• oiall

    Vilken är den godaste färdigrätten ni vet?

    älskar att laga mat men ibland orkar o hinner man kanske inte vid jobb, innan möten, träning, sjukdom, stress osv

    vilken är den godaste färdigrätten från frysen (som man värmer i mikro/ugn) som ni vet?

    (tex från findus,dafgårds, gooh osv)

    min favorit just nu är

    kyckling thai från findus och bolgonese från Dafgårds o deras kyckling jacob

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-18 03:29
    vill gärna ha tips på goda färdigrätter : ) så tipsa gärna

    en annan favorit jag hade var kycklingfile med rösti från findus men den har jag börjat tröttna på då jag ett tag åt den ofta som jobblunch o som "nödfallsmat" : )

    jO!! räkpajen från felix är också mkt god!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-18 03:50
    vill inte ha tips på restauranger
    utan mat man kan äta i lunchrummet eller hemma

  • Svar på tråden Vilken är den godaste färdigrätten ni vet?
  • Gurkan

    Hemma, Kelda thaisoppa. Jag brukar iofs fräsa till lite kyckling, morötter och purjolök och ha i med men den går utmärkt att bara värma och äta som den är.

  • Nyfiken gul

    jag har frysen full med matlådor.  

    Färdigrätter innehåller bara tomma kalorier så man är lika trött, hungrig och grinig i alla fall fast man äter en Findus låda.  Och att äta en Findus låda när man ska eller har tränat är ju bara korkat ... 

    Om jag måste ha en färdig lunch redo i frysen så väljer 10 av 10 gånger en matlåda jag redan gjort. 

    Står jag i affären och måste ha något snabbt i mig på väg till nånting så väljer jag oftast en färdiggrillad kyckling, plockar åt mig en sallad i salladsbaren, ett paket skinka och en förpackning coctailtomater, eller ett par grillade kamben eller liknande. 

    I riktig nödfall funkar filmjölk, nyponsoppa, provivas drycker osv lika bra.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • sextiotalist
    Nyfiken gul skrev 2014-02-18 07:11:09 följande:
    jag har frysen full med matlådor.  

    Färdigrätter innehåller bara tomma kalorier så man är lika trött, hungrig och grinig i alla fall fast man äter en Findus låda.  Och att äta en Findus låda när man ska eller har tränat är ju bara korkat ... 

    Om jag måste ha en färdig lunch redo i frysen så väljer 10 av 10 gånger en matlåda jag redan gjort. 

    Står jag i affären och måste ha något snabbt i mig på väg till nånting så väljer jag oftast en färdiggrillad kyckling, plockar åt mig en sallad i salladsbaren, ett paket skinka och en förpackning coctailtomater, eller ett par grillade kamben eller liknande. 

    I riktig nödfall funkar filmjölk, nyponsoppa, provivas drycker osv lika bra.
    Nu generaliserar du ganska ordentligt, det finns många bra färdigrätter som man håller sig mätt på länge. Nu äter jag inte det själv, men t.ex ärtsoppa är en typisk färdirgrätt som många köper i burk eller korv och anses mättande. Många av mina kolleger har en färdigrätt som de äter till lunch.

    Jag har själv fallit för en del färdiga soppor (nu spetsar jag med grädde och mer kryddor), men basen är bra och fisken, skaldjuren, rotfrukterna är hela och man märker att det är äkta varor.
  • Millan83

    ICAs fiskgratäng med skaldjurssås. Hur god som helst! Även lådorna från gooh, helst köttbullarna, är jättegoda! Skaldjurspajen från Felix samt pizzarullarna från grandiosa!

  • Mandel

    Har inte ätit någon fryst, "färsk" eller konserverad form av färdigmat på många år så jag har inte en aning om någon av dem är ätbar eller ej.
    Räcker oftast med en blick på innehållsförteckningen för att jag ska bli skraj. 

    Köper inte utländskt kött eller mejeriprodukter och undviker tillsatser. Ingen bra kombo om man ska försöka hitta färdigmat


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Modernmom

    Jag skulle aldrig i mitt liv äta processad mat full med gifter och annat skit för att hålla det färskt! Varför tror ni det smakar så bra? E-nummer som tillför smak. Varför är färgen inte så dassig? E-nummer och gifter för att hålla det fräscht. Nej, jag äter aldrig mat som inte är lagad från grunden, utan bekämpningsmedel.

  • Knota
    Modernmom skrev 2014-02-18 08:28:29 följande:
    Jag skulle aldrig i mitt liv äta processad mat full med gifter och annat skit för att hålla det färskt! Varför tror ni det smakar så bra? E-nummer som tillför smak. Varför är färgen inte så dassig? E-nummer och gifter för att hålla det fräscht. Nej, jag äter aldrig mat som inte är lagad från grunden, utan bekämpningsmedel.
    Nämen så trevligt för dig. Sluta gnäll på andra.
Svar på tråden Vilken är den godaste färdigrätten ni vet?