Hur ofta köper du ekologiska produkter?
Aldrig.
Eller jo, jag köpte ett paket ekologiskt te en gång, fast det var enbart för att få 50 kr rabatt på coop. Tror det ligger oöppnat någonstans långt in i skafferiet.
Jag tror det är bullshit som all annan marknadsföring. De vill bara ha en anledning att ta mer betalt.
Tror du att alla besprutar det i hemlighet ändå eller vad menar du? Det kontrolleras ju och vore en skandal om en ekoprodukt hade besprutningsrester (vilket har hänt men är rätt pinsamt för leverantören).
Det som är icke ekologiskt kan vara obesprutat men är troligare besprutat än att ekologiskt är det. Vad äter du som inte är besprutat och inte är ekologiskt. Och framförallt, hur är du säker på det?
Jag försöker alltid köpa ekologiskt när det gäller de stora bovarna som kaffe, choklad, mejeri, kött, druvor (
Jag håller just nu på med ett skolprojekt om barn och ekologiska leksaker och jag behöver din hjälp! Jag har en affärsidé och tycker det är väldigt intressant att veta hur föräldrar tänkar och vad ni tycker om leksaker och ekologiska produkter.
Det skulle betyda väldigt mycket för mig om du kunde avvara 5-10 minuter för att fylla i min undersökning om barn och ekologiska leksaker! ENDA KRAVET ÄR ATT DU PÅ NÅGOT SÄTT ÄR FÖRÄLDER/VÅRDNADSHAVARE TILL BARN mellan 0-15 år.
Klicka på länken nedan för att komma till undersökningen:
kwiksurveys.com/s.asp?sid=rsn8b3dmoinbap93302...
Tveka inte att höra av dig med synpunkter, idéer eller frågor!
Tack på förhand!
Jag försöker köpa rättvisemärkta produkter, ibland innebär det att produkterna är också är kravmärkta.
Jag letar aldrig aktivt efter kravmärkning eftrsom jag inte tycker det finns någon tydlig vetenskaplig konsensus att kravmärkning skulle innebära någon miljö- eller hälsomässig vinst.
Köper helst ekologiskt och väljer därför det i hög utsträckning, hoppas att fler gör det så att utbudet fortsätter växa och priserna går ner.
Jag köper bara ekologiska produkter från företag som endast tillverkar ekologiska produkter. Jag köper till exempel inte ekologisk mjölk från ett företag som tillverkar ickeekoligisk mjölk. Jag köper helst ekologiskt och närproducerat och går helst till butiker som bara säljer märken som bara säljer den typen av varor, men går jag till Konsum köper jag inte arlas ekologiska mjölk för sakens skull. Jag tycker helt enkelt inte att det är rent spel av ett företag att sälja en ekologisk och en ickeekoligisk variant av samma produkt och om företaget ändå tillverkar produkter som inte är ekologiska känner jag ingen lust att betala de extra kronorna när jag inte har någon garanti för att de inte hällt fel mjölk i förpackningen eftersom de ändå har bägge varianterna. Jag tror på företag som gör rätt från grunden men när de ekologiska varorna är en extraprodukt i det vanliga sortimentet har jag ingen tro på företaget. ( Jag dricker inte mjölk men det var lättast att använda det som exempel. )
Väljer ekologiskt framför annat om det finns.
Jag handlar ekologiskt. Det mesta i varukorgen när jag handlar.
Det enda jag inte hittar i grönsaksväg i min butik, ekologiskt alltså, är blomkål och broccoli.
Jag kollar då och då på internetsajten Mums miljömat. Där kan man läsa om vad som rekommenderas för tillfället, angående produktion.
Jag vill tillägga att KRAV är snäppet bättre.