Könsbestämning på kattungar!!! (Någon kunnig? )
Hej hjälper en väninna då hon har problem att se vilket kön det är på hennes kattungar.
Någon mera kattkunnig som kan se?
har jag fel om första bilden är en hane och understa en hona?
Hej hjälper en väninna då hon har problem att se vilket kön det är på hennes kattungar.
Någon mera kattkunnig som kan se?
har jag fel om första bilden är en hane och understa en hona?
De 2 översta bilderna är samma katt och de 4 understa är samma katt
Hur gamla är ungarna?
Jag tänker precis som du, övre hane undre hona (enligt första uppsättningen bilder)
Hur gamla är ungarna?
Jag tänker precis som du, övre hane undre hona (enligt första uppsättningen bilder)
Hittade en sida där man kan se men tycker ändå det är svårt att se
http://pawpeds.com/pawacademy/beginnerscorner/breedingalitter/kittens_se.html
Jag ser bara honor...
Jag ser också bara honor.
Tycker ena ser sköldpaddsfärgad ut?
Bägge är vit/svarta
Jag skulle vilja påstå att det är två töser :)
Två flickor skulle jag vilja säga pga. hur hålen är placerade. Är det hanar brukar hålen sitta längre ner. De här är dessutom mer I formade.
Jag ser inte heller några tendenser till "pungkulor". Även om de trillar ner senare så brukar man se vart de skall sitta så att säga. Men det kan vara svårt ibland.
Övre hane undre hona (enligt de två översta bilderna alltså.) Lite längre mellan hålen på den övre samt viss behåring mellan hålen. Men det är som sagt inte lätt att se när de är så små. Någon tyckte sig se orange fläckar på den ena, stämmer det? Jag ser inga på de här bilderna men jag kanske är färgblind
SOm Majsan säger så syns iofs inga tendenser till pung, men det gjorde det knappt på vår kille när han var 12 veckor. Några veckor senare var det helt uppenbart, så det kan ändras fort
nej den ena ser lite orangefärgad ut men det är efter den fötts (Fostervatten osv som de sa)