• Webbredaktör Annelie

    Bakar du?

    Brukar du baka? Vad bakar du då, matbröd eller söta pajer och bullar?

    Bakar du själv eller tillsammans med barnen?
    Berätta - varför, varför inte!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bakar du?
  • Lillmajsan

    Jag bakar kanske va femte år.
    Förra gången jag ställde  mig och bakade kanelbullar (ca 7 år sedan) så kom gubben hem

    Gubben- Men vad gööör du?
    Jag- Bakar bullar.
    Gubben- ÄR DU SJUK!!!

    Kändes uppskattat värre.:/

  • Anonym (Bonnmoran)

    Jag bakar ibland,mest sockerkaka,men nån gång per år även småkakor och ytterst sällan bröd. Är ingen brödfantast så köper hellre åt maken. Ja,just det scones blir det ibland också om nu det räknas.

  • Gurkan

    Jag bakar ofta. Allt från bröd och matpajer till kakor och tårtor. Bullar och mjuka kakor, ja allt. Det är roligt och sonen får gärna vara med. Det blir lite stökigare men det gör ingenting. Nyttigt att lära sig mäta och räkna, knäcka ägg, rulla osv.

  • Aniiee

    Jag älskar att baka. Gör det så ofta jag hinner. Matbröd, sötbröd, mjuka kakor, småkakor, bakelser, tårtor, choklad, choklad, choklad.... =P


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Mercurialis

    Ja, ibland, vilket är alldeles för sällan.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Limalie

    Nej, i stort sätt aldrig. Det är sååå tråkigt tycker jag. Dock kommer jag försöka baka lite mer när vi får barn.

  • Dianne

    Ja, ibland. Mest i samband med storhelger, särskilt Julen såklart. Men jag brukar även göra en egen tårta när någon i familjen fyller år, och dekorera den. När barnen var yngre bakade vi mycket, för det var en kul grej att göra tillsammans.

  • Fjärilslarv

    Jag bakar väldigt ofta, och då sötebröd eller efterättspajjer/tårtor. Det är jag som förser hela makens jobb med fika =).

  • Fjärilslarv

    När jag är riktigt förbannad på något så brukar jag baka bullar för då får jag ut alla agressioner på den stackars degen.

  • Fjärilslarv

    småkakor bakar jag ibland också och ska i helgen baka kex som man har till ost =).

  • Mrs Vader
    Anonym (Kakmonstret) skrev 2014-02-05 11:05:21 följande:
    Jag älskar att baka! Helst småkakor, långpanne-kakor. Aldrig bullar mm eftersom jag inte tål jäst. 
    Prova bullar på surdeg. Mumma!
  • umm abdilleh

    Jag bakar jätteofta flera ggr i veckan. Bakar allt bröd, pajer, kladdkaka, muffins, piroger, gör tillochmef egen pasta. Mina barn är små så vi gör bara chokladbollar ihop inget mer .)

  • Aniiee
    umm abdilleh skrev 2014-02-05 21:33:25 följande:
    Jag bakar jätteofta flera ggr i veckan. Bakar allt bröd, pajer, kladdkaka, muffins, piroger, gör tillochmef egen pasta. Mina barn är små så vi gör bara chokladbollar ihop inget mer .)
    =) Jag vet inte hur gamla dina barn är, men ett barn över 3 kan vara med göra det mesta.

    Släpp in ungarna i köket!
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Boothwalker

    Nej. Jag försöker undvika bakade saker så onödigt att baka då =)


    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Studenten13

    Ja, jag hade en intensiv period du nybakt bröd var ett måste Skrattande Det går inte att jämföra med köpesbröd. Tyvärr så gick den över lite...bakar en sats då och då. Bullar, skorpor och annat sötbröd förekommer också här hemma, men bara om man har någon som assisterar med att äta upp det! Tårtor tycker jag är roligt, dock så är det sällan jag får tillfälle att baka dem.

Svar på tråden Bakar du?