MariaC skrev 2016-10-06 12:15:05 följande:
För ca 1 år sen gjorde min sambo biopsi och de hittade spermier. De var få och dåliga, för dåliga för att frysas in. Vi blev rekommenderade att göra Mikro-tese för att öka chanserna. Det gjorde vi i våras och äggplock skedde på samma dag. Alla 11 ägg tillfördes spermier med ICSI. Två embryon klarade sig och sattes in men tyvärr tog det sig inte. Igår gjorde vi ny Mikro-tese och äggplock, fick ut 8 ägg men de hittade endast en ynka spermie. Den tillfördes ägget som tyvärr inte blev befruktat. Vi har därför fått svaret nu att min sambo inte kommer kunna få bli biologisk pappa. Känns förjävligt!!
Vi har pratat om donation hela tiden och är överens om att det är nästa steg. Är sen 1 månad tillbaka uppsatta på kö till Sahlgrenska. Förstod att väntetiden är ca 2 år, gäller vårdgarantin?
Hur vet man om man ska göra IVF eller bara insemination? Ni som gjort i utlandet, vart har ni vänt er?
Om ni funderar på att åka utomlands så rekommenderar jag att gå till någon svensk klinik som har samarbete med någon klinik utomlands. Så sköts allt hemma i Sverige och själva vården utomlands.