Gurkan skrev 2014-06-06 17:51:57 följande:
Jag vill veta allt. Mat, städning, pool, renlighet, stranden, personalen osv. Vi har nämligen tittat på det här hotellet
Ang städningen har jag inget särskilt att anmärka på, det var rent på rummet och vid poolen. Men det springer en del katter på hotellet. De säker sig ju till restaurangen så det hände att vi hade en katt som låg under vårat bord och väntade på mat. inget som störde oss nämnvärt, hade störts mycket mer om personalen har schasat bort dem, då hade jag blivit arg och sagt ifrån.
Poolen, det finns två stora och det var gott om solstolar och inte svårt att hitta plats. antingen direkt vid poolen eller precis bakom på gräset. Det finns en badvakt där om dagarna men han satt mest och surfade på sin mobil. inte för att jag förväntar mig att han ska hålla koll på mina barn, såklart, men det var mest för syns skull tyckte jag.
Det finns en kaffebar i receptionen, där man kan få en 'riktig' latte. Den ingår inte i allinclusive så där får du betala ett par euro (ja man kan betala med euro även om turkiet inte är med i EU). samma med sandwiches om man vill ha något att äta de tider restaurangen inte är öppen, kostar alltså också ca 20 spänn.
Ja har ni fler frågor är det bara att fråga.
Det här var första gången vi var på ett familjehotell med allinclusive och jag tror inte seven seas är mycket sämre än något annat snarlikt hotell. trots detta var det sista gången vi bodde såhär. det går inte att ha hög standard på kök och mat när det är buffet, det är bara att acceptera. och även om det var viss variation i vilket man som serveras i buffen från dag till dag ledsnar man på att äta typ samma varje dag i en vecka. för att inte tala om det som bor två v....
det är också lite väl mycket input och ingen output på ett sådant ställe tycker jag. man matas med allt dagen lång. mat, dricka, glass, underhållning, degande, stekande...
vissa kanske tycker det är avkoppling, jag blir mest obekväm efter ett tag över att man bara ligger som feta grisar och bara tar in, in, in och att det aldrig är någon paus från det. barnen tycker såklart det är kul, men som vuxen tycker jag det hela är rätt osmakligt.