• Anonym (maktlös)

pappan till mitt barn missbrukar

Hej ! Mitt barn och pappan har inte träffats på ett halv år nu, jag drog in umgänget när pappan blev gripen av polisen för olovlig körning och narkotika brott! Jag sa att jag vill att du kan bevisa din drogfrihet innan umgänge igen! 4 månader gick jag försökte ringa pappan utan resultat! Sen ringde han på barnets födelsedag och ville börja lämna prover vad bra sa jag men så tog det 1,5 månad innan jag hörde av honom igen! Nu kräver han Dag umgänge och vägrar lämna prover! vi bor 13 mil från varandra! Vet inte riktigt hur jag ska göra. Vad är bäst för barnet? han vägrar ses på familjerätten då han hatar allt med socialen! Han har blivit gripen 3 gånger på mindre en 6 månader! ge mej råd??

• Svar på tråden pappan till mitt barn missbrukar
  • Anonym (soc.)
    frappa skrev 2014-01-05 18:22:42 följande:
    Blir lätt så när TS smiter iväg och har ett liv ;)

Rätt lustigt detta med polisen, har de väl fått tag i en "knarkare".

Så sätter pinnjakten igång.

Det där med telefonen får ni väl vara ihärdiga med, dumt bara säga det är okey såklart du inte ska prata med pappa om du inte vill.Det under förutsättningen att pappan vill fortsätta att prata i telefonen med sitt barn.

Du menar att hon borde tvinga barnet? Visst kan man uppmuntra, men barnets reaktion är trots allt helt adekvat. Ungen kanske behöver få veta att pappa fortsätter försöka istället för att bara försvinna igen, innan hon investerar emotionellt i saken. Sunt!
  • EnLitenSvamp
    Anonym (soc.) skrev 2014-01-05 19:24:19 följande:

Du menar att hon borde tvinga barnet? 
    Han skrev inte det så förmodligen menade han inte det. Sluta jaga bråk.
  • Moderator
    OBSERVERA!

Den här tråden ligger i KR- missbruk. Det innebär att det inte är tillåtet med drogdebatter i tråden.
    Fokus ska ligga på TS problem och frågeställning.
    Vill ni debattera droger går det bra att göra i t.ex Allmän debatt i KR, Anonyma diskussioner i samhälle eller under Samhälle.
    /Moderator
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Anonym (maktlös)

Vad ledsen jag blir. Här försöker jag verkligen samarbeta med pappan och vill att dom ska ses för dags umgänge. Vi bestämde ju att pappan skulle ringa minst en gång i veckan för att börja bygga upp en relation till barnet igen! Nej han har inte ringt fast han lovat, igår ringde jag upp honom för att diskutera umgänge mm. Barnet var på Dagis så han sa att han skulle ringa på eftermiddagen och prata med barnet, han ringde aldrig så får jag höra att han går runt och säger att han inte får träffa sitt barn? Och att han minsann ska gå vidare med detta! jag blir så ledsen vad kan jag som mamma göra??

• Queenie70
    Anonym (maktlös) skrev 2014-01-10 09:38:50 följande:
    Vad ledsen jag blir. Här försöker jag verkligen samarbeta med pappan och vill att dom ska ses för dags umgänge. Vi bestämde ju att pappan skulle ringa minst en gång i veckan för att börja bygga upp en relation till barnet igen! Nej han har inte ringt fast han lovat, igår ringde jag upp honom för att diskutera umgänge mm. Barnet var på Dagis så han sa att han skulle ringa på eftermiddagen och prata med barnet, han ringde aldrig så får jag höra att han går runt och säger att han inte får träffa sitt barn? Och att han minsann ska gå vidare med detta! jag blir så ledsen vad kan jag som mamma göra??
    Låt det vara. Det är hans sjukdom som styr. Han kommer aldrig att ha kraft att genomföra nåt om att "gå vidare" Nånstans mår han dåligt över sitt eget beteende, och behöver få bekräftelse från andra genom att svartmåla dig. Det är återigen hans missbruk som "talar"

Ge inte barnet förhoppningar. Trösta barnet så gott det går. Påminn barnet om goda saker som pappa gjort om barnet blir ledset, även om det är en så enkel sak som att berätta sagor om hur glad pappa blev när barnet föddes. Om barnet frågar, så svara så gott det går. Att pappa är sjuk och inte riktigt kan rå för hur han fungerar, att det ibland kan vara svårt att förstå vuxna. Men låt aldrig barnet känna sig oälskat.
  • Anonym (maktlös)

Skulle aldrig tala illa om barnets pappa, till barnet! men jag blir så ledsen är det så svårt att hålla telefon kontakt? Han nekar ju till sitt missbruk också! Jag känner mig kluven men jag ska väl inte behöva jaga efter honom det är väl hans ansvar att hålla kontakten med barnet! Han är så duktig p. Att manipulera så människor tror ju så allt han säger!

• Anonym (dmng)
    frappa skrev 2014-01-04 14:32:30 följande:
    Beror på vad det är för benzo och mängder givetvis.
    Nej. Benzo i närheten av barn är värre än heroin.
  • Anonym (maktlös)

Nästa vecka ska vi åka dit för första dag umgänget jag känner mig nervös och illa till mods. Jag ska ju vara med så förstår inte varför dessa känslor kommer! Vi ska också sätta oss och göra upp ett umgänges schema då vi bor 13 mil ifrån varandra så kan ju inte dag umgänge ske allt för ofta. Hoppas ni skulle vilja ge mej förslag på ett bra schema! Har även funderat på att han ska få ha barnet en helg i månaden om han är villig att lämna prover fredagen jag lämnar och på måndagen efter umgänges helgen?? Skulle det vara lämpligt? Och när kan man börja med helg umgänge?

Hoppas någon kan ge mig lite råd

• frappa
    Anonym (dmng) skrev 2014-01-13 12:05:30 följande:

Nä, det kan vi inte sätta upp som en sanning.

Det finns helt enkelt för många olika sorters benzo, med vitt skilda egenskaper.

• EnLitenSvamp
    Vad grundar du det uttalandet på?
  • Anonym (kännerigen)

Min syster är i precis samma situation så jag förstår dig väldigt mycket. JAG tycker att du ska kräva prover av han eller något sätt att han kan bevisa att han är nykter och stabil innan han får ha barnen ensam. Min syster hade misstanke om missbruk när dem hade gemensam vårdnad och jag kan säga att det hände en hel del olyckor där barnen ramlat och slagit sig bakom sängar osv för att han varit ouppmärksam. Nu ligger han på tvångspsyk efter att fått psykos av drogerna och hon har ensam vårdnad snart.

Du ska aldrig ta ifrån dem deras pappa men deras pappa ska inte ta hand om barn om dem inte kan ta hand om sig själv först och främst!Förvånad

• Anonym (kännerigen)
    Håller med, blackouts och aggressiviteten man får av benzo är skrämmande :/ Känslokall psykopat är vad man blir på det
  • EnLitenSvamp
    Anonym (kännerigen) skrev 2014-01-16 18:13:52 följande:
    Håller med, blackouts och aggressiviteten man får av benzo är skrämmande :/ Känslokall psykopat är vad man blir på det
    Det finns massor med olika preparat med benzo och heroinet är ju svårt att yttra sig om när man inte anger den dagliga konsumtionen.

Ni kan hålla med varandra hur mycket ni vill men 2 fel blir inte 1 rätt..
  • Anonym (maktlös)

Trevligt umgänge! pappan satt och somnade till i soffan hela tiden sen åkte han därifrån!!

• Anonym (maktlös)

Vad ska jag göra nu?

• Sympat

Koncentrara dig på ditt barn bara. Du får ge dubbel kärlek o skydda hon/han bäst du kan... den pappan är bädt och ha på avdtånd från barnet tillsstor nog självoch kunna deala med det hela.föeklara föe barnet att pappan inte mår bra och därför oförmögen. Att han älskar sitt barn mwn inte kan etc... för barnet får inte känna sig oälskat... *kramar*

• Sympat

Oj vilka typos... och såg nu att tråden är från 2 år sen . hur gick/går det?? ?

• klyban
    Anonym (kännerigen) skrev 2014-01-16 18:13:52 följande:

Det låter mer som en viss typ av benzo, typ rohypnol.
    Då denna används vid vissa typer av brott, då de bara agerar utan att tänka på konsekvenser.
    Andra blir man mest trött och sömnig av, och inte känslokall psykopat.

Så man måste skilja på dom, än dra en hel medicingrupp som att man blir en psykopat av.
    Det vore en lögn att påstå detta.

Svar på tråden pappan till mitt barn missbrukar