• oiall

Vilken är den godaste färdigrätten ni vet?

älskar att laga mat men ibland orkar o hinner man kanske inte vid jobb, innan möten, träning, sjukdom, stress osv

vilken är den godaste färdigrätten från frysen (som man värmer i mikro/ugn) som ni vet?

(tex från findus,dafgårds, gooh osv)

min favorit just nu är

kyckling thai från findus och bolgonese från Dafgårds o deras kyckling jacob

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-18 03:29
    vill gärna ha tips på goda färdigrätter : ) så tipsa gärna

en annan favorit jag hade var kycklingfile med rösti från findus men den har jag börjat tröttna på då jag ett tag åt den ofta som jobblunch o som "nödfallsmat" : )

jO!! räkpajen från felix är också mkt god!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-18 03:50
    vill inte ha tips på restauranger
    utan mat man kan äta i lunchrummet eller hemma

• Svar på tråden Vilken är den godaste färdigrätten ni vet?
  • Sorbus
    frökenelisabeth skrev 2014-02-21 11:07:00 följande:
    irma.dk/nem-mad#!/asiatisk?p=8855702006957

Den här är skitgod, finns i olika varianter. Finns den i Sverige, undrar jag? Har bara sett den här i Danmark än så länge.
    Ha, precis den tänkte jag också föreslå. Just den med röd curry  är den bästa av de smaker jag provat. Den finns i Sverige också, men alla butiker har den inte så man kan få leta lite.

(enda felet med den är att fem minuter som det står på förpackningen aldrig räcker, då är den inte genomvarm)
  • IsDimma

Det enda någorlunda färdiga jag köper är några vegetariska biffar från frysen. Dom är goda ihop med kokt potatis, sallad eller liknande och man måste steka dom så det kanske inte räknas?

• bumse2

Findus "World Selection, Chicken Red Curry" är jättegod, till och med barnen älskar den om man spär med lite grädde så den inte blir så stark.

Emma 020123, Linus 080917
  • Fosfor

Såna där frysta pappkartongen med thaimat gillar jag. Svarta brukar de vara och inte helt kvadratiska, man fäller liksom upp locket.

• Snöviolen

Felix cheddarpaj, Felix tomat och mozarella paj är goda tycker jag och sen gillar jag Findus Indonesian chicken.

• klyban
    Nandez skrev 2021-04-26 22:16:26 följande:
    Karins lasagne

En eller två såna blir det på ett år, och av nostalgiska anledningar.(Och lite tidsbrist.)

Annars den bästa färdigmaten som kommit ut de senaste åren, det är dessa asiatiska boxar som har en väldigt god smak för vara färdigmat och fryst.
    Kan behöva lite hjälp och bli än bättre och med soja, nötter, rostade sesamfrön och tex lök, och blir då än bättre.(Ja, underförutsättningen man gillar någon av dessa.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Litorina
    Modernmom skrev 2014-02-18 08:28:29 följande:

Jag skulle aldrig i mitt liv äta processad mat full med gifter och annat skit för att hålla det färskt! Varför tror ni det smakar så bra? E-nummer som tillför smak. Varför är färgen inte så dassig? E-nummer och gifter för att hålla det fräscht. Nej, jag äter aldrig mat som inte är lagad från grunden, utan bekämpningsmedel.

Du vet att e-nummer bara är ett system för att namnge ämnen i livsmedel? Det är inte en beteckning på gifter. Agar, karoten, gelatin och ättikssyra har e-nummer.

Undvik gärna livsmedelstillsatser du bedömer är onyttiga, det gör jag också. Men att undvika mat med e-nummer är fullkomligt irrationellt.
  • MrsJenka

Ja, processad mat är ju lätt att undvika 2021.

Kaffe, olja, mjöl, all mejeri, konserver och frysvaror utgår alltså för dig? Slitsamt. Jag skulle aldrig orka leva amishliv som du så jag plussar oftast halvfabrikat när jag lagar mat. Har tex. aldrig gjort pannkakor från grunden då jag varken mal mitt eget mjöl eller har en egen ko att mjölka för att få tag på oprocessad mjölk.

Jag skulle aldrig i mitt liv äta processad mat full med gifter och annat skit för att hålla det färskt! Varför tror ni det smakar så bra? E-nummer som tillför smak. Varför är färgen inte så dassig? E-nummer och gifter för att hålla det fräscht. Nej, jag äter aldrig mat som inte är lagad från grunden, utan bekämpningsmedel.

• Litorina

Någon som har tips på bra vegetarisk färdigmat? Gärna frysta portioner.

Svar på tråden Vilken är den godaste färdigrätten ni vet?