• Anonym (Fundersam)

    Ni som fött på KSS i skövde

    Vill jätte gärna höra hur era förlossningar på KSS var både VF och KS.
    Dela jätte gärna med er av era upplevelser!!
    Har hört så mycket dålig och själv haft dålig upplevelser med både gynmottagningen och barnmorskorna på KSS.

  • Svar på tråden Ni som fött på KSS i skövde
  • Anonym (Örk)

    Jag skulle föda på KSS men blev så illa behandlad där så jag åkte till mina föräldrar vid beräknad förlossning och födde båda barnen i Halmstad istället ...

  • Pson1977
    Anonym (Örk) skrev 2014-02-22 18:59:03 följande:

    Jag skulle föda på KSS men blev så illa behandlad där så jag åkte till mina föräldrar vid beräknad förlossning och födde båda barnen i Halmstad istället ...


    Hur blev du illa behandlad? Födde där för 10år sedan och om 3mån är det dags igen. Har standarden blivit sämre?
  • Anonym (Mamma till flera)

    Födde alla mina tre barn där och var jättenöjda ! Nu är det ju några år sedan då minstingen är 6 men jag har inte hört något negativt från någon annan som varit där senare i bekantskapskretsen , jag hade inte de enklaste förlossningarna men inte heller de mest komplicerade vaginala alla tre men jättebra peppande barnmorskor som kom med ideér och stöttade på ett bra sätt. Jag valde att åka hem efter ca 1 dygn med alla tre och tyckte även att bb vård i hemmet var bra. Sista gången var det lite stressigt för barnmorskan, det var fullt i princip på bb men trots att jag då var en " erfaren" mamma kände jag att barnmorskan tog sig tiden med mig när jag behövde henne utan att verka stressad ( att det var fullt märkte vi bara på att vi först fick vänta lite på ett förlossningsrum o att vi såg flera i korridoren " vaggade" när vi var ute och " vaggade" för att skynda på öppningsfasen lite gentemot vad vi hade sett när 1 o 2 an föddes. Så bara positiva upplevelser.

  • Fjällan

    Gjorde snitt i Skövde 17 januari, har världens bästa upplevelse från själva snittet och personalen, tiden på förlossningen va alltså toppen!
    Bb därimot, fy faan har inget positivt att säga alls. Otrevlig personal! Åkte hem så fort jag va på benen!

  • Minna80

    jag födde på kss 2012 och hade en jättebra upplevelse, kanon bra personal och mysigt. dock är bb inte det roligaste med flersal bla får inte använda mobilen utan får gå ut för detta mm. nä jag åkte hem så fort jag kunde.

  • Anonym (jossan)

    Rekommenderas ej. Min bästa kompis blev förlöst där, aldrig mera… Hemsk förlossning och SR, blir inga fler barn efter detta, enligt henne.

  • Anonym (mimmi)

    Jag har fött tre barn där (igångsatta VF) och är jättenöjd med personal och förlossning! Inget negativt att säga öht. BB har jag bara varit på en av gångerna och där har jag inte något negativt att säga om personalen, däremot var det aningen trist att ligga på en fyrsal. Och maten var under all kritik, men det är ju inte BB:s fel.

  • Anonym (mimmi)

    Gyn däremot har jag enbart dåliga upplevelser från..

  • Anonym (Illa)

    Fick akut kejsarsnitt där och de sydde ihop mig jätte dåligt. Blev dåligt bemött när jag undrade varför det läckte blod från magen, de svarade mig inte ens, sen känner jag bara ett kraftigt tryck i magen och undrar vad de gör, får inget svar. Jag frågar hur det går och varför jag blöder så mycket och får fortfarande inget svar, i samma minut blir det ett akut läge och narkosläkare springer iväg med mig till operationssal då har jag förlorat mer än halva utav min kroppsblod jag hade inte många liter blod kvar när det blev bråttom..

  • Anonym (S.)

    Jag blev igångsatt på KSS och till en början var de alla trevliga. Men när det var skiftbyte fick jag en barnmorska som inte hade mycket koll, hon höjde det värkdrivande droppet trots att jag hade 7 värkar på 10 minuter, hade inte ens 30 sek mellan. Usch, det var hemskt! Slutade i snitt, och efter verkade alla så otrevliga som att de tyckte jag var så jobbig. Nästa förlossning ska jag stanna hemma så länge som går, vill absolut inte bli igångsatt.

Svar på tråden Ni som fött på KSS i skövde