• pupi

    vill ha 3 e barn,men inte min man,vad göra??

    Hej,
    ja,vi har 2 pojkar snart 4 och 7 år och jag har sedan 2 an föddes tänkt tanken på en tredje.min man har inte velat och har sagt tidigare att han inte säger tvärr nej men vill vänta och se.Nu är jag 38,5 år( Mannen bara 35)  och vi har pratat om det allvarlig igår och då sa han nej, han vil verkligen inte.Anledningen är,enligt han, att han inte är en barnmänniska (dvs har mkt egna hobbyn mm,lite ego enligt mig) och är lycklig med 2 fina pojkar och att det blir så jobbigt minst 1-2 år framöver( vi har haft det rätt tufft under bebistiden) .Att vi inte kan göra saker med pojkarna .tx åka skidor mm,med en ny liten bebis.Plus att relationen inte alltid varit toppen,men nu har den kännts bättre ett tag och som sagt-jag är snart 39.När han definitivt sagt nej igår,blev jag helt knäckt.visste inte själv att jag längtade så mycket och vetskapen att nej-nu blir det verkligen kanske aldrig mera barn,var hemskt. mannen menar att han känner sig elak mot mig men att han helt enklet inte vill ...nu har vi knappt pratat sedan igåt och jag har bara gråtit varit ledsen.finns det hopp för mig ändå?? vad sak jag göra? någon annan i samma sits??? vi har bra ekonomi,stort hus mm.........

  • Svar på tråden vill ha 3 e barn,men inte min man,vad göra??
  • Smulan 89

    Jag och min man är  samma sits. Våra två pojkar är 3 år resp 19 mån. Han vil inte ha fler men jag skulle verkligen vilja ha en till. Jag har tänkt mig tre barn, men han är nöjd med två och vill inte ha fler. Jag är 24 och han 25, så det är väl ingen stress, men jag längtar efter en bebis nu.

Svar på tråden vill ha 3 e barn,men inte min man,vad göra??