• Ulrika 80

Äggdonation hos Invimed

Hej

Jag undrar om det är någon som varit i Polen och fått äggdonation. Framförallt på någon av Invimeds kliniker. Det verkar finnas flera stycken. När man tittar på hemsidan verkar den seriös. Men jag tänkte att om det är någon där ute som har erfarenhet av dem är det ju alltid bra att veta.

Tack för hjälpen.

• Svar på tråden Äggdonation hos Invimed
  • isisisis

Ja,det är nog tur,och man glömmer fort

Allt går att lösa,man får bara bita ihop ett tag

Mina killar fyller 4 om en månad.Nu är det roligt nästan jämt att vara tillsammans,de säger roliga och underbara saker.
    Så goa och kärleksfulla,
    De kivas förstås ibland,och när båda två gnäller så är tålamodet kort ibland.
    Men för det mesta så är det bara härligt att vara tillsammans.
    Man skulle bara önska man kunde vara hemma med dem mer.Men samhället är ju uppbyggt på detta viset.
    Alla måste jobba och gå i skola etc..
    Inte kul att förklara för de små,när man helst vill vara tillsammans jämt.Men så är det.

Har en bok som jag skriver upp alla roliga saker de säger i,kan vara kul att läsa när de blir större

Lycka till nu  

• Juliette F
    isisisis skrev 2014-02-08 19:58:22 följande:
    Ja,det är nog tur,och man glömmer fort

Allt går att lösa,man får bara bita ihop ett tag

Mina killar fyller 4 om en månad.Nu är det roligt nästan jämt att vara tillsammans,de säger roliga och underbara saker.
    Så goa och kärleksfulla,
    De kivas förstås ibland,och när båda två gnäller så är tålamodet kort ibland.
    Men för det mesta så är det bara härligt att vara tillsammans.
    Man skulle bara önska man kunde vara hemma med dem mer.Men samhället är ju uppbyggt på detta viset.
    Alla måste jobba och gå i skola etc..
    Inte kul att förklara för de små,när man helst vill vara tillsammans jämt.Men så är det.

Har en bok som jag skriver upp alla roliga saker de säger i,kan vara kul att läsa när de blir större

Lycka till nu  
    Tänka sig vad tiden går, redan 4 år. Underbar ålder, förstår att du njuter! Har ni berättat för pojkarna hur dom kom till, har de börjat ställa frågor ännu?
    Vilken bra idé med boken! Tycker att spalten "Ur barnamun" är det roligaste att läsa i mammas Ica-Kuriren . Får du ihop tillräckligt mycket så kan du ju skicka in manuset till ett förlag! Tror faktiskt att intresse skulle finnas :).
  • Ulrika 80

Tack för dina svar. Vi kommer berätta för de närmsta men inte vår son i nuläget. Vi har haft en så jobbig resa fram tills nu.

Invited har nu fått en svensk kontakt i sverige så man får kontakt supersnabbt och hon sa att väntetiden är nästan obefintlig. Så vi har bestämt oss att vi gör denna resan. Nu när jag bestämt mig är det bara pirrigt

Åh jag hoppas o håller tummarna för att du är gravid!! Uppdatera gärna hur det går.

angående tvillingar har vi sagt att vi välkomnar det men helst bara en vi har ju en son på 6 år nu.

• Juliette F
    Ulrika 80 skrev 2014-02-09 09:07:14 följande:
    Tack för dina svar. Vi kommer berätta för de närmsta men inte vår son i nuläget. Vi har haft en så jobbig resa fram tills nu.
    Invited har nu fått en svensk kontakt i sverige så man får kontakt supersnabbt och hon sa att väntetiden är nästan obefintlig. Så vi har bestämt oss att vi gör denna resan. Nu när jag bestämt mig är det bara pirrigt
    Åh jag hoppas o håller tummarna för att du är gravid!! Uppdatera gärna hur det går.
    angående tvillingar har vi sagt att vi välkomnar det men helst bara en vi har ju en son på 6 år nu.
    Det låter ju positivt med en svensk kontakt! Det verkar som om dom satsar på Sverige alltså! Vad bra att väntetiden har gått ner och är obefintlig. Det var pga den långa väntetiden som vi avstod från Polen och valde Tjeckien istället. Jag ska hålla er uppdaterade om hur det går   Tack för tummhållning - och grattis till sonen :). Lycka till med ditt framtida ÄD! {#emotions_dlg.flower}
  • Ulrika 80

Ja det är skönt med en kontakt i sverige känns bra. Vi har lyckats få vår son på "naturlig" väg. Men nu får vi prova en annan väg för syskon. Spännande

• Juliette F
    Ulrika 80 skrev 2014-02-09 12:39:39 följande:
    Ja det är skönt med en kontakt i sverige känns bra. Vi har lyckats få vår son på "naturlig" väg. Men nu får vi prova en annan väg för syskon. Spännande

Alla vägar som leder framåt är bra. Solig Vad roligt att Polen är på frammarch igen, det ska bli intressant att följa! Tror din son kommer bli jätteglad över att få ett litet syskon. Lycka till nu! {#emotions_dlg.flower}
  • Ulrika 80

Tack. Han längtar och allt han inte ska ha ska sparas till bebisen. Han har ingen aning om att vi ska ha ÄD och ska inte heller få veta förrän barnet får.
    Lycka till själv!

• Ulrika 80

Då har vi bokat tid för prover här hemma och vi har fått inloggning till deras donatorkatalog. Oj vad svårt att välja. Det är ju rent ut sagt skitsvårt. Hur ska man kunna välja

• isisisis

Juliette,ursäkta dröjande svar  
    Nä,de ställer inga frågor.De vet ju att de legat i min mage och att de var bebisar innan...
    De har inte kommit så långt att de vet hur bebisar kommer till eller nåt ännu.
    Jag tror det med IVF och donatorägg får komma långt senare än vi från början tänkt.
    Det känns inte naturligt eller viktigt att prata om sånt i denna ålder.

Jag har sparat all dokumentation och foton på äggen till den dagen det blir dags.

Hur känns det med ruvningen?

• Juliette F
    isisisis skrev 2014-02-12 06:01:02 följande:
    Juliette,ursäkta dröjande svar  
    Nä,de ställer inga frågor.De vet ju att de legat i min mage och att de var bebisar innan...
    De har inte kommit så långt att de vet hur bebisar kommer till eller nåt ännu.
    Jag tror det med IVF och donatorägg får komma långt senare än vi från början tänkt.
    Det känns inte naturligt eller viktigt att prata om sånt i denna ålder.

Jag har sparat all dokumentation och foton på äggen till den dagen det blir dags.

Hur känns det med ruvningen?
    Underbart, njut av de härliga åren nu Solig - fyra år är en urmysig ålder tycker jag :). Ja det är mysigt sen också, men ganska skönt när de slitiga småbarnsåren är över tänker jag. Det blir spännande för pojkarna när de blir större, jag har precis som du sparat all dokumentation utifall att. Men just nu är jag lite negativ, tycker symtomen börjar minska och drömde och ett stort fett minus. Rynkar på näsanDeppig känsla hela dagen efter lätt spotting i fm (som försvann), dumt att ta ut minus i förskott jag vet. Men blir det minus nu så vet jag inte om jag orkar med fler försök, tredje IVF:et. Ska nog smygtesta i helgen lite för det är lååångt till måndag.Skrikandes
  • Sia123

Hej

Hoppar in i tråden som dock inte verkar aktiv längre. Men jag gör ett försök.

Jag har varit i kontakt med Invimed i Polen och jättebra med svensk kontakt. MEN nu är jag lite fundersam.
    Jag gillar deras pris plus att man kan vara med och välja donator men har frågat många frågor och det verkar som att dom bara använder sig av frusna ägg!! Nog måste det väl vara bättre med färska ägg?

Förvirrad!!

• Redan47
    Sia123 skrev 2014-06-13 11:58:54 följande:

Hej

Hoppar in i tråden som dock inte verkar aktiv längre. Men jag gör ett försök.

Jag har varit i kontakt med Invimed i Polen och jättebra med svensk kontakt. MEN nu är jag lite fundersam.
    Jag gillar deras pris plus att man kan vara med och välja donator men har frågat många frågor och det verkar som att dom bara använder sig av frusna ägg!! Nog måste det väl vara bättre med färska ägg?

Förvirrad!!

USA är fet jätte och typ mest vanligt! Där menar man att de so överlever upptining är hög kvalité på. Dessutom blir det billigare ich mer skonsamt för kvinnan i förberedelse. Det är möjligt och enkelt att följa en naturlig cykel vilket är skonsamt för kvinnan mottagaren. Men jag undrar fryser de äggen först , tinar dem ich befruktar med egna spermier färska och därefter transfer?
Svar på tråden Äggdonation hos Invimed