• Webbredaktör02

    Hur mycket fixar du håret?

    Rösta om hur mycket tid du spenderar på ditt hår varje dag.

    Diskutera produkter och hårvård i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket fixar du håret?
  • Butterscotch

    5 minuter i snitt, max. Jag har en riktigt tidsvänlig frisyr för närvarande, som ligger snyggt redan när jag vaknar på morgonen. De morgnar jag tvättar håret tar det 10-15 minuter att torka och forma håret, och alla andra morgnar tar det 30 sekunder att borsta igenom det.

  • Loriyana

    Jag borstar håret varje morgon och varje kväll. Sedan tvättar jag håret med jämna mellanrum. Har långt hår.

  • Anonym (Frida)

    Mitt hår är ganska lockigt och långt, så jag behöver inte göra något med det för att det ska vara fint. När det var kort däremot, då såg det ut som en risbuske jämt! Tungan ute

  • Mercurialis

    Max fem minuter.Jag drar borsten genom håret på morgonen och snor ihop håret i en knut eller flätar en inbakad fläta.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Anonym (Olika)

    Om jag bara är hemma inte alls förutom kamning- om jag ska bort eller ha gäster tvättas och fixas håret,det tar tid p.g.a alla ostyriga lockar/vågor/friss. 2-3 timmar med tvätt,tork (har mycket tjockt hår!) och styling.

  • Anonym (de)

    Nästan ingenting alls. Jag tvättar håret varannan dag, men jag fönar det inte, jag borstar det inte (mitt hår ser direkt slitet ut om jag borstar det) och jag orkar inte ha några speciella produkter i håret. Tråkigt nog så skulle nog jag behöva använda lite mer produkter, mitt hår är så vilt. 

  • fluu

    Knappt alls. Tvättar håret var tredje dag typ, borstar det en-två gånger per dag(långt och livligt hår), flätar två flätor några gånger i veckan  och har annars bara en enkel tofs. Klipper mig alldeles för sällan.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Unis

    Knappt alls. Har långt hår som jag sätter ihop i en knut som tar högst 1 minut.

  • Prutt

    Oftast ca 2-3 minuter (tvätt+balsam). 1-2 ggr i veckan ca 20 min (tvätt+fön). Ca 10 ggr om året mellan 2-5 timmar (t.ex. färgning/slingning eller isättning av extensions+håruppsättning).

  • Anonym (mielle)

    Det beror väldigt mycket på, men alltså jag är väldigt bra på att göra mitt hår fint snabbt så tiden är inte så viktig. Jag har oftast komplicerade flätor, tofsar eller löst hår, men det gör ju jättesnabbt att göra. Mitt hår är dessutom till höftbenen och jag tar bra hand om det, men det tar ju inte långt tid. Ungefär 5 minuter per dag för att lägga på hårolja, borsta och fläta håret. Ska det upp en en tofs tar det kanske 2 minuter. Men jag fixar det ju mycket, bara att det inte tar tid så det har inte med det att göra, tycker inte att frågan och alternativen hör ihop.


    Och om någon vill veta bra hårprodukter så kan jag verkligen tipsa om redken. Välj det shampoo du vill ha, och en inpackning som passar ditt hår. Tex så har jag mjällshampoo och smooth lock inpackning för att jag har mjäll och frissigt hår. Men när jag använder dom produkterna så är mitt hår perfekt och fint så tipsar verkligen om dom. Dessutom är wella professionals hårolja helt gudomlig.

Svar på tråden Hur mycket fixar du håret?