• Anonym (nattuggla)

Vad gör jag för fel på krogen? :-/

Jag får aldrig napp på krogen och jag förstår verkligen inte vad jag gör för fel. Hoppas någon snäll människa här kan ge mig tips.

Jag är en tjej, 30 år, men ser ut som 25 så tror inte min ålder är problemet. Jag är ganska kort (160 cm) och ser hyfsat bra ut enligt mig själv - stora blå ögon, tjocka läppar, långt lockigt brunt hår, timglasfigur med smal midja. Jag har testat olika sorters kläder, har oftast en röd klänning som slutar ovanför knäna med vid kjol, axelband och tight kring överkroppen. Har även testat ha en jättetight glittrig kortare klänning men ingen skillnad.

Jag går oftast ut med en eller två tjejkompisar och blir lite lagomt full. Den ena tjejkompisen är äldre än jag (35) och liten och blond, den andra är längre än jag och två år yngre än mig, utländskt utseende. Båda har lite hudproblem och jag tror inte att de anses jättemycket snyggare än mig eller något. De får alltid massor av killar efter sig även fast de inte ens försöker (ena tjejen har kille och andra är gift). Jag får ingen.

Jag brukar titta lite lagomt på killar, snegla och le lite försiktigt om jag får ögonkontakt, tittar inte för länge heller, tittar bort lite, tittar tillbaka typ... men det hjälper inte. Har även gått fram ibland när vi bytt lite blickar och sagt att jag tycker att han verkar gullig. Han ler och tackar, och går iväg. En gång bad jag om en kram och fick det, men sedan gick han.

Killar pratar enbart med mig om de är kompisar till de som stöter på mina kompisar, och då för att de måste typ. Näe, jag fattar inte vad som är fel. Hjälp? Jag vill också ha uppmärksamhet... Blir avundsjuk på alla tjejkompisar som säger att de måste knuffa bort killar på krogen... och sedan går de ut med mig och de bara "Meh vad konstigt, ingen verkar ju gilla dig? Vad skönt..." Nej jag tycker inte att det är skönt. Blir bara ledsen

• Svar på tråden Vad gör jag för fel på krogen? :-/
  • Anonym (Men)
    Anonym (nattuggla) skrev 2014-04-03 19:19:44 följande:

Hjälp? Jag vill också ha uppmärksamhet... Blir avundsjuk på alla tjejkompisar som säger att de måste knuffa bort killar på krogen... och sedan går de ut med mig och de bara "Meh vad konstigt, ingen verkar ju gilla dig? Vad skönt..." Nej jag tycker inte att det är skönt. Blir bara ledsen

Men är det inte skönt trots allt du kan lägga all tid på polarna 
  • Lark

Jag får aldrig napp på krogen och jag förstår verkligen inte vad jag gör för fel. Hoppas någon snäll människa här kan ge mig tips.

Jag är en tjej, 30 år, men ser ut som 25 så tror inte min ålder är problemet. Jag är ganska kort (160 cm) och ser hyfsat bra ut enligt mig själv - stora blå ögon, tjocka läppar, långt lockigt brunt hår, timglasfigur med smal midja. Jag har testat olika sorters kläder, har oftast en röd klänning som slutar ovanför knäna med vid kjol, axelband och tight kring överkroppen. Har även testat ha en jättetight glittrig kortare klänning men ingen skillnad.

Jag går oftast ut med en eller två tjejkompisar och blir lite lagomt full. Den ena tjejkompisen är äldre än jag (35) och liten och blond, den andra är längre än jag och två år yngre än mig, utländskt utseende. Båda har lite hudproblem och jag tror inte att de anses jättemycket snyggare än mig eller något. De får alltid massor av killar efter sig även fast de inte ens försöker (ena tjejen har kille och andra är gift). Jag får ingen.

Jag brukar titta lite lagomt på killar, snegla och le lite försiktigt om jag får ögonkontakt, tittar inte för länge heller, tittar bort lite, tittar tillbaka typ... men det hjälper inte. Har även gått fram ibland när vi bytt lite blickar och sagt att jag tycker att han verkar gullig. Han ler och tackar, och går iväg. En gång bad jag om en kram och fick det, men sedan gick han.

Killar pratar enbart med mig om de är kompisar till de som stöter på mina kompisar, och då för att de måste typ. Näe, jag fattar inte vad som är fel. Hjälp? Jag vill också ha uppmärksamhet... Blir avundsjuk på alla tjejkompisar som säger att de måste knuffa bort killar på krogen... och sedan går de ut med mig och de bara "Meh vad konstigt, ingen verkar ju gilla dig? Vad skönt..." Nej jag tycker inte att det är skönt. Blir bara ledsen

Längesedan tråden startades... men måste ändå fråga.
    Vad söker du? Bara knulla?
    Eller något mer?
  • Anonym (TimmyC)

Jag ser 2 fel.
    Du är inte kändis. Om Scarlett Johansson, också 160 cm, gått ut på krogen, så hade hon fått napp.
    Du har testat olika kläder, för att attrahera män. Kvinnor klär sig inte för män, utan för andra kvinnor.
  • Lark

Jag tänker mer... vill man verkligen träffa någon på krogen?
    Brukar ju inte direkt vara NASA's intelligens-backup som går dit.
    Känns som ett halv-debilt ställe att träffa någon.

• Jonnynilsson
    Lark skrev 2021-03-14 18:55:47 följande:
    Längesedan tråden startades... men måste ändå fråga.
    Vad söker du? Bara knulla?
    Eller något mer?
    Ja vi får hoppas att Nattuggla har fått napp. Det är ju trotts allt sju år sedan.
  • Lark
    Jonnynilsson skrev 2021-03-15 08:04:43 följande:
    Ja vi får hoppas att Nattuggla har fått napp. Det är ju trotts allt sju år sedan.
    Håller med... skadar ju inte att fråga tänkte jag.
  • Anonym (Ronny)

Jag ställer mig i baren klockan 02.55 och skriker "Öööööööhhh....knulla????!!!!".

Fungerar nio gånger av tio.

• Anonym (E)

Låter väldigt konstigt. Du är snygg och klär dig sexigt och männen ifråga försvinner utan att ens försöka ta reda på vem du är. Låter faktiskt osannolikt.

Ett tips kan ju vara att du ska klä sig så du framstår som den minst attraktiva i sällskapet. Det är ju allmänt känt att det är lättare att få dessa.

Men återigen. De flesta män får uppleva några få gånger i livet att en tjej kommer fram och visar intresse, så förstå förvåningen som uppstår när du kommer fram i en åtsittande glitterklänning.

• Anonym (TimmyC)
    Anonym (E) skrev 2021-03-15 09:05:59 följande:

Låter väldigt konstigt. Du är snygg och klär dig sexigt och männen ifråga försvinner utan att ens försöka ta reda på vem du är. Låter faktiskt osannolikt.

Nejdå. Inte konstigt alls. Kvinnor klär sig inte sexigt för män. Och kvinnor vill inte vara sexobjekt.
  • Anonym (B)

Du är kanske för på och desperat?

Jag hade liknande erfarenheter när jag gick ut med tjejkompisar.

Vi som inte alls ville hitta någon kille fick mer uppmärksamhet och fick tacka nej till intresserade killar upprepade gånger , medan en tjejkompis som ville hitta någon lyckades inte.

Många blir ointresserade/avtända om någon verkar för desperatat.

• Anonym (B)

Varför bumpar folk trådar från 2014?

Hoppas Nattuggla fick ragg sen dess...

• SolXOXO

Tycker det låter extremt ytligt allt detdär
    va dig själv, tycker du själv inte du har några djupare kvalitéer som människa, det inre lyser igenom utåt
    då kommer någon attraheras som tycker om dig för den du är, lycka till

Svar på tråden Vad gör jag för fel på krogen? :-/