• elinile

Drömmen om ett fjärde barn... Leva drömmen eller inte? Hur stor är egentligen skillnaden?

Jag och min man har 3 underbara barn! 2 flickor och en pojke på snart 7 resp 4 1/2 samt 7 månader.
    Drömmer om att få uppleva miraklet att få vara gravid och vara med om det fantastiska ytterligare en gång. Att få följa ännu en egen liten individ från start. Samtidigt som tanken på 4 barn är lite skrämmande... Hinner man med alla? Kan vi lyckas ännu en gång att få ett friskt och välskapt barn?

Någon som känner/känt likadant som vill komma med lite tips o råd? Vad var det som gjorde att ni tog steget eller inte?

• Svar på tråden Drömmen om ett fjärde barn... Leva drömmen eller inte? Hur stor är egentligen skillnaden?
  • lövet2

Vi fattade det definitiva beslutet att jag skulle vara hemmamamma, och då vågade vi ta steget. Det kändes inte som om vi skulle hinna med ungarna om vi båda jobbade, så det var liksom ett villkor för oss.

• Challe N

Vi har fyra och det är toppen! Beror säkert på

Många olika omständigheter hur det funkar men för oss känns det inte mycket, som

Att man inte hinner. Vi ör inte hemma föräldrar någon av oss men jag jobbar inte heltid, och vi prioriterar familjen mycket på fritiden. Men det gjorde vi även när vi hade färre barn :)

• Challe N

Oj vad konstiga stycken det blev.. Ja hoppas du förstår ändå :)

• Minandra

Jag tycker inte det är någon större skillnad på 3 och 4 barn. Största omställningen kom mellan 1 och 2...... En större bil och lite mer planerande är väl de ändringar som behövt göras :)

• AnnaGreta 378

För vår del var den enda skillnaden att vi behövde en stor bil. Annars märktes det inte.
    Tyckte den största skillnaden var mellan ettan och tvåan. Barnen efter har bara "hängt på".
    Vårt sjätte är sex månader och märks knappt... Flört

Min "karriär" har gått åt skogen, men det räknade jag med. Jag tar väl upp den igen om ett par år, inte hela världen.

• AnnaGreta 378
    Minandra skrev 2014-01-06 01:42:31 följande:
    Jag tycker inte det är någon större skillnad på 3 och 4 barn. Största omställningen kom mellan 1 och 2...... En större bil och lite mer planerande är väl de ändringar som behövt göras :)
    Samma svar! Glad
Svar på tråden Drömmen om ett fjärde barn... Leva drömmen eller inte? Hur stor är egentligen skillnaden?