Anonym (trist) skrev 2014-03-09 23:49:31 följande:
Jo men alltså, jag var en av de första som reflekterade över den första mobben som inträffade i tråden, den mot TS. Jag påpekade då att jag märkt att du kommit med spydigheter i andra trådar (senast tidigare idag såg jag ett exempel där du kallade någon för "ers höghet" i en tråd, hyfsat oprovocerat och onödigt). Jag blev då anklagad för att vara en stalker. Det är möjligt att du har en stalker, det vet jag inget om, men det är i vilket fall inte jag.
Första och enda gången jag svarat i samma tråd som dig, innan idag, skrev jag ett halvkryptiskt meddelande som i korthet validerade det du skrivit. Du missuppfattade det meddelandet och anklagade mig för att skapa en halmgubbe, för översitteri, för mobbing och jag vet inte vad annat. Du vägrade förstå att jag faktiskt hade varit på din sida. Jag fattade inte varifrån allt det kom!
Vill klargöra att drevet som sedan vändes emot dig inte är mer OK än det som riktats (av bl.a. dig) emot TS. Ingen mobbing är OK. Men kanske är det fler än jag som tyckt din attityd i olika trådar varit tråkig. Jag köper ditt inlägg 337 i den andra tråden, och har reflekterat över min egen roll i det här, och även anmält mitt eget inlägg i den här tråden, där jag citerar ett inlägg som nämner ditt namn. Med det sagt hoppas jag även att jag tolkar ditt inlägg 337 rätt: att även du reflekterar över din roll i den tråden och i andra trådar, och tänker efter innan du trycker på enter, eller kan ändra kurs (anmäla egna inlägg om så krävs) om du inser att det du skriver är onödigt eller sårande. Jag ska försöka tänka mer så.
Det stämmer att jag sa ers höghet men det kommer inte från tomma luften utan har en orsak. Det vill säga att allt har ett sammanhang... Onödigt, javisst, allt som inte är 100% korrekt är per definition onödigt oavsett vem som skriver det.
Om jag missuppfattar, vad är det som är svårt att förklara det? Allvarligt, att halvkryptiskt dra upp att jag sa ditt eller datt utan att eg ge någon ledtråd om sammanhanget är inte speciellt givande utom för att få hålla lite räfsarting. "Vägrade" fatta? Om du inte blir förstådd så förklara på ett annat sätt. Uttryck som "vägra fatta" används bara när man lägger ansvaret på läsaren att tolka rätt för att slippa ansvaret att uttrycka sig så att man blir förstådd.
Möjligt att fler tycker att jag har trist attityd som anser att man ska vara saklig och skilja på sak och person. Att jag (eller någon) ska stillatigande ta emot påhopp. Folk har skitsvårt att skilja på sak och person, man ÄR sina åsikter. Skriver jag att det var dumt skrivet tolkas det som att jag skriver att jag kallar någon för dum i huvudet. Det händer att jag gör det ja, men i princip alltid efter att någon hoppat på mig som
person efter att inte ha läst det jag skrivit utan läst det de vill läsa.
Jag tvivlar ärligt på att du reflekterat särskilt mycket över din egen del i det jag skrev i 337 eftersom det fortsätter och fortsätter...
Är det mer saker du vill ställa mig till svars för som person nu när du ändå har gasen uppe?