• MeEmmA

Norrköping med bf september-november 2014

Eftersom att jag är relativt ny i Norrköping, skulle det vara roligt att få kontakt med andra häromkring :)
    Jag är 29år, har bf ca 10/10, två barn sedan tidigare.

• Svar på tråden Norrköping med bf september-november 2014
  • Vela12
    MeEmmA skrev 2014-04-15 09:22:50 följande:
    Hej :) bor du också i nrkp? Kul med en liten sladdis, blir nog roligt för de äldre barnen när dej kan hjälpa till (om de vill såklart) :)

Jo jag bor i Norrköping:). Fast jag har bara ett barn sen innan, när nästa kommer blir de två:). Det blir roligt för min son att få ett syskon och han tycker jättemycket om små bebisar.
  • BL87

Oj, här var länge sedan man skrev. Så min uppdatering blir att jag i vecka 15 började känna bäbis-sprattel och i vecka 19 sparkar även utanpå magen! Riktigt mysigt :) var på RUL igår som visade att den lille växer som han ska och allt såg normalt ut. Barnmorskan kollade kön på begäran och var till 90% säker på att det var en pojke (hon hade velat se snoppen underifrån också, men fick ingen tydlig bild därifrån). Vi är överlyckliga och mår så fint här hemma :) det tidigare illamåendet har nu ersatts av foglossning, speciellt i ljumskarna och ländryggen. :/ hur går det för er andra?

Graviditet 1: MA v8 (5+1). Graviditet 2: BF beräknat till 12 oktober 2014 :)
  • MeEmmA
    BL87 skrev 2014-05-20 13:24:14 följande:

Oj, här var länge sedan man skrev. Så min uppdatering blir att jag i vecka 15 började känna bäbis-sprattel och i vecka 19 sparkar även utanpå magen! Riktigt mysigt :) var på RUL igår som visade att den lille växer som han ska och allt såg normalt ut. Barnmorskan kollade kön på begäran och var till 90% säker på att det var en pojke (hon hade velat se snoppen underifrån också, men fick ingen tydlig bild därifrån). Vi är överlyckliga och mår så fint här hemma :) det tidigare illamåendet har nu ersatts av foglossning, speciellt i ljumskarna och ländryggen. :/ hur går det för er andra?

Vad kul att höra! jag känner också en hel del sprattel från en liten pojke därinne (gick inte att missta sig om kön) :)

För mig går det bara bra, lite ont i ryggen och trötthet som kommer till och från, men annars e allt super.
  • MrsCL

Här var det ett tag sedan jag kikade in :) hoppas det är bra med alla.

Vi har precis haft två veckor semester med resa till Gotland, gran canaria och midsommarfirande.

Gjorde rul i början på juni där vi fick veta att det är en liten lillasyster.

• MeEmmA
    MrsCL skrev 2014-06-22 08:57:10 följande:

Här var det ett tag sedan jag kikade in :) hoppas det är bra med alla.

Vi har precis haft två veckor semester med resa till Gotland, gran canaria och midsommarfirande.

Gjorde rul i början på juni där vi fick veta att det är en liten lillasyster.

Härligt med semester, jag får vänta till augusti med det :(

Kul med en liten flicka, verkar vara många pojkar nu annars.

Jag ska på kontroll nästa vecka, känns som att man äntligen har kommit en bra bit på vägen när kontrollerna börjar.
  • Vela12

Vet nu att det blir en pojke, väldigt aktiv i magen är han. Är bara i v. 29 ännu så har ett tag kvar till fl. Snart börjar föräldragrupp och sånt:).

• MeEmmA
    BL87 skrev 2014-05-20 13:24:14 följande:

Jag antar att du har fått din bebis för ett tag sedan nu, gick allt bra? Min lilla kille kikade ut 13/10 :)
  • MeEmmA
    Vela12 skrev 2014-09-04 23:24:06 följande:

Vet nu att det blir en pojke, väldigt aktiv i magen är han. Är bara i v. 29 ännu så har ett tag kvar till fl. Snart börjar föräldragrupp och sånt:).

Har din lilla kille kommit till världen nu och gick allt bra?
Svar på tråden Norrköping med bf september-november 2014