• EmmaLjung

pojkväns bror dum mot min hund

Min pojkvän (25 år) har en lillebror som är ca 4 år. När han och föräldrarna är på besök hos oss så försöker han i smyg göra illa min hund. Han försöker nypa honom på känsliga ställen, klöser och försöker sparka han. Han har även satt foten mot hans huvud, hann dock stoppa innan något hände. Inget har hänt så att min hund har farit illa, ÄN! Men jag blir så jävla förbannad att jag kokar över snart!
    Han hetsar även upp min hund (det är en 6 månaders valp), skriker och kastar runt saker. Det är väl självklart att hunden blir busig och vill leka. Detta resulterar i att min hund jagar brodern och han börjar grina och skrika. Hans föräldrar skäller på min hund och säger att jag måste lära upp honom. Men han beter sig inte så här mot barn som inte är fokuserad på honom. Utan om ett barn springer runt och skriker så lägger han knappt märke till det, men när han drar i öronen och kastar leksaker på honom så reagerat han ju GIVETVIS.

Jag är så arg att jag inte vill låta dom komma hit. Dom har ett fruktansvärt barn som ALDRIG lyssnar och alltid ska skrika och få som han vill. Varför ska JAG och min hund lida för deras skitunge? Jag har sagt åt barnet att sluta tusentals gånger men han bryr sig inte, föräldrarna bryr sig inte.. Jag orkar inte ha dom här

Vill tillägga att jag självklart stoppat barnet från att genomföra det jag sett han har i åtanke. Men nu börjar jag tänka på alla gånger dom varit hundvakt och jag inte varit där....

Det är en stor och otroligt snäll hund. Går bra ihop med andra djur, vuxna och barn. Men bara inte denna unge. Vad gör jag? Känns som jag sagt till så många gånger men föräldrarna bryr sig inte. Hur ska jag få min hund att isf totalt ignorera detta barn?

• Svar på tråden pojkväns bror dum mot min hund
  • Lindsey Egot the only one
    EmmaLjung skrev 2014-03-06 17:04:31 följande:
    Har flera gånger sagt "om du inte är snäll mot hunden får du inte komma hit något mer" men föräldrarna backar aldrig upp mig.

Dom kommer alltid oinbjudna så är svårt att säga ifrån, då säger dom väl att dom aldrig mer ska komma och hälsa på.
    Men då får de göra det och verkställa sina hot om de inte kan ha koll på barnet.

Hade det varit ett barn som gjort det en eller två gånger hade jag inte reagerat men när det verkar vara systematiskt.
  • EmmaLjung

Ja, har pratat med min pojkvän med han säger att "han är ju bara ett barn"

Men han har verkligen ingen respekt för djur! Har aldrig vart med en sådan respektlöshet hos ett barn, oavsett ålder.

Kommer nog riva upp ett bråk av allt detta, känner jag föräldrarna rätt så vänder som bara kinden åt och fortsätter låtsas att dom vet bäst.

• Lindsey Egot the only one
    EmmaLjung skrev 2014-03-06 19:46:27 följande:

Men han har verkligen ingen respekt för djur! Har aldrig vart med en sådan respektlöshet hos ett barn, oavsett ålder.

Kommer nog riva upp ett bråk av allt detta, känner jag föräldrarna rätt så vänder som bara kinden åt och fortsätter låtsas att dom vet bäst.

Du vill väl ändå inte få en hund som blir rädd för barn så du måste skydda dina egna barn i deras hem i framtiden för att barnens farbror har varit elak mot hunden. Vissa hundar funkar fantastiskt med barn andra inte. Men blir en hund skrämd av barn så sitter det i för alltid.

Jag har en grann hund där några barn kastade sten på hunden varje dag ett tag (detta hände innan vi flyttade hit) De kan tyvärr inte ens ha hunden bland barn längre för hunden gör utfall mot alla barn. Våra barn får gå långt ifrån deras staket för hunden skäller på alla barn som går förbi och blir galen av att se barn.
  • realisten
    EmmaLjung skrev 2014-03-06 15:46:30 följande:
    Min pojkvän (25 år) har en lillebror som är ca 4 år. När han och föräldrarna är på besök hos oss så försöker han i smyg göra illa min hund. Han försöker nypa honom på känsliga ställen, klöser och försöker sparka han. Han har även satt foten mot hans huvud, hann dock stoppa innan något hände. Inget har hänt så att min hund har farit illa, ÄN! Men jag blir så jävla förbannad att jag kokar över snart!

Han hetsar även upp min hund (det är en 6 månaders valp), skriker och kastar runt saker. Det är väl självklart att hunden blir busig och vill leka. Detta resulterar i att min hund jagar brodern och han börjar grina och skrika. Hans föräldrar skäller på min hund och säger att jag måste lära upp honom. Men han beter sig inte så här mot barn som inte är fokuserad på honom. Utan om ett barn springer runt och skriker så lägger han knappt märke till det, men när han drar i öronen och kastar leksaker på honom så reagerat han ju GIVETVIS.

Jag är så arg att jag inte vill låta dom komma hit. Dom har ett fruktansvärt barn som ALDRIG lyssnar och alltid ska skrika och få som han vill. Varför ska JAG och min hund lida för deras skitunge? Jag har sagt åt barnet att sluta tusentals gånger men han bryr sig inte, föräldrarna bryr sig inte.. Jag orkar inte ha dom här

Vill tillägga att jag självklart stoppat barnet från att genomföra det jag sett han har i åtanke. Men nu börjar jag tänka på alla gånger dom varit hundvakt och jag inte varit där....

Det är en stor och otroligt snäll hund. Går bra ihop med andra djur, vuxna och barn. Men bara inte denna unge. Vad gör jag? Känns som jag sagt till så många gånger men föräldrarna bryr sig inte. Hur ska jag få min hund att isf totalt ignorera detta barn?

Förbjud ungjäveln att någonin gå nära din hund igen! Säg åt idioterna till hans föräldrar att dom aldrig mera låter ungen vara i närheten av din hund. Från och med nu låter du helt enkelt inte detta ske mer. Låt aldrig mera dessa människor vara hundvakt åt din hund. Dom ska heller inte lägga sig i din hunduppfostran när dom inte har koll på ungen.

Man låter ingen vara elak mot sin hund.
  • scanmia
    EmmaLjung skrev 2014-03-06 19:46:27 följande:
    Ja han är bara ett barn och kommer förmodligen att växa upp till att bli en fullt normal person som inte är elak mot djur. Tills det sker är det ditt ansvar och hans föräldrars ansvar att se till att hunden är säker. På valpkursen jag tog för ett par år sedan fick vi lära oss att man inte bör lämna barn under sju år oövervakade med hundar. De är inte mogna det ansvaret och det är inte värt risken. 

Kommer de över så kan du koppla hunden och ha den vid din sida så du är inom räckhåll hela tiden om du inte vill stänga in honom i ett eget rum. 
  • EmmaLjung

Alltså ni är verkligen dom enda som förstår mig och håller med om att det är ungen och föräldrarna det sitter i.

Det är bara en känslig situation då jag ett flertal upprepade gånger sagt ifrån så tydligt jag kan, men får ta det enskilt med föräldrarna och inte ge mig förrens dom förstår att jag verkligen menar allvar.

Men det är så lätt att skriva här, så mycket svårare i verkligheten då man tycker att man säger ifrån och verkligen hoppas att dom tar åt sig, men ändå upprepar detta beteende.

Min hund är som sagt underbar och vänlig mot alla, och jag hoppas innerligt att detta barn inte lyckats förstöra något.

Han träffade ett annat barn bara förra helgen och det gick hur bra som helst. Det barnet var ca 3-4 år och var bara allmänt glad

Ska ta upp det en gång till med pojkvännen i helgen, då kan han ta diskussionen med dem, dom lyssnar ju inte på mig

• EmmaLjung

Att koppla honom skulle nog funka om han var vild på eget intiativ, men han ville mest sova hela tiden. Så länge barnet inte rör honom eller skriker så ligger han bara och snarkar, ignorerar barnet totalt. Men självklart kan jag då hunden att fokusera på mig och "uppehålla" honom när barnet försöker. Men då kan jag inte sitta ner och tex dricka kaffe med resten av sällskapet. Då kommer barnet att springa fram och bryta hundens fokus till mig. Måste röra mig ifrån barnet och inte tappa hundens fokus. Han är jätteduktig på att lyda och göra självklart som man säger, men det är utmattande att "beskydda" honom mot ett skrikande liten monster i flera timmar :(

• whydoyoucare

Jag hade slutat använda dom som barnvakt. Sen hade jag sagt att om dom ska komma på besök hos oss så får dom antingen ha barnet borta hos barnvakt under tiden eller så får dom börja hålla ungen under uppsikt. Något sånt där hade jag ALDRIG tolererat. Antingen så sköter sig ungen eller så får den fan hålla sig borta. 

• slutatsnusa
    EmmaLjung skrev 2014-03-06 22:15:17 följande:
    Att koppla honom skulle nog funka om han var vild på eget intiativ, men han ville mest sova hela tiden. Så länge barnet inte rör honom eller skriker så ligger han bara och snarkar, ignorerar barnet totalt. Men självklart kan jag då hunden att fokusera på mig och "uppehålla" honom när barnet försöker. Men då kan jag inte sitta ner och tex dricka kaffe med resten av sällskapet. Då kommer barnet att springa fram och bryta hundens fokus till mig. Måste röra mig ifrån barnet och inte tappa hundens fokus. Han är jätteduktig på att lyda och göra självklart som man säger, men det är utmattande att "beskydda" honom mot ett skrikande liten monster i flera timmar :(

gud vilka jobbiga människor
    du kommer aldrig att få dem att förstå
    låt det inte bli orsak till konflikt mellan dig och din pojkvän
    ska bli spännande att höra vad de säger åt sitt barn när den nya lilla kusinen kommer och han på barns vis inte kan låta bäbisen vara ifred...
    om jag var du skulle jag konsekvent stänga in hunden i ett annat rum när de kommer på besök
    utan vidare diskussion
    om hunden är lugn och det funkar kan du ju dessutom se det som ett steg i ensamhetsträning!
  • Apopan

Som andra säger så skall de såklart inte träffas alls något mera. Är ju skadligt för din hund att behöva vara nära en sådan unge. Kan ju hända att din hund skapar sig uppfattningen att alla barn är sådana.

Kan du inte få din pojkvän att prata allvar med sin lillebror? Kan ju vara lättare att få din pojkvän att förstå allvaret och kanske också lättare för din pojkvän att nå fram till sin lillebror än föräldrarna. Förutom att säga att en måste vara försiktig och snäll för att det är tänkande kännande varelse, så kan en ju helt enkelt säga att hundar kan bitas om en inte är snäll mot dem... Kanske främst skulle behöva ta samma snack med föräldrarna. Om de är rädda om sitt barn så borde de ju förstå allvaret i att ens unge beter sig illa mot hundar. Förstår att du har försökt detta, men försök en gång till. De kan ju inte vara så pantade att de inte kan förstå konsekvenserna av sitt barns agerande. Säg att även den mest tålmodiga och snällaste hunden kan få nog eller reagera för att den får/har ont någonstans. Det har inte med uppfostran att göra. Det är barnet som skall uppfostras i det här fallet. 

• Hallonbåt02

Jag hade visat hunden till sin egen plats och rytit till barnet om det inte hade lyssnat  första gången på att låta hunden vara ifred, oftast börjar föräldrarna reagera när man börjar reagera på vad deras barn gör Flört

• EnGladPingvin

Om inte föräldrarna klarar av att uppfostra sitt barn och lära det respektera djur är det din skyldighet att skydda din hund. Jag hade tagit tag rejält i barnet och rutit till om det var på hunden. Ungen hade sen inte fått vara i närheten av hunden och jag hade sagt rakt ut till både honom och föräldrarna varför. Hade föräldrarna surat eller tyckt jag gjorde fel hade jag fullkomligt skitit i det. Djur ska respekteras och ska inte behöva utstå nyp och sparkar av elaka ungar. Om de tycker annorlunda är det dem det är fel på.

• dessan59

TS

Ett friskt barn slår inte en hund! Sen tycker jag att du ska säga till din pojkvän att du inte finner dig om vad hans 4-

åriga bror gör med din hund! Jag hade blivit skitförbannad, sagt i från direkt. Vad är det för fel på ett barn som sparkar en hund? Och vad är det för pojkvän du har?? Nä, stå upp för din hund, den ger dig villkorslös kärlek, så backa 

inte för att du råkar ha en man som inte har vett att säga till sin 4-åriga bror, skäms??

• Vindfrost

Hej

Håller helt med dig! Tråd skaparen.Om man läser psykologi så vet man att barn som skadar djur är tidiga tecken på att barnet är psykopat.Grymt sagt men sant.Annars i bästa fall så mår barnet dåligt psykiskt.Och behöver gå till psykolog,så fort som möjligt.

Vet att många kommer bli upprörda som inte kan psykologi,men jag har noll tollerans mot djurplågare.

Svar på tråden pojkväns bror dum mot min hund