• Zwoom

Könsbestämning på kattungar!!! (Någon kunnig? )

Hej hjälper en väninna då hon har problem att se vilket kön det är på hennes kattungar.

Någon mera kattkunnig som kan se?

har jag fel om första bilden är en hane och understa en hona?

My family makes me the happiest mom / wife
  • Svar på tråden Könsbestämning på kattungar!!! (Någon kunnig? )
  • Zwoom

De 2 översta bilderna är samma katt och de 4 understa är samma katt

• riboflavin

Hur gamla är ungarna?

Jag tänker precis som du, övre hane undre hona (enligt första uppsättningen bilder)

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Zwoom
    riboflavin skrev 2014-03-30 08:12:14 följande:

Hur gamla är ungarna?

Jag tänker precis som du, övre hane undre hona (enligt första uppsättningen bilder)

De är 3 dagar gamla
  • riboflavin
    Zwoom skrev 2014-03-30 08:25:03 följande:

De är 3 dagar gamla

Då skulle jag nog tänka att kan vara två hanar faktiskt, avvakta några dagar så blir det lättare.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Zwoom

Bägge är vit/svarta

• Majsan70

Två flickor skulle jag vilja säga pga. hur hålen är placerade. Är det hanar brukar hålen sitta längre ner. De här är dessutom mer I formade. 
    Jag ser inte heller några tendenser till "pungkulor". Även om de trillar ner senare så brukar man se vart de skall sitta så att säga.  Men det kan vara svårt ibland. 

• enola

Övre hane undre hona (enligt de två översta bilderna alltså.) Lite längre mellan hålen på den övre samt viss behåring mellan hålen. Men det är som sagt inte lätt att se när de är så små. Någon tyckte sig se orange fläckar på den ena, stämmer det? Jag ser inga på de här bilderna men jag kanske är färgblind Flört

• enola

SOm Majsan säger så syns iofs inga tendenser till pung, men det gjorde det knappt på vår kille när han var 12 veckor. Några veckor senare var det helt uppenbart, så det kan ändras fort Glad

• Zwoom

nej den ena ser lite orangefärgad ut men det är efter den fötts (Fostervatten osv som de sa)

• enola
    Zwoom skrev 2014-04-01 11:08:17 följande:
    nej den ena ser lite orangefärgad ut men det är efter den fötts (Fostervatten osv som de sa)
    ok :)
Svar på tråden Könsbestämning på kattungar!!! (Någon kunnig? )