• Mamma2014

44 dagar kvar till BF =)

Nu är det inte långt kvar tills bebis ska komma. Här kan vi som inte har så långt kvar följas åt =)

• Svar på tråden 44 dagar kvar till BF =)
  • Mamma2014

Jag väntar en flicka. Funderar också på att börja dricka sånt te lite senare men ska höra med min barnmorska först på mvc eftersom jag äter mediciner å så. Jag brukar inte heller dricka te å inte kaffe heller.

• Hmv89
    majsa88 skrev 2014-02-21 00:20:40 följande:
    Jag orkar heller inte. Eller två veckor till. Sen vill jag att han kommer.
    Ska köpa hallonbladste då jag hört att det ska vara bra till förlossningen o efter. Någon som hat börjat?

Jag började dricka hallonbladste för ungefär en vecka sen.. Är i 35+5 idag..
    Blödde så jäkla länge efter både förlossning 1 och 2 så tänkte prova med teet, som sägs hjälpa till med just det. Återstår att se om det funkar :)
  • Odile

Hej, jag har 33 dagar kvar :) Känns nära nu. Men har så mycket att fixa, så den får gärna vänta till mitten av mars åtminstone :) 

• majsa88

Hmm då väntar jag en vecka till eller? Kommer det ens ge någon effekt av att börja så sent?

• elyse

Vad ska téet vara bra för? 

Jag har 40 dagar kvar nu och det känns både nära och långt bort. Allt är inhandlat och färdigt, dock, så Lilla får komma när hon vill! 

• majsa88

Säg för förlossningen o efter..att man återhämtar sig bättre o blöder mindreäb

elyse skrev 2014-02-23 00:16:23 följande:
    Vad ska téet vara bra för? 

Jag har 40 dagar kvar nu och det känns både nära och långt bort. Allt är inhandlat och färdigt, dock, så Lilla får komma när hon vill! 

• elyse
    majsa88 skrev 2014-02-23 00:45:20 följande:
    Säg för förlossningen o efter..att man återhämtar sig bättre o blöder mindreäb
    Jaha. Får knalla ned till té-butiken imorgon, då! :)
  • angelfire5
    Mamma2014 skrev 2014-02-19 15:58:54 följande:
    jag har stora problem med illamående och kräkningar så har i stort sett varit levande död sen v 6 :P gör i stort sett ingenting! isolerat mig hemma i lägenheten och tillbringar mycket tid i sängen och soffan. Är van vid att ha det så här nu så tycker dagarna flyter på rätt snabbt nu ändå. Jag tvättar upp bebiskläder och packar bb väskan å sånt just nu. Men vi  har fortfarande inte köpt spjällsängen men skötbyrån är på plats iaf =) Mycket som ska tvättas å så.   Jag är också typ ständigt trött speciellt eftersom jag är uppe å kissar många gånger varje natt men känner mig ändå lite piggare än tidigare. 
    Jag förstår dig precis! Har haft precis samma sak. Har 36 dagar kvar till BF nu och längtar efter bebisgos. :) Är sjukskriven hemma och sover mest hela dagarna men lite hinner man ju pyssla emellanåt. Vi satte in spjälsängen nu i helgen och har köpt allt vi behöver. 
  • Mamma2014

Blev överraskad med en babyshower idag :) trodde jag klarat mig från sånt, men icke ;) var faktiskt riktigt trevligt och roligt att så många man tycker om kunde komma då man inte träffar så mycket folk nu när man mår som man gör. Inte helt fel med massa paket heller ;D

• Hmv89
    majsa88 skrev 2014-02-23 00:13:03 följande:
    Hmm då väntar jag en vecka till eller? Kommer det ens ge någon effekt av att börja så sent?

Det rekommenderas att man inte börjar förrän v 35. Det verksamma ämnet i teet är samma som gör så att livmodern drar ihop sig om jag förstått det rätt, så vissa verkar få jobbiga sammandragningar av det.. Jag har dock inte känt någon skillnad.
  • majsa88

Okej 35 + eller 35. För jag är i vecka 35 men 34+i

Hmv89 skrev 2014-02-24 08:52:20 följande:
    Det rekommenderas att man inte börjar förrän v 35. Det verksamma ämnet i teet är samma som gör så att livmodern drar ihop sig om jag förstått det rätt, så vissa verkar få jobbiga sammandragningar av det.. Jag har dock inte känt någon skillnad.

• Hmv89

35 fulla veckor, jag började nån dag innan. Har också läst på vissa ställen att man kan börja i v 32.. Så någon dag hit eller dit innan v 35 tror jag inte gör så mycket. Skulle du nu få starka sammandragningar så är det ju inte värre än att du slutar och börjar dricka senare :)

• flerbarnsförälder

Hej!

Vill också gärna vara med här, har bf 4/4 så är 39 dagar kvar dit, dock kommer jag bli igångsatt före och har fått första tiden den 17/3 och dit är det 21 dagar

Jag har druckit hallonblads te i över 2 veckor, började med en kopp per dag och har nu ökat till 2 koppar... ska öka ännu mer när jag gått in i ytterligare en vecka

De två graviditeterna jag har druckit hallonblads te blödde jag mindre och förlossningarna gick rätt smidigt

• Mamma2014

Nu har jag 30 dagar kvar till bf. Jag mår så fruktansvärt dåligt så jag bara längtar tills det är över och vi får vår lilla flicka.

• Mamma2014

Spännande :) jag har 18 dagar kvar nu till bf men hoppas på att hon kommer lite tidigare ;) jag har lite städning kvar här hemma också innan hon kommer :)

Svar på tråden 44 dagar kvar till BF =)