Här känner jag mig verkligen manad att delta. Själv hatade jag idrott. Jag var den i klassen med sämst kondition, styrka och smidighet och det blev jag ständigt tråkad för. Jag antar att idrottslektionerna från början var tänkta att vara med på schemat för att alla elever behöver röra på sig och få motion, tyvärr har idrottslektionerna istället blivit en tävlan om vem som är bäst, snabbast, smidigast och starkast. Mobbad blev jag väl inte direkt, eftersom det var fler än jag som inte gillade idrotten, men man fick ju ständigt höra hur dålig man var.
Jag hade inget bollsinne, och det gjorde att de andra ofta blev förbannade på mig för att jag inte kunde ta en passning. Jag sprang på ett sätt som såg "roligt" ut vilket gjorde att de andra skrattade ut mig när vi hade löptävlingar och liknande. "Du kan ju inte springa", eller "Du springer ju som en gammal gubbe" fick jag ofta höra.
Som lök på laxen hade jag även svår astma, vilket gjorde att jag snabbt blev andfådd och inte orkade mer och fick gå och ta min medicin. Även det blev jag hånad för. En tjej i klassen som var en av de bästa kallade mig ofta "äckliga astmabarn".
Jag var även den som tog minst i bänkpress, men det blev jag konstigt nog inte hånad för. En kille i klassen som var en av de starkaste uppmuntrade mig istället när jag tog mer än jag brukade. När det kommer till styrketräning, som är en mer manlig grej, verkar det istället som om de uppskattar om man inte tar mer / är starkare än dem.
Sen hör det till saken att vi en period hade en riktig sadist som gympalärare. Vi skulle spela hårda bollsporter som rugby och baseball och han anlade omänskligt tuffa hinderbanor som vi förväntades klara utan knot, och om man som jag inte pallade trycket blev han arg på en för att han tyckte man var för mesig.
Ofta sket jag i att ta med mig gympakläderna för att slippa vara med. Men vår sadist till gympalärare brydde sig inte om det. Man skulle delta ändå. Samt att jag blev hånad och tråkad av de andra om jag av en eller annan anledning inte kunde eller ville vara med. "Jaha.. varför ska inte du va med då"? "Du skolkar ju alltid från gympalektionerna" osv
Nej ett av de sämsta minnena från skoltiden jag har är dessa förbannade gympalektioner. Men idag har jag tagit igen en del då jag faktiskt är fysiskt större och starkare än de flesta som gick i min klass och parallellklasserna.