• Linnea1986

Dålig katt.

Har en katt här som har blivit dålig idag. Han har kräkts några ggr. varit på kattlådan 2 ggr o tycker mig se lite blod i avföringen. Vi får inte röra honom för han morrar då. Har försökt få honom o dricka lite men vill inget ha. Förslag på vad det kan vara?

• Svar på tråden Dålig katt.
  • Miaakt
    Linnea1986 skrev 2014-03-07 21:07:30 följande:
    Har en katt här som har blivit dålig idag. Han har kräkts några ggr. varit på kattlådan 2 ggr o tycker mig se lite blod i avföringen. Vi får inte röra honom för han morrar då. Har försökt få honom o dricka lite men vill inget ha. Förslag på vad det kan vara?

Hoppas verkligen kissen blir bra snart. Kan tänka mig hur jobbigt det är när ens lilla plutt blir dålig. Vatten är jätte bra om han dricker och att han inte kräks upp det. Han har säkert ätit något dåligt. Håller tummarna att allt går fint. Håll oss uppdaterade. Kramar till er
  • gudsfurste
    Miaakt skrev 2014-03-09 00:19:13 följande:
    Gudfurste. Är glad om jag kunnat hjälpa :) självklart ringer de och telefon terrar de vill bara ha pengarna. Det viktigaste av allt är att läsa på ordentligt och du gjorde ett klokt val att neka. Man ska jämföra och läsa på ordentligt innan man tecknar, Det handlar ju om ett kärt liv och pengar som inte ska gå i onödan. Läs lite på denna sida dem visar olika försäkringar och vsd man ska tänka på vid teckning. Du kan i lugn och ro läsa igenom och kolla vad som passar er bäst... djurförsäkring.net/kattforsakring/jamfor-katt...

Tack igen, nu är min plutt försäkrad och klar. Skönt det känns ifall olyckan är framme : ) Tackar med en bild!

hoppas det blir bra med din misse Linnea1986, stannar i tråden och tittar in hur missen mår : ) håller tummar och tår!
  • Miaakt

Nämen vilken underbar liten sötnos ♥ ♡ härlig bild att få se på sådär tidigt på morgonen :)

• elsaaaa

Jag är är veterinär och jag rekommenderar att åka in om du tycks se blod i avföringen..

Vad äter han? han kanske bara är dålig i magen men svårt att avgöra..

Åk in och kolla honom så det inte är allvarligt!

• Linnea1986
    elsaaaa skrev 2014-03-09 09:39:09 följande:
    Jag är är veterinär och jag rekommenderar att åka in om du tycks se blod i avföringen..

Vad äter han? han kanske bara är dålig i magen men svårt att avgöra..

Åk in och kolla honom så det inte är allvarligt!
    Det är svårt o veta om de e blod i avföringen eller inte. De han får ur sig är som bronsfärg och slemigt. Han vill inget äta utan får enbart i sig lite vatten.
  • Zopiklon
    Linnea1986 skrev 2014-03-09 11:38:56 följande:
    Det är svårt o veta om de e blod i avföringen eller inte. De han får ur sig är som bronsfärg och slemigt. Han vill inget äta utan får enbart i sig lite vatten.
    Det har gått 1,5 dygn nu...katten behöver näring!
  • SAD
    gudsfurste skrev 2014-03-09 00:37:17 följande:

Tack igen, nu är min plutt försäkrad och klar. Skönt det känns ifall olyckan är framme : ) Tackar med en bild!

hoppas det blir bra med din misse Linnea1986, stannar i tråden och tittar in hur missen mår : ) håller tummar och tår!
    Åh va söt!
  • The Fugly
    Linnea1986 skrev 2014-03-09 11:38:56 följande:
    Men du måste ju helt seriöst åka in med honom!!!
  • Linnea1986

Vi har fått en tid kl 15.30 idag, Då får vi se vad som e fel med honom. Dock vill han gå ut så han e tjurig på oss för att han inte får de.

• Linnea1986

Har kommit hem för en liten stund sen. Katten blev kvar inne då dom ville sätta dropp på honom. Dom tog även blodprover o ska ringa om dom proverna visar något. Ännu har dom inte ringt så hoppas verkligen inte proverna visar något :) Imorn mellan kl 10-12 så kmr dom ringa för o berätta hur de e med honom o när han får komma hem. Gud va ja saknar honom, va svårt o lämna in honom o åka därifrån. Än har tårarna inte kommit men antar dom kmr komma senare. Men vet att han får vård nu i alla fall :)

• elsaaaa

Det var bra att du tog honom till en klinik så kissen får bli ordentligt undersökt :)

Hoppas allt går bra med honom!

• Linnea1986
    Dom ringde nyss om Knasen. Han prover såg bra ut förutom njurvärdena, dom var lite högre än dom ska, men inget som va farligt nu. Han får dropp o dom har försökt ge honom olika sorters mat men inget han velat äta, men dock varit lite intresserad o nosat på de. Får veta mer imorn :)
  • Miaakt
    Malva05 skrev 2014-03-17 20:56:20 följande:
    Hur mår kissen ?? hoppas han mår bra nu.
    Det undrar jag med, hoppas kissen är bra
  • Linnea1986

Nu är kissen hemma sen en vecka tillbaka. Han är mkt bättre. Han äter fortfarande antibiotika för sin mage men tusen ggr bättre :) Tur man har försäkring för utan den skulle vi ha fått betala 11030 kr.

• Miaakt
    Linnea1986 skrev 2014-03-19 17:19:15 följande:
    Nu är kissen hemma sen en vecka tillbaka. Han är mkt bättre. Han äter fortfarande antibiotika för sin mage men tusen ggr bättre :) Tur man har försäkring för utan den skulle vi ha fått betala 11030 kr.
    Skönt att höra att han mår bra =) Vad fick han för infektion? Ja det lönar sig verkligen att ha försäkring, man vet aldrig när det kan hända något.
  • Linnea1986
    Miaakt skrev 2014-03-19 18:06:48 följande:
    Skönt att höra att han mår bra =) Vad fick han för infektion? Ja det lönar sig verkligen att ha försäkring, man vet aldrig när det kan hända något.
    Dom vet inte exakt men han behandlades för en rubbning i mag och tarmsystemet. Dom sa att de kan vara som clostridium lr magsjuka.
  • Malva05

Skönt att höra att kissen mår bättre, hoppas han blir helt bra snart.

Svar på tråden Dålig katt.