• annapannajohansson

kan det va den lilla jag kände?

Gravid i v. 18 (17+3) Har inte varit på rutinultraljudet än och egentligen inte fått alls någon bekräftelse på att det ens finns någon liten bäbis (för att överdriva) Idag för andra gången när jag låg i soffan kände jag 3 "pulsryckningar" precis som man kan få i ögonlocket fast något långsammare, 3 puffar som var strax ovanför naveln fast på sidan av magen! Kände jag med handen kände jag ingenting utanpå förutom att det kanske möjligtvis var lite spändare än vanligt. Kan detta ha varit den lille? Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden kan det va den lilla jag kände?
  • elinamanda
    annapannajohansson skrev 2014-02-26 12:56:18 följande:
    Det låter precis som för mig idag. 3 stycken efter varandra men det är nog bara 1-2 gången jag känt av det och det har absolut inte kommit dagarna efter varandra så nu är det bara att följa det hela med spänning och se när puffarna vill återkomma! :) Då antar jag du varit på dit rutinultraljud?

Åh vad spännande! Japp, var på mitt RUL i måndags :) när ska du på ditt?
  • DreamerM
    annapannajohansson skrev 2014-02-27 13:58:08 följande:

Tack snälla! Okej skönt att så många tror att det var den lilla :) Antar tiden får utvisa och när jag förmodligen börjar känna av det regelbundet så kommer jag ju veta säkert!
    Det kommer du alldeles säkert att göra ;) Lycka till med din graviditet! :)
  • annapannajohansson
    elinamanda skrev 2014-02-27 18:56:03 följande:
    Åh vad spännande! Japp, var på mitt RUL i måndags :) när ska du på ditt?

Var det första gången du fick se den lilla? Avis får jag säga men nu snart är det våran tur. Den 10 mars är det äntligen dags! :)
  • annapannajohansson
    DreamerM skrev 2014-02-27 20:51:53 följande:
    Det kommer du alldeles säkert att göra ;) Lycka till med din graviditet! :)

Tack snälla och detsamma till dig! :)
  • elinamanda
    annapannajohansson skrev 2014-02-27 21:54:10 följande:
    Var det första gången du fick se den lilla? Avis får jag säga men nu snart är det våran tur. Den 10 mars är det äntligen dags! :)

Ja, det var första gången. Tårarna bara rann! Först tog det ett tag innan man såg nått på skärmen, så hjärtat satt i halsgropen på både mig och min karl, sen helt plötsligt sa hon "ja, här ser man ju en liten iallafall" så skrek jag "så det är nått därinne iallafall". Bästa känslan någonsin, och sen när man fick veta att allt var bra. Förstår att du längtar till 10 mars, hittills kommer det vara det häftigaste du sett, lovar! :) ler bara jag tänker på det, haha..
  • annapannajohansson
    elinamanda skrev 2014-02-28 09:43:17 följande:
    Ja, det var första gången. Tårarna bara rann! Först tog det ett tag innan man såg nått på skärmen, så hjärtat satt i halsgropen på både mig och min karl, sen helt plötsligt sa hon "ja, här ser man ju en liten iallafall" så skrek jag "så det är nått därinne iallafall". Bästa känslan någonsin, och sen när man fick veta att allt var bra. Förstår att du längtar till 10 mars, hittills kommer det vara det häftigaste du sett, lovar! :) ler bara jag tänker på det, haha..

Ååå så mysigt!! Du låter ju som mig, redan förberett killen på att det säkert kommer att komma en och annan glädjetårar och en stor lättnad då vi får se den lilla och förhoppningsvis höra att allt är bra! Vilken vecka sa du att du var i? Sedan att man hört kompisar som för LÄNGESEN varit på ultraljud och få sett den lilla gör att jag nästan börjat tro att jag blivit knäpp :p Tanken på bara alla graviditetstester jag gjort skulle få många att tro man inte är normal, HAHA!!!
  • elinamanda
    annapannajohansson skrev 2014-02-28 11:34:41 följande:
    Ååå så mysigt!! Du låter ju som mig, redan förberett killen på att det säkert kommer att komma en och annan glädjetårar och en stor lättnad då vi får se den lilla och förhoppningsvis höra att allt är bra! Vilken vecka sa du att du var i? Sedan att man hört kompisar som för LÄNGESEN varit på ultraljud och få sett den lilla gör att jag nästan börjat tro att jag blivit knäpp :p Tanken på bara alla graviditetstester jag gjort skulle få många att tro man inte är normal, HAHA!!!

Haha, vad skönt att träffa på en som också är knäpp! Innan mitt RUL så var jag så osäker på ifall jag verkligen var gravid. Hade många symtom, men eftersom jag kände mig typ normal ändå. Jag gjorde bara två tester, båda var ju såklart positiva, men ville göra fler. Sambon fick säga nej till det haha. Men sen jag såg den lilla så tycker jag att jag blivit normal(are) igen. Vågar man ens fråga hur många tester du gjort? haha.. Jag är i v. 22 (21+3) :)
  • annapannajohansson

Haha tänka sig att det finns fler knäppisar 😜 Jag kan absolut inte påstå att symtomen flödat för min del faktiskt, annorlunda kände jag mig och eventuellt tycker jag att jag reagerade starkare på stekning. Luktade ju ruttet och tanken på lukten kan få mig att hulka, HAHA!!! Med tanke på att graviditeten var planerad så testade jag positivt tidigt! Testerna var då inte jätte starka men absolut tillräckligt för att faktiskt både ja och killen skulle inse att det fanns ett litet streck. Sedan tog det nog ett bra tag innan jag verkligen insåg att graviditeten var ett faktum och kunde få för mig att göra ett graviditetstest morgon som kväll så jag ljuger nog inte när jag skriver 10-15 st! HAHA!!! 😂 Kan inte heller påstå att jag har några vidare symtom nu heller (antar osäkerheten talar) men jag kan säga så här känner mig redan som en mjölkande ko då det kan läcka en hel del redan så antar det är ett bra symtom. Jag är nu i v.19 18+2.

• elinamanda
    annapannajohansson skrev 2014-03-04 09:57:21 följande:
    Haha tänka sig att det finns fler knäppisar 😜 Jag kan absolut inte påstå att symtomen flödat för min del faktiskt, annorlunda kände jag mig och eventuellt tycker jag att jag reagerade starkare på stekning. Luktade ju ruttet och tanken på lukten kan få mig att hulka, HAHA!!! Med tanke på att graviditeten var planerad så testade jag positivt tidigt! Testerna var då inte jätte starka men absolut tillräckligt för att faktiskt både ja och killen skulle inse att det fanns ett litet streck. Sedan tog det nog ett bra tag innan jag verkligen insåg att graviditeten var ett faktum och kunde få för mig att göra ett graviditetstest morgon som kväll så jag ljuger nog inte när jag skriver 10-15 st! HAHA!!! 😂 Kan inte heller påstå att jag har några vidare symtom nu heller (antar osäkerheten talar) men jag kan säga så här känner mig redan som en mjölkande ko då det kan läcka en hel del redan så antar det är ett bra symtom. Jag är nu i v.19 18+2.

Haha, ja man har sina symtom på att det ändå är nått som är annorlunda! Själv klarar jag inte av lukten av banan.. Och om du nu gjort 10-15 test och de är positiva så grattis! Du ÄR gravid haha! Men förstår hur du tänker ändå, jag var ju själv så för lite mer än en vecka sen.. Mina bröst började läcka v.17, visste inte att det kunde bli så, så jag blev rädd och äcklad haha. Och nu är det ännu värre, tjiho! Så det där med att känna sig som en ko, i know the feeling.. Men då är du väl rätt säker med hur långt gången du är, om det var planerat? Jag var helt osäker, trodde jag var i v. 19 när jag skulle på ultraljudet, men var visst i v. 21 då. Positiv överraskning! :)
  • annapannajohansson
    elinamanda skrev 2014-03-04 11:52:26 följande:
    Haha, ja man har sina symtom på att det ändå är nått som är annorlunda! Själv klarar jag inte av lukten av banan.. Och om du nu gjort 10-15 test och de är positiva så grattis! Du ÄR gravid haha! Men förstår hur du tänker ändå, jag var ju själv så för lite mer än en vecka sen.. Mina bröst började läcka v.17, visste inte att det kunde bli så, så jag blev rädd och äcklad haha. Och nu är det ännu värre, tjiho! Så det där med att känna sig som en ko, i know the feeling.. Men då är du väl rätt säker med hur långt gången du är, om det var planerat? Jag var helt osäker, trodde jag var i v. 19 när jag skulle på ultraljudet, men var visst i v. 21 då. Positiv överraskning! :)

Banan? HAHA!!! 😋 Jo ja, jag är ganska säker på hur långt gången jag är! Vore konstigt om bf skulle beräknas senare än 2:a augusti på måndag utan snarare tvärtom! Oj då flyttade de dig ju ganska mycket? 👍 Angående ko känslan så känns ju de skönt och höra att jag inte är ensam ang detta! Detta har jag nämligen varit ensam om bland vännerna och dem har tyckte det varit konstigt att det REDAN läcker då och då... Då är du beräknad i slutet på juli någon gång va?
  • annapannajohansson

Ultraljudet är gjort och wow!!! Vilken känsla, lättna och vilken "verklighet" det blir! Förresten kollade ni upp kön? Eventuellt tro vi att hon som gjorde ultraljudet försa sig lite... 😊

• DreamerM
    annapannajohansson skrev 2014-03-13 06:26:01 följande:
    Ultraljudet är gjort och wow!!! Vilken känsla, lättna och vilken "verklighet" det blir! Förresten kollade ni upp kön? Eventuellt tro vi att hon som gjorde ultraljudet försa sig lite... 😊
    Ja visst är det häftigt?! =) Vi kollade inte kön, men barnmorskan var noga med att tala om att det vi såg inte var en snopp utan navelsträngen så jaa...hon lät så övertydlig, kanske såg hon jag vet inte. Ville du/ni veta kön?
  • annapannajohansson
    DreamerM skrev 2014-03-14 09:02:23 följande:
    Ja visst är det häftigt?! =) Vi kollade inte kön, men barnmorskan var noga med att tala om att det vi såg inte var en snopp utan navelsträngen så jaa...hon lät så övertydlig, kanske såg hon jag vet inte. Ville du/ni veta kön?

Vi var väldigt eniga om att inte vilja veta kön men efter att sambon tror hon råkade försäga sig (jag hörde inte då jag hade full fokus på att hänga med på skärmen framför) och se hur fint bebisen showade för oss har vi nog ändrat oss... Även om man absolut inte säkert vet så har nog sambon mest blivit inställd på de hon sa så vi skulle nog vilja ha en bekräftelse. Tänka sig vad det kan ändra sig!
Svar på tråden kan det va den lilla jag kände?