• kenneth56

Är man en dålig pappa för att man inte vill byta blöjor eller mata?

Jag och min kära fru var rörande överens om att efter bebisens ankomst så är det hon som kommer att sköta blöjbyte och matning. Men idag kom hon hem ifrån mvc där det hade funnits en tolk och förklarat graviditeten och annat för henne, så nu gormar hon om att "in Sverige men are good, they change blöjor too".
    Hur kan jag få henne att förstå att en bra pappa inte behöver att byta blöjor, mata och annat sånt för att vara en bra far. Jag kommer såklart att leka med ungen då och då och vara väldigt delaktik i uppfostran. 

• Svar på tråden Är man en dålig pappa för att man inte vill byta blöjor eller mata?
  • viseversa
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-19 11:34:01 följande:
    Jag tror han låser in frugan nu så hon inte blir försvenskad.
    Ja kanske det är så. Stackars unga Candy som hittat ett gammalt gubbslem till man som tycker hon ska vara hans lilla sexdock samt göra allt hemma. OM detta är sant hoppas jag hon lämnar honom. Tytvärr finns det män som resonerar som denna "man" i ts.
  • Stefan81
    viseversa skrev 2014-03-19 12:05:44 följande:
    Ja kanske det är så. Stackars unga Candy som hittat ett gammalt gubbslem till man som tycker hon ska vara hans lilla sexdock samt göra allt hemma. OM detta är sant hoppas jag hon lämnar honom. Tytvärr finns det män som resonerar som denna "man" i ts.

Fy vad ni är elaka mot honom. Kenneth ja tkr de e starkt av dig då du står på dig, Fler borde komma till insikt som du, Dagens kvinnor vill ha mesar till män, sen går dom o har en affär vid sidan om då de tkr deras män inte e tillräckligt maskulina
  • Ingram
    Stefan81 skrev 2014-03-19 13:20:49 följande:

Fy vad ni är elaka mot honom. Kenneth ja tkr de e starkt av dig då du står på dig, Fler borde komma till insikt som du, Dagens kvinnor vill ha mesar till män, sen går dom o har en affär vid sidan om då de tkr deras män inte e tillräckligt maskulina
    Skojar du?
    Vem vill ha mesar och vem har affärer på sidan om? jag antar lite bitterhet här...
  • Lovis111
    lövet2 skrev 2014-03-18 22:04:42 följande:
    Man är ingen dålig pappa för att man inte vill göra det. Man är en dålig pappa om man inte gör det ändå. Barnet behöver mer av sin pappa än lite förströdd uppmärksamhet och små anfall av uppfostran.

• viseversa
    Stefan81 skrev 2014-03-19 13:20:49 följande:

Haha tror du på detta? Är du en sån mansgris själv kanske? Tycker du det är okej att behandla sin30 år yngre thaifru som en sexslav som ska stå vid spisen vara snygg och ta hand om hem och barn?
  • Stefan81
    viseversa skrev 2014-03-19 13:27:07 följande:
    Haha tror du på detta? Är du en sån mansgris själv kanske? Tycker du det är okej att behandla sin30 år yngre thaifru som en sexslav som ska stå vid spisen vara snygg och ta hand om hem och barn?

på vilket sätt behandlar han sin fru som en sexslav o vad har åldern med saken o göra då hon e en vuxen individ,
    ja enligt kenneths frus traditioner har mannen inte i köket o göra, då menar du att hela öst Asien är mansgrisar,
    i dessa länder är det även kvinnans uppgift o ta hand om barnen o mannens att arbeta.
    nej han e ingen mansgris o ja tror Candy mår mkt bra som väntar sitt första barn, bättre att hon bor i Sverige där hennes framtida barn har sjukvård, utbildning samt arbete garanterat,
    tkr Kenneth borde belönas som räddat hennes liv från fattigdom,

observera kära familjeliv medlemmar era elaka kommentarer, använd en trevligare ton tack.
  • viseversa

Du tycker Mao att frun ska vara tacksam? För att hon är en liten ägodel som han bossar över. Uppenbarligen ÄR hon inte nöjd ellerhur??

• Svedala56Kenneth

hon e vist nöjd samt jag bossar aldrig över det, hon tar egna initsiativ till o städa, laga alla mål mat samt ha sex.
    folk med fördommar e ruskigt avtändande.

• Stefan81

folk tar sig rätten att kasta skit på folk som lever annorlunda,
    en äldre man får exempelvis inte ta för sig av sex o njuta av den efter egen hjärta o vilja.
    de i sverige klagar på muslimerna som trackaserar sina ungdommar som väljer partner själv,
    detta e exakt lika dant,. skämms på er tantslem

Svar på tråden Är man en dålig pappa för att man inte vill byta blöjor eller mata?