Bästa bältesstol (Isofix finns) besafe izi up x3 fix?
Hej tänker va ute i god tid några månader innan sonen växer ur sin bakåtvända besafe X3 något minns inte vad den heter. Ska självklart ha han bakåtvänd in i det längsta. Stolen är till 18kg och jag var för snål för att köpa deras Isofix då vilket kostade 1000kr mer än denna. Snål är fel ord, är arbetslös o fick låna pengar till den, hörde att stolen var bäst på marknaden då o säkert dyraste med hehe.
Nu ska sonen byta stol snart, om jag får välja tidigast på 4 års dagen. Han vägen 14kg nu o är ganska kort. Men längden bestämmer nog ser de ut som då huvudet snart når upp till toppen på stolen.
Tittar på stolar o har jag förstått rätt är izofix bättre både vid tom stol för andra och vid krock för han. Eller är de fel? 33kg läste jag nyss att man längst ska fästa i metallfästena, de va lägsta vikt för alla bilar så säkra före de osäkra men de stämmer kanske inte heller?
Besafe låter ju bra som roterar vid krock, det verkar ingen annan stol ha. Vad har ni för åsikter?
Förra stolen impuls-shoppades i 1a affär jag frågade i, känns som jag vill va förberedd