Vad ger du för foder och varför?
Jag tycker detta med foder till hund är en djungel.
Vad ger du din hund? hur mycket och hur ofta och varför?
Mvh Tess
Jag tycker detta med foder till hund är en djungel.
Vad ger du din hund? hur mycket och hur ofta och varför?
Mvh Tess
Tack tack för alla svar..
BARF, färskfoder och Orijen, Har tre hundar som alla tre vill olika =/ =P
Profine och Four friends är de bästa enligt mig :) väldigt prisvärt om man tittar på hur mycke kött de innehåller. Att de är mycke kött och inge gulten är viktigt för mig :) Har testat färskfoder men varken jag eller min hundar gillar de ^^ Åker runt rätt mycke och då tycker jag att de är bra med ett torrfoder
Standart normal och standart mild. Innehåller inga spannmål! En hund går inte runt å äter korn och råg mm. Spannmål går bort. En hund ska ha kött. Många glömmer av att läsa innehållsförteckningen. Gör det å tänk på att det som står först det är det som är mest i produkten. På sommaren får hundarna Standart päls i maten, håller fästningar och andra kryp borta, och standart immun resten av året. (Det är olika pulver man tillsätter själv)
gu tack för alla svar
Har en Bearded Collie-kille som äter färskfoder: Bravo plus med ox, 2 burgare per dag. Kombinerar med lite torrfoder: Acana Grasslands, för tuggmotstånd. Båda foder är spannmålsfria! :)
Mina hundar BARFas och är fina i både hull och päls. Jag tycker det är trevligt att kunna variera deras kost från dag till dag och dessutom kunna använda fodringen som aktivering ibland, allt från knepiga ben till bärplockning och nedkylning under sommaren.
Jag campar också runt rätt mycket om sommaren och då väljer vi antingen frystorkat eller *host* ett kött och grönsaksbaserat torrfoder jag inte minns namnet på just nu *host*. Det fungerar bra!
Byrackorna skiter 1-2 gånger per dag.
BARF fungerar bäst på våra hundar samt Mush.