Anonym (mongon) skrev 2014-02-19 09:15:34 följande:
Då har den personen i din släkt andra problem OXÅ isåfall!
Adhd är inte ens i närheten av detta du beskriver.
JAG har Adhd, min mamma & min ena syster har det, min tredje syster har add.
Inte FAN skulle vi få för oss att piss eller skita ner oss & bete sig som denna pojke du beskriver om!
Folk med adhd är oftast smarta & har ofta social kompetens.
Läs på lite mer!
Läs på överhuvudtaget om diagnoser & problematik för små barn för du behöver uppenbarligen all kunskap du kan få för att hjälpa denna lilla pojk.
Det låter som om han varit med om ngt hemskt som satt ett ordentligt spår i hans hjärna & hjärta.
Detta beteende är inte normalt alls.
Men jag ska berätta en liten historia för dig.
Det var en ung man som hade add/autism & annan psykisk störning
Han brukade bajsa i påsar & hänga upp i taket.
Han trodde att han slängde en bit av sig själv om han slängde bajset.
han var sjuk.
Riktigt sjuk.
Han fick sedan hjälp med sina problem, vilket visade alla dessa diagnoser PLUS ett enormt truama som liten.
Antagligen hade detta trauma gjort hans sjukdomar värre än vad dom skulle ha varit.
Det är jätte viktigt att du pratar med skolan så ni får en utredning, fråga dem VAD,NÄR;HUR, ja ALLT om hans skolgång, allt gällande honom, så ni har allting för utredningen sen.
HJÄLP denna lilla pojke, han mår inte bra, det skär i hjärtat att läsa detta.
Folk med adhd har OFTAST stor empati för andra människor.
Så om du trodde att han kunde göra illa din dotter pga adhd & brist på empati så har du fel.
Många ggr har folk med adhd större empati o människokänningar än vad en "normal" person har.
Jag själv har det så, jag bryr mig såå himla mycket om andra människor, så jag själv hamnar i trubbel ibland.
Jag kan tillägga att jag inte lider av stark adhd & äter ingen medicin just nu.
Men på en skala 1-10 så har jag nog en 4-5
Jag vet vad adhd är & jag har gått på många kurser & jag lever det livet själv.
Hjälp denna lilla pojke nu, sätt dig ned & ring runt till alla du kan för att få en utredning för det kan ta tid.!
Sätt bollen i rullning .