• MeEmmA

    Norrköping med bf september-november 2014

    Eftersom att jag är relativt ny i Norrköping, skulle det vara roligt att få kontakt med andra häromkring :)
    Jag är 29år, har bf ca 10/10, två barn sedan tidigare.


  • Svar på tråden Norrköping med bf september-november 2014
  • MeEmmA

    Jag har inte gjort vul nån gång :) men nu när magen börjar växa mer den senaste veckan så e jag absolut inte orolig längre :) Jag har också sett Adams shop från blocket, men eftersom att det inte är märken jag känner till så blir jag väldigt osäker på kvalité och framförallt säkerhet när det gäller babyskydden. Har en vän som köpte ett billigt paket på ett annat ställe, vilket sluta med att de fick slänga hela vagnen efter sex månader. Så personligen ska jag nog satsa på nått annat, har tittat på icoo som även fått väldigt bra omdömen i tester och det fanns en sida med bra rabatt på just dom vagnarna :)

  • BL87

    Har gjort VUL i min förra graviditet, just för att jag blödde (var ett MF). Vad tänkte du gällande det? Lite obehagligt är det ju. Gick in i vecka 13 igår, och därav är missfallrisken mindre :D imorgon ska vi på första UL och det betyder att jag inte kommer kunna sova inatt >_Graviditet 1: MA v8 (5+1). Graviditet 2: BF beräknat till 11 oktober 2014 :)

  • MrsCL
    MeEmmA skrev 2014-03-29 23:09:24 följande:

    Jag har inte gjort vul nån gång :) men nu när magen börjar växa mer den senaste veckan så e jag absolut inte orolig längre :) Jag har också sett Adams shop från blocket, men eftersom att det inte är märken jag känner till så blir jag väldigt osäker på kvalité och framförallt säkerhet när det gäller babyskydden. Har en vän som köpte ett billigt paket på ett annat ställe, vilket sluta med att de fick slänga hela vagnen efter sex månader. Så personligen ska jag nog satsa på nått annat, har tittat på icoo som även fått väldigt bra omdömen i tester och det fanns en sida med bra rabatt på just dom vagnarna :)


    Vad mysigt med växande mage :)

    Jag känner mig också lite skeptisk till den butiken.
  • MrsCL
    BL87 skrev 2014-03-30 11:35:30 följande:

    Har gjort VUL i min förra graviditet, just för att jag blödde (var ett MF). Vad tänkte du gällande det? Lite obehagligt är det ju. Gick in i vecka 13 igår, och därav är missfallrisken mindre :D imorgon ska vi på första UL och det betyder att jag inte kommer kunna sova inatt >_Graviditet 1: MA v8 (5+1). Graviditet 2: BF beräknat till 11 oktober 2014 :)


    Mjo kul är det ju inte direkt, men hellre det än ovissheten.

    Vad roligt att ni ska göra UL imorrn! Förstår att du är nervös men det kommer gå super!
  • MrsCL
    MeEmmA skrev 2014-03-12 18:24:02 följande:

    Idag har det varit bättre, har bara behövt stå ut med illamåendet o en massa snor! Jag hade inte en aning om vart jag skulle boka in min inskrivning så det blev Lovisa, får se hur det blir nästa vecka :) kan inte bli värre än den bm jag hade när jag väntade min dotter iaf!


    Vilken bm har du på Lovisa?
  • MeEmmA
    MrsCL skrev 2014-03-30 21:52:08 följande:
    I torsdags gjorde vi vul och fick se en sprattlande liten krabat. Lycka! ??

    Så kul :) vilken härlig känsla det är när man gör ul, har mitt på onsdag morgon o längtar som bara den :)
  • BL87

    Även jag var på UL idag och jag håller med om att det är det häftigaste jag varit med om :D självklart började jag storböla av lycka av att se lille Niss och hur hjärtat slog på. Hen sprattla på och efter en 20 min vände hen ryggen till och ville inte vara med mer :p Vart daterad till 12+0 med BF 12 oktober, 1-2 dagar senare än jag (och alla appar) räknat. Gjorde kub kombinerat med detta och fick resultatet 1:12900 vilket BM sa var låg risk. Min sambo sa att nu känns det mer verkligt och tyckte det var hur coolt som helst att den lille redan var så pass livlig ^_^ nu längtar jag till imorgon, då det är inskrivningen med massa prover följt av en biltur till svärpär för att berätta för dem :) bild kommer då jag sitter vid datorn.


    Graviditet 1: MA v8 (5+1). Graviditet 2: BF beräknat till 11 oktober 2014 :)
  • BL87

    Läste fel, du mrscl var ju på vul i torsdags. :p grattis till att ha sett knodden ^_^ underbart häftigt, eller hur? :) MeEmmA, lycka till på onsdag!


    Graviditet 1: MA v8 (5+1). Graviditet 2: BF beräknat till 11 oktober 2014 :)
Svar på tråden Norrköping med bf september-november 2014