• Anonym (E)

    Ryggbedövning

    Jag vill inte ha ryggbedövning, vilket jag har förklarat för min bm också. Har ett barn sedan innan och värkarna avtog när jag fick ryggbedövningen, nu har hon skickat en remiss till operationsenheten på sjukhuset där jag ska föda. Jag vet ju att jag inte ska ha epiduralbedövningen men måste dom ändå titta och klämma och se om jag blir godkänd för denna bedövningen? Jag hyser verkligen stor rädsla för denna sortens bedövning..

  • Svar på tråden Ryggbedövning
  • Anonym (E)

    Jag är ganska stor ja, väger väldigt mycket.

    Jag vet inte varför jag måste diskutera epidural när jag inte vill ha denna bedövning?
    Men jag trodde att alla kanske var tvungna till att diskutera med vården om bedövningen?

  • Baktakt

    För att vården ibland inte begriper att lyssna på patienten ordentligt? Eller så tänker de att de vill ha en försäkring ifall TS ångrar sig på förlossningen. Men vill man inte, så är det nej och det får de köpa. Inför #2 kommer jag att vara väldigt tydlig i mitt förlossningsbrev med vad jag accepterar för smärtlindring och att jag inte ens vill tillfrågas om de sorter jag inte upplevde funkade första gången. Tycker också att epiduralen var värdelös och stoppade upp allt, vilket kunde gått illa. Inte 17 vill jag råka ut för det igen, eller bli pressad att ta emot något jag känner mig otrygg med!

  • La Lola
    Anonym (E) skrev 2014-04-03 09:39:04 följande:
    Jag är ganska stor ja, väger väldigt mycket.

    Jag vet inte varför jag måste diskutera epidural när jag inte vill ha denna bedövning?
    Men jag trodde att alla kanske var tvungna till att diskutera med vården om bedövningen?
    Över 100? Jag vägde som mest 92 (innan jag födde barn nr 2 och 88 med barn nr 1) men min övervikt nämndes aldrig.

    Jag hajar inte heller...vill du inte ha den så spelar väl vikten ingen roll tänker jag?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (E)

    Ja över 100..

    Jag vet inte varför de vill att jag skall ha denna bedövningen, jag vill verkligen inte ha den.
    Jag vill inte prata med en narkosläkare om denna bedövningen jag kommer inte ens att ångra mig det kunde gått illa förra gången jag fick den, jag skulle inte ens välja ryggbedövningen om det så var det sista alternativet. :(

  • La Lola
    Anonym (E) skrev 2014-04-03 11:23:28 följande:
    Ja över 100..

    Jag vet inte varför de vill att jag skall ha denna bedövningen, jag vill verkligen inte ha den.
    Jag vill inte prata med en narkosläkare om denna bedövningen jag kommer inte ens att ångra mig det kunde gått illa förra gången jag fick den, jag skulle inte ens välja ryggbedövningen om det så var det sista alternativet. :(
    Men då måste du ju kunna säga att du inte är intresserad av att gå dit o prata?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (tjockis)

    Jag har inte heller hört att man ska godkännas för epidural innan pga övervikt. Jag är tjock, vägde över 100 kg med båda barnen, men jag fick aldrig nån kallelse för att kolla om jag skulle få epidural. Det enda som hände var att de tog blodprov vid första förlossningen för att kolla så jag inte skulle få någon allergisk reaktion eller liknande mot epiduralen, inget annat. Och ska du dessutom inte ha epidural förstår jag inte varför du ska godkännas för den? 

  • Naaw

    Vill du inte ha bedövning behöver du inte diskutera det överhuvudtaget. Jag skulle aldrig riskera att värkarbetet avstannade genom att ta epidural. Säg till din BM att du bara tänker använda lustgas och sen är diskussionen avslutad.

  • nozpa

    Men så märkligt det låter? Aldrig hört talas om att någon gått och pratat med narkosläkaren innan angående det.
    Och du måste ju inte bestämma förens under förlossningen vad du vill ha, om du vill ha något.
    Skulle du vilja ha ryggbedövning under din förlossning så är det ju bara för narkosläkaren att avgöra det där och då. Inget som skulle behövas pratas om innan.
    Och nu vill du ju inte ens ha den, så låter ju som ett icke-problem egentligen.

  • Wira
    Anonym (E) skrev 2014-04-03 11:30:34 följande:
    Ja fast jag har ju redan framfört det.

    Alltså. Du kommer inte att hämtas med polis om du bara struntar i det. Så strunta i det - problemet löst!
  • elmadumle

    Jag har haft epidural vid mina fyra förlossningar utan problem, om du inte vill ha den så är det väl bara att du säger nej, jag tänker inte ta någon epidural. konstigt om de inte lyssnar på det.

Svar på tråden Ryggbedövning