• Love8707

Vill ha barn nr 4 men omgivningen säger NEJ

Jag är 27 år min man är 29 vi har tre barn tillsammans å vill ha ett fjärde barn nu men omgivningen säger NEJ inga fler barn det räcker nu för er. Hur ska man göra? våra barn är 7 år , 4 år å 3 år. Jag vill så gärna ha en bebis till men vill ju inte att ens familj ska klaga på än å är det någon skillnad på 3 å fyra barn???

Kan ni ge mig några goda råd hur man ska göra å vad man kan säga till omgivningen att man vill ha ett barn till...

• Svar på tråden Vill ha barn nr 4 men omgivningen säger NEJ
  • yodi

såvida ni inte titt som tätt behöver hjälp från omgivningen så ska deras åsikter inte spela någon roll, det är vad du och din man känner som får avgöra det hela.

• Jenita659

Jag menar inte att skuldbelägga ngn som har många barn eller tänker skaffa fler, men vill att man ska tänka tanken att man ska ta hand om de barn man redan har. Har ett ansvar att de mår bra. Har själv två barn varav ett alltid hamnar i andra hand för att han kan vara själv, för att han kan klä på sig själv, för att han kan vänta. Betyder inte att han däremot behöver mig mindre för det. Men farorna är större med att lämna det andra barnet utan övervakning.

• SH1980

Jag är väl den enda som tänker annorlunda. De bestämmer såklart inte över hur många barn ni ska ha utan det gör ni. MEN finns det en anledning att de tycker ni borde fundera över det?

• Mytime

Min fd svärmor uttryckte sig med " jag har barnbarn så det räcker, jag vill inte va barnpiga mer" Det var när vi väntade vårt första barn! Ggrna hon varit barnvakt går att räkna på ena handens fem fingrar o barnet i fråga är sex år idag. Vi är inte längre ett par. Men hon har fått 3-4 barnbarn till efter detta. Men gissa om ja blev besviken när hon sa så när ja va överlycklig över att vi väntade barn...

• mamau

Vi har tre tjejer, 11,9 och 2 år. Har tvekat fram och tillbaka, men nu har vi till slut bestämt och har nu fått ett plus på fyran. Vi tänkte så här, att vi troligen kommer att ångra mer att vi inte skaffar ett barn än vi kommer att ångra att vi skaffar ett barn till. Kan såklart bli några jobbiga år, det ä vi medvetna om, men man får så mycket tillbaka av barnen. Följ ditt hjärta!

• SH1980

Jag har nämnt det innan, men självklart kan man ha åsikt om det. Man ska orka, ha råd, ha tid, ha plats etc. Skillnad på 3 och 4 barn? Äh JA! Ett barn till. Fler läxor, fler intressen, en vilja till, en mage till att mätta etc.

• kohler12

Jag väntar barn nr 3 o omgivningen sa till mig vad ska du med ett barn till? så arg jag blev jag sa det har inte ni med o göra, o när vi berättade att det är pojke nr 3 så sa dem du behöver inte fler pojkar än dem 2 du har 

• MrsP79
    kohler12 skrev 2014-06-04 19:58:22 följande:
    Jag väntar barn nr 3 o omgivningen sa till mig vad ska du med ett barn till? så arg jag blev jag sa det har inte ni med o göra, o när vi berättade att det är pojke nr 3 så sa dem du behöver inte fler pojkar än dem 2 du har 

Vem f-n säger så? Har själv tre pojkar och skulle jag (och min man) besluta oss för att försöka få ett till så har ingen annan med det att göra! Alla har åsikter om andras barn, hur många man har, hur man uppfostrar dom osv. Längtan efter ett syskon till sitt/sina barn kan vara lika stark som längtan efter första barnet. Go for it Ts och ni andra som vill ha fler barn!
  • kohler12
    MrsP79 skrev 2014-06-04 20:08:32 följande:

Vem f-n säger så? Har själv tre pojkar och skulle jag (och min man) besluta oss för att försöka få ett till så har ingen annan med det att göra! Alla har åsikter om andras barn, hur många man har, hur man uppfostrar dom osv. Längtan efter ett syskon till sitt/sina barn kan vara lika stark som längtan efter första barnet. Go for it Ts och ni andra som vill ha fler barn!
    det är skolan o dagis som säger så till mig 
    jag o pojkvännen vill ha 2 ihop jag har två sen innan :) detta barnet är så efterlängtat av både mig o alla  i min familj o hans

skolan sa det i måndags varför ska du ha fler barn till vilken nytta sa dem sur jag blev, 

hur har det förresten gått TS
  • astegmatism
    Love8707 skrev 2014-02-06 22:49:36 följande:
    Jag är 27 år min man är 29 vi har tre barn tillsammans å vill ha ett fjärde barn nu men omgivningen säger NEJ inga fler barn det räcker nu för er. Hur ska man göra? våra barn är 7 år , 4 år å 3 år. Jag vill så gärna ha en bebis till men vill ju inte att ens familj ska klaga på än å är det någon skillnad på 3 å fyra barn???

Kan ni ge mig några goda råd hur man ska göra å vad man kan säga till omgivningen att man vill ha ett barn till...
    Va i helsicke har omgivningen med detta att göra?! Det är Du och din kille, som skaffar barn och inte omgivningen! dom är väl inte inne i sovrummet och dirigerar.
Svar på tråden Vill ha barn nr 4 men omgivningen säger NEJ