Mina älsklingar skrev 2014-02-17 13:59:15 följande:
Ja, han är ganska trött, mörk under ögonen och hänger ej med som brorsan. Lite eksem har han haft när han var bebis men inga nu. Bara att det kliar mycket på honom hela tiden, har han tex sår pillar han alltid sönder dem så att han får fula ärr.
Trött blir de ju också om de inte äter, men varför han inte äter behöver ju absolut utredas.
Min kille blir som du beskriver så fort han äter lite mindre en period. Blir syskonen småsjuka blir han det också, men han har 3 ggr så lång återhämtningstid som de eftersom han slutar äta när han blir sjuk och sen måste jobba upp energinivån igen. De mörka ringarna under ögonen kommer också direkt som ett brev på posten.
På dagis säger de att han dippar rejält innan lunch, fröknarna försöker se till att inget går mot honom när de kommer in efter att ha varit ute och ska klä av sig och förbereda inför lunchen för just då klarar han inga motgångar alls, helt tömd på energi.
Dock inget kli, det har den andra brorsan hos oss och han är småallergisk mot en hel del saker. När han var 3 kliade det hela tiden och han rev sönder huden. Allergiprov visade inget, det gör inte alltid det på mindre barn men till slut visade det sig att han var allergisk mot ägg. Nu när han är 7 år har det även visat sig att han får utslag på allergitesten mot torsk, mandel, nötter och då ägg som inte syntes när han var mindre.
Fisk funderade jag över när han var mindre men lyckades aldrig riktigt bevisa. Nu får han äta både ägg och fisk för det är sånt vi inte längre upplever reaktioner på men framförallt på sommaren kliar det ff mycket på honom så det är förmodligen något som korsar med pollen. Men allergier på barn kan vara ett rent mörker att felsöka när de inte får utslag på prover, man har ofta ingen riktig aning var man ska börja.