• greywolf

Någon som ska till Seven Seas i Side i maj?

Vi är en familj med två barn på snart 4 år och en tremånaders som åker till Side i maj. Någon annan som ska dit? Det blir första gången vi åker dit, första gången på charter med all inclusive och bamseklubb faktiskt. Någon som har varit dit och ska tillbaks? Vi bor i stockholm!

• Svar på tråden Någon som ska till Seven Seas i Side i maj?
  • greywolf
    Gurkan skrev 2014-06-06 17:51:57 följande:

Jag vill veta allt. Mat, städning, pool, renlighet, stranden, personalen osv. Vi har nämligen tittat på det här hotellet
    Ang städningen har jag inget särskilt att anmärka på, det var rent på rummet och vid poolen. Men det springer en del katter på hotellet. De säker sig ju till restaurangen så det hände att vi hade en katt som låg under vårat bord och väntade på mat. inget som störde oss nämnvärt, hade störts mycket mer om personalen har schasat bort dem, då hade jag blivit arg och sagt ifrån.

Poolen, det finns två stora och det var gott om solstolar och inte svårt att hitta plats. antingen direkt vid poolen eller precis bakom på gräset. Det finns en badvakt där om dagarna men han satt mest och surfade på sin mobil. inte för att jag förväntar mig att han ska hålla koll på mina barn, såklart, men det var mest för syns skull tyckte jag.

Det finns en kaffebar i receptionen, där man kan få en 'riktig' latte. Den ingår inte i allinclusive så där får du betala ett par euro (ja man kan betala med euro även om turkiet inte är med i EU). samma med sandwiches om man vill ha något att äta de tider restaurangen inte är öppen, kostar alltså också ca 20 spänn.

Ja har ni fler frågor är det bara att fråga.
    Det här var första gången vi var på ett familjehotell med allinclusive och jag tror inte seven seas är mycket sämre än något annat snarlikt hotell. trots detta var det sista gången vi bodde såhär. det går inte att ha hög standard på kök och mat när det är buffet, det är bara att acceptera. och även om det var viss variation i vilket man som serveras i buffen från dag till dag ledsnar man på att äta typ samma varje dag i en vecka. för att inte tala om det som bor två v....
    det är också lite väl mycket input och ingen output på ett sådant ställe tycker jag. man matas med allt dagen lång. mat, dricka, glass, underhållning, degande, stekande...
    vissa kanske tycker det är avkoppling, jag blir mest obekväm efter ett tag över att man bara ligger som feta grisar och bara tar in, in, in och att det aldrig är någon paus från det. barnen tycker såklart det är kul, men som vuxen tycker jag det hela är rätt osmakligt.
  • Catti41

Då får vi hoppas att det är early-season problem som rättat till sig i september. Vi var på ett Ving-hotell (som tyvärr utgått) med AI för två år sedan och det var extremt god mat-hygien både inne och utomhus så man var inte nervös att äta nåt alls. Snarare tvärtom.

• Yosa
    Catti41 skrev 2014-06-09 19:12:25 följande:
    Då får vi hoppas att det är early-season problem som rättat till sig i september. Vi var på ett Ving-hotell (som tyvärr utgått) med AI för två år sedan och det var extremt god mat-hygien både inne och utomhus så man var inte nervös att äta nåt alls. Snarare tvärtom.
    Jag vill också säga att de allinclusive vi varit på har varit toppenmat med mycket god hygien. Välstädat, nya tänger att ta med, fräsch mat, fint upplagt och varm var varmt och kallt var kallt. Då har vi åkt med Ving (Puerto Rico Gran Canaria) en gång och Fritisresor två gånger (Bahia Feliz Gran Canaria).

Hoppas på samma goda mat på seven seas side när vi åker dit i höst
  • greywolf

Fast allt det du skriver kan jag säga att så var det på seven seas. Välstädat, nya tänger att ta med, maten såg ju fräsch ut coh det var superfint upplagt allting. Du kan ju inte se om någon har petat sig i näsan innan han tog i brödet eller gått på toaletten och inte tvättat händerna innan hon skivade grönsaker. Och har man inte vett, kunskap, utbildning nog att förstå att man inte skär korv och bröd med samma kniv, eller för den delen använder plasthandskar som man har tagit i rått kött med i färdiglagad mat då känns det där andra inte särskilt otänkbart. Matrn var verkligen god, men jag som tittade på kökspersonalen och inte bara maten fick aptiten rätt förstörd efter det. Men visst, tycker man inte sådan kökshygien är viktig då är det ju inga som helst problem.

Yosa skrev 2014-06-10 19:55:38 följande:
    Jag vill också säga att de allinclusive vi varit på har varit toppenmat med mycket god hygien. Välstädat, nya tänger att ta med, fräsch mat, fint upplagt och varm var varmt och kallt var kallt. Då har vi åkt med Ving (Puerto Rico Gran Canaria) en gång och Fritisresor två gånger (Bahia Feliz Gran Canaria). Hoppas på samma goda mat på seven seas side när vi åker dit i höst

• C R

Läste om ett jätteutbrott av magsjuka på hotellet i veckan :(

Jag med världens magsjukefobi. Vi ska åka i september.

• Frida Andersson

Var där förra året då barnen var 6 & 7. Vi var jätte nöjda förutom med stranden som vi inte alls gillade men fanns gott om platts vid de olika poolerna. Läste dock om magsjukan precis men dånt händer ju rätt ofta på hotellen.

• seven seas

Vi är precis hemkomna från Seven Seas och är supernöjda! (vi klarade oss från magsjukan som det har stått om på Aftonbladet de senaste dagarna....... tack och lov!).

Allt var suveränt - hotellet, badpoolerna, maten, glassen, rutschkanorna, ja allt var verkligen jättebra! 

Våra barn är 6 och 9 år och de älskade stället. Att åka själv i rutschkanorna var inga problem för 9-åringen, inte heller att åka själv i forsen där man åker på stora däck. Själv tyckte jag forsen såg läskig ut, men jag åkte en gång iallafall  

Vi är jättenöjda och skulle lätt kunna åka tillbaka!!

• Frida Li

Vi har kikat på hotellet o funderar på att åka i maj nästa är.min man är lite orolig över att det åtgör kallt då.25 grader, men det brukar alltid vara värmare än vad det står. Hur upplever ni det i maj? En kollega till mig var där i juni o Hon var jätte nöjd!

• Mussebus

Vi var där 11/5 i år. Hela veckan innan hade det spöregnat och 20 grader men när vi kom det så vände det 25 grader och sol hela tiden. Var lagom varmt inte det här klibbiga som är när det är 30+. Något svala kvällar och morgon innan solen gick upp, kunde behövas tröja ibland då.

Mamma till Maja och Hugo och min älskade ängel Isabelle
  • C R
    seven seas skrev 2014-07-20 11:19:23 följande:

Vi är precis hemkomna från Seven Seas och är supernöjda! (vi klarade oss från magsjukan som det har stått om på Aftonbladet de senaste dagarna....... tack och lov!).

Allt var suveränt - hotellet, badpoolerna, maten, glassen, rutschkanorna, ja allt var verkligen jättebra! 

Våra barn är 6 och 9 år och de älskade stället. Att åka själv i rutschkanorna var inga problem för 9-åringen, inte heller att åka själv i forsen där man åker på stora däck. Själv tyckte jag forsen såg läskig ut, men jag åkte en gång iallafall  

Vi är jättenöjda och skulle lätt kunna åka tillbaka!!

Märkte ni mycket av magsjukan?? Vad skönt att ni är nöjda!!!
  • Fiiee

Vi åkte som sagt dit i september förra året. Två familjer. En i varje familj blev inlagd på sjukhus. Nä ingen hit! Jag var magsjuk hela veckan utom första dagen då såklart!

Så ska ni dit! Dubbelkolla försäkringar! Vad som gäller osv. Om någon blir dålig, även minsta lilla, gå till doktorn och få sjukintyg. Jätteviktigt om man ska få ut något på försäkringen.

• Yosa

En fråga till er som varit där: Brukar barnen ha flytleksaker i poolen där? (vet att de skiljer sig en del mellan olika ställen). Tex uppblåsbara baddjur eller madrasser?

• Yosa
    Fiiee skrev 2014-07-21 11:47:24 följande:

Vi åkte som sagt dit i september förra året. Två familjer. En i varje familj blev inlagd på sjukhus. Nä ingen hit! Jag var magsjuk hela veckan utom första dagen då såklart!

Så ska ni dit! Dubbelkolla försäkringar! Vad som gäller osv. Om någon blir dålig, även minsta lilla, gå till doktorn och få sjukintyg. Jätteviktigt om man ska få ut något på försäkringen.

Vi missade att betala resan med VISA-kortet. Någon här som är insatt i hur de påverkar försäkringarna? (VISA ger ett visst försäkringsskydd) Vilket försäkringsskydd har ni när ni reser?
  • Fiiee

Vi hade hemförsäkring. Och så köpte vi till fritidsresors egna försäkring dagen innan vi skulle åka! (För jag kände mig tveksam till hela resan) Vilket jag är evigt tacksam för idag att jag gjorde. Vi betalde inte heller med visa kortet utan direkt från sparkontot.

• Yosa
    Fiiee skrev 2014-08-03 16:18:46 följande:

Vi hade hemförsäkring. Och så köpte vi till fritidsresors egna försäkring dagen innan vi skulle åka! (För jag kände mig tveksam till hela resan) Vilket jag är evigt tacksam för idag att jag gjorde. Vi betalde inte heller med visa kortet utan direkt från sparkontot.

Men hade ni nytta av hemförsäkringen? Hjälpte er sjukförsäkring (eller vad heter de?) som ni tecknat genom fritidsresor? Hade ni både sjukförsäkring och av- och ombokningsförsäkring genom fritidsresor?
  • Fiiee
    Yosa skrev 2014-08-03 16:23:40 följande:

Men hade ni nytta av hemförsäkringen? Hjälpte er sjukförsäkring (eller vad heter de?) som ni tecknat genom fritidsresor? Hade ni både sjukförsäkring och av- och ombokningsförsäkring genom fritidsresor?

Det hjälpte! Endel tog hemförsäkringen, och endel tog Fritidsresors försäkring. Vi hade hela kittet. För tänk själv att vara magsjuk i en vecka på ett all inclusive som du betalat över 30000:- för och inte orka göra något. Hamna på sjukan ( ett jävligt ofräscht ställe förövrigt) Och bara äta bröd och vatten. Nej fy fan! Aldrig dit igen! Först trodde jag att det var för att vi åkte lite off säsong. I slutet på september. Som dom inte var så noga med maten. Men nu läser man ju om samma hotell i tidningarna igen! Där massor är sjuka!
  • VildaBusan

Vi blev sjuka på pascha bay förra året. Hann sola en dag innan vi hamnade på sjukhus resten av semestern. Vi hade hemförsäkring och fritidsresors egna försäkring. Genom fritidsresors försäkring fick vi tillbaka 65% av resan och resten på ett konto den dagen vi bokade en ny resa.

Svar på tråden Någon som ska till Seven Seas i Side i maj?