Natulcien skrev 2014-02-16 22:07:24 följande:
Men jösses...bär du en 4-åring!?
Vi har en kille på drygt 3 år, och han går alltid nu för tiden. Men han hade en period i höstas då han ibland gnällde, vägrade gå och ville bli buren. Men jag sa helt enkelt att jag inte orkar bära honom, men att vi ska stanna och vila så ofta han vill så att han orkar gå...och då gick det plötsligt hur bra som helst att gå... det var ju inte så kul att stå still och vila...så han gick hellre...

haha, det händer att jag bär min kille som snart fyller 6. Han kroknar totalt i vissa lägen och storasyskonen som är 2 respektive 4 år äldre är ju sådär sugen på att vänta ut honom.
Av samma anledning händer det att han får dela vagn med lillasyrran. Går vi 5-6 km med de äldre barnen så fixar de det utan problem, de två yngre gör det inte iaf inte i ett tempo som de äldre är nöjda med. Ser inget fel i att bära någon km ibland eller låta de barnen som inte orkar vila i vagnen stundtals. Annars hade man inte kommit ut på prommenaden från första början och att ta bilen bara för att man principfast vägrar vagn åt lite större barn är ju bara dumt.
Men till TS skulle jag säga att vill du inte använda vagnen så ha gott om tid, och inga syskon med. Och sätter han sig ner sätt dig bredvid och fråga hur han tänkt sig att ni ska komma vidare. Men dotter som är äldst som varit den mest bekväma sa som sexåring i skidspåren. "Mamma, jag är trött och fryser om händerna - men det går ju inte göra något åt här, så det är bäst vi åker hem så fort det går" Då gjorde jag nästan en frivolt av lycka i spåret för bara något år tidigare hade hon lätt tjurat ihop satt sig ner och fryst ännu mer men där och då växte logiken ifatt och hon kunde bara konstatera att frös man om händerna och var trött och less var ändå det bästa att fortsätta hemmåt. Plötsligt händer det :D