• Lazzy

    Sambon har konstig inställning :S

    Vet inte riktigt hur jag ska formulera detta men nu är det så att jag och och sambon har pratat om att skaffa barn men han har en del önskemål över hur det skall gå till som jag finer minst sagt lite udda...

    Min sambo vill att jag skall göra hål i en del av kondomerna alternativt supa han full så han glömmer den!? Blev riktigt rädd första gången han sa det och kände mig hemsk som ens övervägde det =(

    men så till hans förklaring, han är rädd för att han skall banga och inte våga ha sex med mig pga av att han är nervös för vad allt med barn innebär så han resonerar som så att om barnet kommer till av en slump dvs vi glömde kondomen eller att den var trasig så finns det inte mycket han kan göra åt saken.....han är väldigt velig med att skaffa barn men det har sina orsaker i hans uppväxt som inte är relevanta just här.

    vad gör jag? han är seriös och jag vet att blir jag gravid så skulle han stanna och inte beskylla mig för fusk men samtidigt så känner jag mig riktigt rutten om jag gör som han önskar, vi pratar naturligtvis om detta men just nu så anser han att hans nervositet får ut det bästa av han så att detta är bästa sättet....

    tips eller råd någon? och jag undanber mig spydiga och elaka kommentarer som att det är fel att lura han på detta sätt! det är han som ber om det inte jag.

  • Svar på tråden Sambon har konstig inställning :S
  • Lazzy
    Apricosen skrev 2014-03-31 15:53:42 följande:
    Kör slut på de kodisar ni har och sluta köp hem dem sen bara
    jo jag har föreslagit det men han är rädd för att han då skall få kalla fötter och inte kunna genomföra samlaget....fast får man väl igång han så hinner han nog inte tänka på sånt under tiden :P
  • Rizzla

    Skämtar du? Varför inte vänta tills han ens vågar göra dig gravid? Om han flippar ur redan nu förstår jag inte hur du kan vara så säker på att han pallar allt som kommer därefter.

  • Lazzy
    Rizzla skrev 2014-03-31 15:55:54 följande:
    Skämtar du? Varför inte vänta tills han ens vågar göra dig gravid? Om han flippar ur redan nu förstår jag inte hur du kan vara så säker på att han pallar allt som kommer därefter.
    tror du inte jag är nervös? jag har aldrig varit gravid jag har aldrig fött barn, jag vet att jag vill ha barn men vissa dagar när man läser om folks upplevelser under gradvidteten eller men problem de har med barn så blir jag onekligen lite orolig över om jag klarar det. att vara nervös och rädd för nya saker är inget konstigt, Sambon är bara rädd för förändring eftersom det inte finns några garantier över hur allt kommer gå, jag kan ha en drömgradvidtet eller en mardröm och det skrämmer honom och mig.

    kort sagt han vill inte att jag ska må dåligt på något vis och möjligheten över att jag skulle ha en mardömsgradvidtet gör han nervös.
  • Apricosen
    Lazzygirl skrev 2014-03-31 16:02:14 följande:
    tror du inte jag är nervös? jag har aldrig varit gravid jag har aldrig fött barn, jag vet att jag vill ha barn men vissa dagar när man läser om folks upplevelser under gradvidteten eller men problem de har med barn så blir jag onekligen lite orolig över om jag klarar det. att vara nervös och rädd för nya saker är inget konstigt, Sambon är bara rädd för förändring eftersom det inte finns några garantier över hur allt kommer gå, jag kan ha en drömgradvidtet eller en mardröm och det skrämmer honom och mig. kort sagt han vill inte att jag ska må dåligt på något vis och möjligheten över att jag skulle ha en mardömsgradvidtet gör han nervös.

    Fast det kan alla ha, jag är gravid nu och har mått toppen hittills varför utgå från allt negativt när man inte kan gör nåt åt det, ta det som det kommer liksom.
    Rizzla skrev 2014-03-31 15:55:54 följande:
    Skämtar du? Varför inte vänta tills han ens vågar göra dig gravid? Om han flippar ur redan nu förstår jag inte hur du kan vara så säker på att han pallar allt som kommer därefter.

    Helt på din sida
  • snö 81
    Lazzygirl skrev 2014-03-31 15:55:04 följande:
    jo jag har föreslagit det men han är rädd för att han då skall få kalla fötter och inte kunna genomföra samlaget....fast får man väl igång han så hinner han nog inte tänka på sånt under tiden :P
    Jag tror han vänjer sig vid tanken att ha oskyddat sex och kommer glömma bort att få kalla fötter.

    Min sambo vill inte att vi ska ha sex bara för att bli gravid eftersom han är rädd att det ska bli för stor press. Och han tycker att eftersom vi har sex så ofta så kommer det bli barn oavsett. Men jag tar äl-tester utan att han vet om det för att inte missa de viktigaste dagarna. 
    Männen är helt enkelt rädd för pressen att prestera :)
  • Lazzy

    Tack Snö det känns tryggt att höra :) får väl köra på en vaneperiod för han och ta äl tester jag med vi har inte sex så jätteofta men det ska nog gå vägen ändå :)

  • Rizzla
    Lazzygirl skrev 2014-03-31 16:02:14 följande:
    tror du inte jag är nervös? jag har aldrig varit gravid jag har aldrig fött barn, jag vet att jag vill ha barn men vissa dagar när man läser om folks upplevelser under gradvidteten eller men problem de har med barn så blir jag onekligen lite orolig över om jag klarar det. att vara nervös och rädd för nya saker är inget konstigt, Sambon är bara rädd för förändring eftersom det inte finns några garantier över hur allt kommer gå, jag kan ha en drömgradvidtet eller en mardröm och det skrämmer honom och mig.

    kort sagt han vill inte att jag ska må dåligt på något vis och möjligheten över att jag skulle ha en mardömsgradvidtet gör han nervös.
    Det tror jag säkert att du är och jag har full förståelse för att man är nervös, det var jag också. Men att vara så rädd att man vill skapa en bubbla där man inte behöver vara aktiv i beslutet låter inte sunt. Hur vet du att han kliver ur den när du väl är gravid? Känns han verkligen som en kille att räkna med eller någon som kommer köra ner skallen i sanden när det blir jobbigt?
  • Lazzy

    Han är att räkna med han är lite feg om man säger så men bara han tar första klivet så brukar han göra allt med glans... Gäller för oss eller kanske för mig att hitta ett bra sätt att hjälpa jan över den där tröskeln av rädsla som tar emot, han vill jue men han är rädd

Svar på tråden Sambon har konstig inställning :S