• Anonym (ledsen)

Vet inte hur jag ska fixa att göra aborten!

Hej!

I fredags fick jag reda på att jag är gravid i vecka 14. Det kom som en chock! Jag vill inte ha barnet och jag kan inte ta hand om det heller. Men jag vet inte hur jag ska klara att göra abort. De sa att jag måste föda fram barnet :(
    Jag har fått tid för aborten på onsdag. Hur ska jag klara det? Är det någon som gjort abort sent?

Hjälp!

• Svar på tråden Vet inte hur jag ska fixa att göra aborten!
  • Anonym (ledsen)

puff :(

• Anonym (Tänk efter noga)

Har inte gjort abort, men i mina öron låter det dock som att verkligen ska tänka efter, du kan ju inte få en abort ogjord. Låter som att du inte borde gå vidare med din tid, utan isf först prata med en psykolog som kan ge dig vägledning så du inte ångrar dig sedan rösten av livet. Lycka till!

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Tänk efter noga) skrev 2014-02-24 16:32:22 följande:
    Har inte gjort abort, men i mina öron låter det dock som att verkligen ska tänka efter, du kan ju inte få en abort ogjord. Låter som att du inte borde gå vidare med din tid, utan isf först prata med en psykolog som kan ge dig vägledning så du inte ångrar dig sedan rösten av livet. Lycka till!
    Jag vill ha bestämt mig tills onsdag för jag vill inte göra aborten ännu senare. Skulle få prata med någon imogon, men jag vet inte alls vad jag ska säga. Då var det mer fråga om att vi skulle prata om "vill du behålla eller ej", men jag vill ju inte det, men jag vet bara inte hur jag ska fixa aborten. Jag ångrar hellre en abort än ett barn.
  • Nenne666

Då är det bara att bita ihop. För jag håller med dig, hellre ångra en abort än en unge. Lycka till TS.

• Anonym (ledsen)
    Nenne666 skrev 2014-02-24 16:44:20 följande:
    Då är det bara att bita ihop. För jag håller med dig, hellre ångra en abort än en unge. Lycka till TS.
    tack!

Vet någon hur ont det kommer göra eller hur länge man blöder?
  • TeresB

Förstår att det känns oerhört svårt. Du kommer att vara på sjukhus/ klinik så du får smärtstillande. Har inte sj gjort ngnabort men vill du inte ha ett barn så är det nog ditt bästa alt. När det kommer till frågor runt sj aborten så fråga en barnmorska el gyn där du har bokat tid. De har garanterat svar på dina frågor. Hoppas det löser sig för dig!

• Anonym (omtanke)

Sätt upp en målbild, av något som du ska unna dig senare, något du kan fokusera på och se framför dig som en motvikt till det här jobbiga.
    Och kom ihåg att allt, precis allt går över, även den här smärtan.
    Ta gärna med någon som kan stötta dig efteråt så du slipper vara ensam.

• Powderpuff
    Anonym (ledsen) skrev 2014-02-24 17:02:07 följande:
    tack!

Vet någon hur ont det kommer göra eller hur länge man blöder?

Oavsett om du behåller barnet eller gör en abort kommer du ha jäkligt ont och blöda mycket så tänk inte på det utan hur du vill att ditt liv ser ut om ett år
  • Jemp
    Powderpuff skrev 2014-02-25 10:58:13 följande:
    Oavsett om du behåller barnet eller gör en abort kommer du ha jäkligt ont och blöda mycket så tänk inte på det utan hur du vill att ditt liv ser ut om ett år

Det kan ju vara bra att veta vad man har att vänta sig. Klart att det inte är lättare att föda barn.
  • Jean89A

Det är tufft att genomgå en abort. Jag har gjort det men dock i 6+ !! Från skillnad från dig så ville jag behållt det! Men min då varande va så himla imot att behålla det!! Så jag valde att göra abort för då visste jag att förhållandet inte kommer att funka!! O då jag är uppväxt med min mor och far så vill jag att mina barn ska ha samma möjlighet till det.. A lång historia.. Men för mig va aborten svin jobbig och tagit mig flera år att bearbeta!! Men vi är alla olika!! Hur du än gör så kommer det bli bra tillslut!!..

• Anonym (larven)
    Jemp skrev 2014-02-25 11:02:17 följande:

Klart att det inte är lättare att föda barn.
    Men det är roligare...
  • Powderpuff
    Anonym (larven) skrev 2014-02-25 11:16:27 följande:
    Men det är roligare...
    Antagligen inte om man inte vill ta hand om barnet efteråt...
  • Anonym (ledsen)

Jag ska ta med mig mamma dit.

Svar på tråden Vet inte hur jag ska fixa att göra aborten!