• maribel

Gravida Uppsala med Bf April, Maj, Juni -14

Jag är gravid med mitt tredje barn, har en flicka -06 och en pojke -08. Har fått "snittdatum" 12 maj .

Tänkte att om det finns fler blivande Uppsalamammor med Bf i april, maj, juni vore det kul att "följas åt" sista biten!

• Svar på tråden Gravida Uppsala med Bf April, Maj, Juni -14
  • cjohannas
    maribel skrev 2014-05-04 00:27:32 följande:
    Vad roligt att det verkar gå bra med din son och bebis. Jag hade ju tänkt vila sista veckorna och låta barnen gå lite längre dagar men för 2v sen hade minsta vattkoppor och nu har 8 åringen vattkoppor över hela kroppen och har vaknat varje natt av att det kliar så "min vila" blev inte som jag hoppades.
    Men är däremot glad att dem hann få det båda två innan bebis kommer. Nu sista veckan kommer 8 åringen ju vara hemma kanske hela veckan om hon inte hinner bli frisk så det är lite stressande.

Nu är det bara 8 dgr kvar, längtar efter att äntligen träffa plutt och är lite nervös över att allt ska gå bra. Ja, det är skönt att ha mannen hemma sen eftersom man inte får bära på några veckor.

Hur är nätterna, har ni kommit in i nå´n vana?
    Ja än så länge går det bra men får se längre fram. Kanske blir avundsjuka och sånt där snart ? 
    Ja va glad att båda barnen fått det nu. Är nog inte så kul att sitta med en spädbarn som får vattkoppor så tidigt. 

Vet hur det är min son fick när han var 2,5-3 år och några nätter var jobbigare än andra men inte så farligt var hans. Håller tummarna att 8 åringen hinner bli frisk. 

Jadå det har vi, äter oftast 01.00 - 04.00 och 7.00 sen går vi upp kl 07.00 Funkar ganska bra faktiskt än så länge. men vissa nätter är värre än andra men oftast bra. 

Hur mår du nu ? 
  • maribel
    cjohannas skrev 2014-05-07 14:26:26 följande:
    Ja än så länge går det bra men får se längre fram. Kanske blir avundsjuka och sånt där snart ? 
    Ja va glad att båda barnen fått det nu. Är nog inte så kul att sitta med en spädbarn som får vattkoppor så tidigt. 

Vet hur det är min son fick när han var 2,5-3 år och några nätter var jobbigare än andra men inte så farligt var hans. Håller tummarna att 8 åringen hinner bli frisk. 

Jadå det har vi, äter oftast 01.00 - 04.00 och 7.00 sen går vi upp kl 07.00 Funkar ganska bra faktiskt än så länge. men vissa nätter är värre än andra men oftast bra. 

Hur mår du nu ? 
    Äntligen båda friska och tillbaka i dagis och skolan. Jag är trött och ont i ryggen men annars ok. Tiden börjar gå snabbt nu och jag som klagat på att ha massor av tid inser att det är massor som jag aldrig hannGladändå.
    Ska bli så spännande och vi tycker fortfarande det känns overkligt.
    Ja, nattamning och vakna varannan timme hade man nästan glömt. Hoppas hon håller sig till dem tiderna ett tag. Hur gör ni med förskolan?hämtar och lämnar du?Hinner du sova något på dagen, är ju skillnad när man har fler barn.
  • cjohannas
    maribel skrev 2014-05-08 10:26:22 följande:
    Äntligen båda friska och tillbaka i dagis och skolan. Jag är trött och ont i ryggen men annars ok. Tiden börjar gå snabbt nu och jag som klagat på att ha massor av tid inser att det är massor som jag aldrig hannGladändå.
    Ska bli så spännande och vi tycker fortfarande det känns overkligt.
    Ja, nattamning och vakna varannan timme hade man nästan glömt. Hoppas hon håller sig till dem tiderna ett tag. Hur gör ni med förskolan?hämtar och lämnar du?Hinner du sova något på dagen, är ju skillnad när man har fler barn.
    Skönt att höra !! 
    Lycka till  nu och hoppas allt går bra ! 
    Jag både hämtar och lämnar, visst är det jobbigt i bland men ddet funkar. Jag hinner sova en 45 min om dagen sen försöker jag smita i väg en stund och sova när min man kommer hem från jobbet. 
  • maribel

Igår kl 1107 kom lille William, 3640g och 52cm lång. Allt gick bra men jag hade en stor blödning vilket gjorde att det tog extra tid. Amningen funkar också bra, kommer hem på ons eller tor,

• cjohannas
    maribel skrev 2014-05-13 22:30:28 följande:
    Igår kl 1107 kom lille William, 3640g och 52cm lång. Allt gick bra men jag hade en stor blödning vilket gjorde att det tog extra tid. Amningen funkar också bra, kommer hem på ons eller tor,
    Åå grattis till er !! Känns väl skönt att få träffa det nya tillskottet äntligen
    okej vad skönt att det funkar bra. 
    Skönt, passa på att njuta hemma. 

Nu ska ni få landa lite så hör av dig sen. 
  • maribel
    cjohannas skrev 2014-05-16 08:35:43 följande:
    Åå grattis till er !! Känns väl skönt att få träffa det nya tillskottet äntligen smile1.gif
    okej vad skönt att det funkar bra. 
    Skönt, passa på att njuta hemma. 

Nu ska ni få landa lite så hör av dig sen. 
    Hej, idag började min man jobba igen men som skönt är jobbar han 7dgr till sen har han sommarlov. Barnen är på dagis och skolan så jag är själv med plutt första dagen. Varit tillbaka på BB 2ggr då han inte gick upp i vikt första veckan och pga hans gulsot men nu senast hade han gått upp i vikt och gulsotvärdet är ok.

Han äter var tredje timme, sover mycket på dagen och äter runt 24 03 och kl 06 på morgonen så tycker vi har tur eftersom min andra pojke ville äta varje timme dygnet runt. Är verkligen mysigt med bebis igen och det är skönt att syskonen är ganska stora och klarar det mesta själva. Hur går det för dig?
  • cjohannas
    maribel skrev 2014-05-26 09:08:02 följande:
    Hej, idag började min man jobba igen men som skönt är jobbar han 7dgr till sen har han sommarlov. Barnen är på dagis och skolan så jag är själv med plutt första dagen. Varit tillbaka på BB 2ggr då han inte gick upp i vikt första veckan och pga hans gulsot men nu senast hade han gått upp i vikt och gulsotvärdet är ok.

Han äter var tredje timme, sover mycket på dagen och äter runt 24 03 och kl 06 på morgonen så tycker vi har tur eftersom min andra pojke ville äta varje timme dygnet runt. Är verkligen mysigt med bebis igen och det är skönt att syskonen är ganska stora och klarar det mesta själva. Hur går det för dig?
    Skönt att han får sommarlov sen, så får ni ännu mera tid tillsammans som jag tror är väldigt viktigt 
    Vad bra att det såg bra ut nu :) 

Okej vad skönt att höra att det går bra med bebis och att ni slipper gå upp så mycket på natten.
    Ja samma här min klarar sig också bra min största pojke. 

Vad har ni för planer i sommar annars ? ska ni åka i väg något ? 

JA det går bra här tack. 
  • maribel
    cjohannas skrev 2014-05-27 14:01:30 följande:
    Skönt att han får sommarlov sen, så får ni ännu mera tid tillsammans som jag tror är väldigt viktigt 
    Vad bra att det såg bra ut nu :) 

Okej vad skönt att höra att det går bra med bebis och att ni slipper gå upp så mycket på natten.
    Ja samma här min klarar sig också bra min största pojke. 

Vad har ni för planer i sommar annars ? ska ni åka i väg något ? 

JA det går bra här tack. 
    Är lite stressad över amningen, han har ju ätit var tredje timme och nu vill han äta varje timme. Mjölken hänger inte riktigt med och förra barnet hade jag massor av mjölk, men den här gången läcker det inte och är inte hårt ännu? Hur är din amning? Läcker dina bröst?
  • cjohannas
    maribel skrev 2014-05-30 13:24:12 följande:
    Är lite stressad över amningen, han har ju ätit var tredje timme och nu vill han äta varje timme. Mjölken hänger inte riktigt med och förra barnet hade jag massor av mjölk, men den här gången läcker det inte och är inte hårt ännu? Hur är din amning? Läcker dina bröst?
    Det är nog inge bra att stressa över amningen det kan nog minska mjölken då ? Har hört de någonstans. 
    Min flicka har också varit så. Fråga Bvc om de och hon äter på dagarna var trejde timme sen kl 17- 21 så kan hon äta en/ två gånge i timmen och det har med att göra att hon inte ätit så mycket under dagen och mest sovit. 

Alla graviditeter är olika, min mjölk minskade tidigt med min son och nu har jag jätte mycket, 
    Min amning är okej har lärt mig att hon äter oftare på kvällarna. Dom läcker då och då. 

Prata med BVC annars ? 
  • cjohannas
    cjohannas skrev 2014-06-08 19:54:39 följande:
    Det är nog inge bra att stressa över amningen det kan nog minska mjölken då ? Har hört de någonstans. 
    Min flicka har också varit så. Fråga Bvc om de och hon äter på dagarna var trejde timme sen kl 17- 21 så kan hon äta en/ två gånge i timmen och det har med att göra att hon inte ätit så mycket under dagen och mest sovit. 

Alla graviditeter är olika, min mjölk minskade tidigt med min son och nu har jag jätte mycket, 
    Min amning är okej har lärt mig att hon äter oftare på kvällarna. Dom läcker då och då. 

Prata med BVC annars ? 
    Oj alla barn*  ska de stå, inte graviditeten. 
  • maribel

Oj, inte skrivit på länge. Hur går det för dig? Här är plutt snart 2mån, oj vad fort det går! Varit jobbiga kvällar och mycket snuttande och att han sovit så dåligt hela dagarna. Avskyr att åka bil och vagn och tar inte napp så vissa dagar har jag knappt varit utanför dörren. Men senaste dagarna har han faktiskt sovit längre pass och mer på nätterna så jag hoppas det håller i sig!

Hur ser er sommar ut? Vi har varit på små utflykter men har resa till Spanien 28juli, något som jag börjat ångra med tanke på att han är en orolig liten kille.

• cjohannas
    maribel skrev 2014-07-06 23:38:13 följande:

Oj, inte skrivit på länge. Hur går det för dig? Här är plutt snart 2mån, oj vad fort det går! Varit jobbiga kvällar och mycket snuttande och att han sovit så dåligt hela dagarna. Avskyr att åka bil och vagn och tar inte napp så vissa dagar har jag knappt varit utanför dörren. Men senaste dagarna har han faktiskt sovit längre pass och mer på nätterna så jag hoppas det håller i sig!

Hur ser er sommar ut? Vi har varit på små utflykter men har resa till Spanien 28juli, något som jag börjat ångra med tanke på att han är en orolig liten kille.

Nej har varit mycket här också. Okej har ni börjat något med ersättning också ? 
    Det är jobbigt när det blir så, skönt att det börjar vända och att det håller i sig. 

Vi försöker åka och hitta på saker, blir lite turer här och där. Lilla växer här också, 4 månader om en vecka. Åå spännande, hoppas ni får en bra semester där nu och passa på att njuta. hur gick resan ner ? hur gick det där nere ? 
    Hoppas det kommer gå bra men ni får nog det bra. 

Vi ska utomlands i september. 
    Vi sitter också och kollar hus, vi vill gärna byta från lägenhet. så får se om vi bygger nytt eller flyttar till stockholm. 
  • maribel
    cjohannas skrev 2014-07-29 22:02:15 följande:
    Nej har varit mycket här också. Okej har ni börjat något med ersättning också ? 
    Det är jobbigt när det blir så, skönt att det börjar vända och att det håller i sig. 

Vi försöker åka och hitta på saker, blir lite turer här och där. Lilla växer här också, 4 månader om en vecka. Åå spännande, hoppas ni får en bra semester där nu och passa på att njuta. hur gick resan ner ? hur gick det där nere ? 
    Hoppas det kommer gå bra men ni får nog det bra. 

Vi ska utomlands i september. 
    Vi sitter också och kollar hus, vi vill gärna byta från lägenhet. så får se om vi bygger nytt eller flyttar till stockholm. 
    Hej, vi avbokade resan och det kändes ok med tanke på att han varit så orolig och känslig. Men har varit och badat och rest runt en del i Sverige så han har börjat vänja sig. På mån börjar min man jobba och barnen skolan, har varit skönt att ha honom hemma hela sommaren så är lite orolig för hur det ska gå med allt men det funkar säkert. Hur ser din höst ut?
  • cjohannas
    maribel skrev 2014-08-14 21:55:09 följande:
    Hej, vi avbokade resan och det kändes ok med tanke på att han varit så orolig och känslig. Men har varit och badat och rest runt en del i Sverige så han har börjat vänja sig. På mån börjar min man jobba och barnen skolan, har varit skönt att ha honom hemma hela sommaren så är lite orolig för hur det ska gå med allt men det funkar säkert. Hur ser din höst ut?

maribel skrev 2014-08-14 21:55:09 följande:
    Hej, Vad härlig semester och bra att han börjar vänja sig. Hur är det nu med honom ? 
    Jag förstår de, men hoppas att det löser sig. Nej pojken började skolan så han går i skolan om dagarna och jag ska försöka komma iväg till någon öppen förskola nu. 
Svar på tråden Gravida Uppsala med Bf April, Maj, Juni -14