"Avslöja" Cannabisrökare
Hej
En kompis till mig har under längre tid rökt mycket cannabis, det har gått helt överstyr. Jag och några till har försökt få personen att sluta, och komma till insikt med att det är ett missbruk att röka gräs dagligen flera gånger per dag och hela helgen, dock utan någon respons. Personen sköter sitt liv runtomkring hjälpligt och döljer sitt missbruk väldigt bra för omgivningen men frågan är hur länge till, förhållandet har tagit slut o knappt några vänner kvar, snart ryker väl jobbet också.
Jag vill berätta för personens föräldrar om missbruket, visst de kan inte göra så mycket då personen är myndig men de har ändå en nära och bra kontakt och har stor inverkan på dennes liv. (De är vettiga personer)
Jag vill inte riskera min vänskap, jag tror inte att det kommer att uppskattas att jag talar om det nämligen, även om det på lång sikt kan leda till något bättre. Därför vill jag vara anonym, tänkte därför skicka ett mail eller ett brev, men jag vet inte hur jag ska formulera mig. är det någon som har några tips?
Obs, Vill inte höra att jag ska sluta lägga mig i etc. att cannabis inte är farligt (det är det väl inte om man använder lagom mängd), jag känner min vän och vet att detta kommer att hjälpa. men jag vill ändå vara anonym.