• Anonym (akademiker)

WT-namn o blivande akademiker...

Har ofta fått höra här på FL att mina barn har WT-namn, de har fel stavning och de kommer att bli kriminella och hamna i fängelse p.g.a. vad de heter. Att jag och min man är lågutbildade och näst inpå sitter i en trailerpark.
    Jag har nu börjat studera på universitet och är alltså en blivande akademiker (har precis börjat så jag kan väl inte påstå att jag är en akademiker redan). Men hur gör jag nu med barnens namn? Måste jag ändra dom så att det blir mer akademikernamn eller hur gör man? 

• Svar på tråden WT-namn o blivande akademiker...
  • Anonym (akademiker)
    SupersurasunkSara skrev 2014-03-31 14:43:28 följande:
    TS, du kan be admin flytta tråden om du vill

Var gör jag det? o_O
  • Anonym (akademiker)

Ledsen, inte många,rätt på namngissningen. men kan säga att en av barnen heter Kewin. Så en hade rätt förutom stavningen.

Liam o Wilma låg bland annat på mina namnlistor.

• SupersurasunkSara
    Anonym (akademiker) skrev 2014-04-01 08:12:00 följande:

Var gör jag det? o_O
    Jag vet inte Jag vet bara att man kan göra det
  • Vitrysk hockeyhjälte

Kewin. Det "roliga" med det är ju att det inte finns en enda amerikan/britt/australiensare etc som skulle stawa namnet på det wiset eftersom det förändrar uttalet till något som liknar "Kjooin".

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dixie
    Anonym (akademiker) skrev 2014-04-01 08:15:34 följande:
    Ledsen, inte många,rätt på namngissningen. men kan säga att en av barnen heter Kewin. Så en hade rätt förutom stavningen. Liam o Wilma låg bland annat på mina namnlistor.

Av nyfikenhet - varför stava Kewin med w? Det blir ju helknasigt på engelska........
  • caelum
    Dixie skrev 2014-04-01 10:07:31 följande:

Av nyfikenhet - varför stava Kewin med w? Det blir ju helknasigt på engelska........
    Det måste ju vara uniiiiikt till varje pris.
  • Anonym (Akademiker 2)

För mig låter det som att du själv har något slags utbildningskomplex och målar upp det som något jättestort att vara akademiker? Det är det inte idag, inte ens för arbetarklassens barn (som jag tillhör)

• clembke
    Dixie skrev 2014-04-01 10:07:31 följande:

Tja, vi bor inte i ett engelsktalande land. Gillar den stavningen är finare. Inte värre än så...
  • clembke
    caelum skrev 2014-04-01 10:10:55 följande:
    Det måste ju vara uniiiiikt till varje pris.

Inte ute efter att vara unik. Då hade jag valt ett annat namn.
  • clembke
    Anonym (Akademiker 2) skrev 2014-04-01 10:13:23 följande:
    För mig låter det som att du själv har något slags utbildningskomplex och målar upp det som något jättestort att vara akademiker? Det är det inte idag, inte ens för arbetarklassens barn (som jag tillhör)

Haha inte alls. Om du läser mitt andra inlägg så står det att jaginte menar så mkt allvar med det egentligen.

Ser mig absolut inte som nåt jättestort pga studierna. Är rätt vanlig och är varken fattig el rik och med båda fötterna på jorden. Tillhör också arbetsklassens barn.
  • clembke
    clembke skrev 2014-04-01 16:58:23 följande:
    Tja, vi bor inte i ett engelsktalande land. Gillar den stavningen är finare. Inte värre än så...

Inte bra att ändra meningen mitt i i huvudet o missa ändra det i texten. :-P
  • Vitrysk hockeyhjälte
    clembke skrev 2014-04-01 16:58:23 följande:

Du kanske will swara i min tråd på ämnet?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden WT-namn o blivande akademiker...