• mammagbg85

10 kilo minus till mars - Vem hänger på?

Jag har nu gått ner från 91,5 till 86,5 på ca ett halvår, dvs väldigt långsamt men viktigaste är att det är varaktigt och utan kostig mat eller så.
    Jag försöker ta bort/minska socker, träna hårt varvat med mortionera såsom promenad och äta nyttig bra mat med mycket grönsaker och bra näring för de kalorierna jag äter..

Jag vill gå ner 10 kilo till mars, visst borde jag kunna klara det?
    75,5 helt enkelt, sista mars.

Har någon samma vikt att gå ner? hur tänker ni?

• Svar på tråden 10 kilo minus till mars - Vem hänger på?
  • Tingeling03

Det låter ju bra det :) Blir jag sötsugen så brukar jag ta en morot att knapra på, och jag brukar ha en skål med morotsstavar stå bredvid spisen när jag lagar mat och jag blir sugen på något. Det är få kalorier i en morot så det gör ingenting då tycker jag :)

• Tingeling03

Så tyst det är här i tråden, det är väl ingen som har gett upp väl? :) Jag står nu på -3,7 kg på 4 veckor (+4 dagar) :) Jag har precis varit ute och gått i kylan.. Det blev ungefär 1 h och 15 minuter, 6,3 km ungefär och ca 642 kcal brända, det får jag vara nöjd med  :)

• Zizza

Händer väl inte så super mycket här -0,5kg inte mer :(

• Tingeling03

Min vikt har stått still ett tag nu, men kroppsmåtten fortsätter ändå att minska och det känns positivt :) Jag har haft strl 50 på byxor, men de har börjat sitta ganska löst och jag har fått använda skärp för att hålla dem på plats. Jag avskyr att prova kläder i butik, dels så passar kläderna aldrig och så skäms jag över min vikt, så jag har beställt kläder i flera år nu. I början av veckan gick jag in på Ellos hemsida och tittade i deras måttabell, strl 50 är vad jag behöver enligt den, men eftersom jag tappar mina stretchjeans så beställde jag strl 48, JAG KOM I DEM :D Utan att de sitter åt, snarare lite löst, men det är skönt :D Jag behöver bara sy upp benen eftersom de är för långa, sen sitter byxorna perfekt! Jag måste beställa några till :D Ett sådant otroligt lyckorus som sprider sig i mig just nu, jag hade tänkt mig att jag skulle få lägga undan byxorna för framtida behov :D

• Zizza
    Tingeling03 skrev 2014-02-01 14:34:24 följande:
    Min vikt har stått still ett tag nu, men kroppsmåtten fortsätter ändå att minska och det känns positivt :) Jag har haft strl 50 på byxor, men de har börjat sitta ganska löst och jag har fått använda skärp för att hålla dem på plats. Jag avskyr att prova kläder i butik, dels så passar kläderna aldrig och så skäms jag över min vikt, så jag har beställt kläder i flera år nu. I början av veckan gick jag in på Ellos hemsida och tittade i deras måttabell, strl 50 är vad jag behöver enligt den, men eftersom jag tappar mina stretchjeans så beställde jag strl 48, JAG KOM I DEM :D Utan att de sitter åt, snarare lite löst, men det är skönt :D Jag behöver bara sy upp benen eftersom de är för långa, sen sitter byxorna perfekt! Jag måste beställa några till :D Ett sådant otroligt lyckorus som sprider sig i mig just nu, jag hade tänkt mig att jag skulle få lägga undan byxorna för framtida behov :D
    Kul Grattis och fortsätt å kämpa :)
  • Zizza

För mig har det faktiskt börjat hända lite :D vågen visat på -2kg

• Mabaja

Hej. Får jag hänga med? Jag påbörjade min viktresa "ordentligt" 30 dec. Sen dess har jag gått ner 7,9 kg. Har massor att gå ner men första 10 är ju lite speciella. :)

• Ilka

Hej

Undrar ,som så många gör. Började med Lifesum för ca. 2,5 vecka,
    har gått  ned ca.4,5 kg. Är jättenöjd, men nu har jag stått stilla ?
    Tränar nästan varje dag. 

• Marlean

Ibland får man ju platåer, speciellt eftersom man i början går ner mycket i vattenvikt. Men det är bara att kämpa på. Kanske ska du testa att träna något annat så att kroppen blir lite chockad?

• Hannoni

Jag har gått ner 7,4kg på 3 veckor :) Är riktigt nöjd nu ska bara 20kg bort till men det fixar jag fram till sommaren :D

• Ilka

Tror också, att  det var mycket vatten, men ska fortsätta, med lifesum.
    Tycker det är en bra app att räkna kalorier.
    Kanske man får mera muskler, som väger lite :).
    Finns det fler som använder Lifesum?

• Hannoni

Jag använde lifesum tidigare men jag tycker att my fitness pal är mycket bättre. Den är helt gratis och man kan spara hur många recept som helst plus att den är super enkel att kopiera måltider från andra dagar.
    Jag startade året med en super detox för att få en bra start och har aldrig känt mig piggare och mer motiverad :D 
    Jag gick ner 4,5 kg och tappade 32 cm på 9 dagar :D :D

• Ilka

Nöjd har gått ned 5,2 kg på 3 veckor med Lifesum. Bara att kämpa på.

Svar på tråden 10 kilo minus till mars - Vem hänger på?