• Tinzii3

Vad tänker du rösta på?

Har du bestämt dig ännu? Motivera gärna ditt svar !

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tänker du rösta på?
  • Linnea1994
    korralin skrev 2014-04-01 15:35:23 följande:
    Därför att vi lever med sådana anställningar.

Att vara fejk och politiskt färgad är olika saker. Vad en belyser med statistik, hur den tolkas, vad som inkluderas respektive exkluderas osv är politiskt färgat. Det är det ingen som hymlar med.
    Lite ovanligt förresten att du skulle ha ett sådant jobb men ändå hinner sitta här på FL större delen av dagen....
  • korralin
    Linnea1994 skrev 2014-04-01 15:47:38 följande:
    Lite ovanligt förresten att du skulle ha ett sådant jobb men ändå hinner sitta här på FL större delen av dagen....
    jobbar natt, pluggar dagtid och sitter just nu helt fast i tentaplugg :) 
  • Linnea1994
    korralin skrev 2014-04-01 16:15:10 följande:
    jobbar natt, pluggar dagtid och sitter just nu helt fast i tentaplugg :) 
    Vad är det för RUT/ROT arbete som sköts på natten???
  • korralin
    Linnea1994 skrev 2014-04-01 16:33:09 följande:
    Vad är det för RUT/ROT arbete som sköts på natten???
    ganska mycket. jobbar främst i fritidsbostäder och har ej möjlighet att jobba dagtid pga jobb men behöver ändå inkomst. men det hör inte hit! 
  • Linnea1994
    korralin skrev 2014-04-01 16:40:50 följande:
    ganska mycket. jobbar främst i fritidsbostäder och har ej möjlighet att jobba dagtid pga jobb men behöver ändå inkomst. men det hör inte hit! 
    Kom igen nu! RUT och ROT utförs till privatpersoner, nu har du allt snärjt in dej i rena lögner!
  • korralin
    Linnea1994 skrev 2014-04-01 16:43:19 följande:
    Kom igen nu! RUT och ROT utförs till privatpersoner, nu har du allt snärjt in dej i rena lögner!
    ja, privatpersoner äger fritidsbostäder?
  • Pappa32

Haha är det nån som har många konton här på familjeliv? Lite väl hög andel SD tycker jag eller samlar denna sida just SD anhängare och varför i så fall?

• Linnea1994
    korralin skrev 2014-04-01 16:46:57 följande:
    ja, privatpersoner äger fritidsbostäder?
    Som sköts på natten av en större aktör på Bostadsmarknaden???
    Vad är det du gör då?
    Och som jag frågade innan, du är inte rädd at du eller dina kollegor får svårt med jobb om RUT eller ROT skulle tas bort?
  • korralin
    Linnea1994 skrev 2014-04-01 16:52:22 följande:
    Som sköts på natten av en större aktör på Bostadsmarknaden???
    Vad är det du gör då?
    Och som jag frågade innan, du är inte rädd at du eller dina kollegor får svårt med jobb om RUT eller ROT skulle tas bort?
    förstår inte varför tråden spårade till att handla om mitt jobb. vill ogärna diskutera det vidare om du kan respektera det. men ja det sköts på natten och nja, större aktör är väl att ta i men en etablerad sådan. jag gör diverse hemarbete.

det har varken blivit svårare eller lättare att få jobb sedan RUT och ROT. De som utnyttjar rut/rot i huvudsak gjorde det redan innan. 
  • mr me

Annat. Som det ser ut nu så tänker jag lägga min röst på Svenskarnas Parti.

• mr me
    Pappa32 skrev 2014-04-01 16:48:48 följande:
    Haha är det nån som har många konton här på familjeliv? Lite väl hög andel SD tycker jag eller samlar denna sida just SD anhängare och varför i så fall?
    Vänsterpartiet och Piratpartiet är förmodligen ännu mer överrepresenterade. Varför? Det är ofta så sympatierna ser ut bland dem som är aktiva på olika internetforum. SD, PP och V har mer nätaktiva debattörer än de övriga partierna.
  • maria diaz
    Pappa32 skrev 2014-04-01 16:48:48 följande:
    Det beror också på att åsiktsklimatet i Sverige gör att många inte kan skylta med sin SD-röst.
    Att klicka på datorn är betydligt enklare.
    För trots att 400.000 utrikesfödda saknar egen försörjning i Sverige idag, så får man inte tycka att invandringen varit lite för hög i några år nu.
    Tyvärr, men så är det.
  • Linnea1994

Frågan är ju hur V skall finansiera sitt program med tex 6 timmars dag, det kan dom ju inte deklarera på frågan.

S har ju berättat att dom bla skall återställa den höga arbetgivaravgiften för unga samt dubbla restaurngmosen igen. Vilket garanterat kommer kasta ut många unga från företagen samt minska det så otroligt omsatta restaurang näringen (fler jobb samt fler skattekronor till staten).

• mr me
    Linnea1994 skrev 2014-04-15 13:36:31 följande:
    Frågan är ju hur V skall finansiera sitt program med tex 6 timmars dag, det kan dom ju inte deklarera på frågan.
    Det ska ju "de rika" företagen betala för, har du inte fattat det? De ska både klara av att betala lika mycket i lön, se till att producera lika mycket med mindre arbetskraft OCH täcka upp för arbetskraftsbortfallet i den svällande gigantiska sektorn.

Logik är inte kulturmarxisters starka sida. Vi lever i en dumokrati...
  • maria diaz
    Trots 30 år av löften från sossar och moderater, så blir det mesta bara sämre.
    Nu går det inte att tro på dem längre.
    Om inget görs, så kommer den svenska skolan, försvaret, sjukvården, kriminaliteten, och arbetslösheten bara fortsätta att förvärras.
    Alla kurvor har pekat åt fel håll i minst 20 år, och nu börjar folk äntligen vakna.
    Jag tror att många kommer att välja SD i år.

Svar på tråden Vad tänker du rösta på?