• Anonym (nattuggla)

Vad gör jag för fel på krogen? :-/

Jag får aldrig napp på krogen och jag förstår verkligen inte vad jag gör för fel. Hoppas någon snäll människa här kan ge mig tips.

Jag är en tjej, 30 år, men ser ut som 25 så tror inte min ålder är problemet. Jag är ganska kort (160 cm) och ser hyfsat bra ut enligt mig själv - stora blå ögon, tjocka läppar, långt lockigt brunt hår, timglasfigur med smal midja. Jag har testat olika sorters kläder, har oftast en röd klänning som slutar ovanför knäna med vid kjol, axelband och tight kring överkroppen. Har även testat ha en jättetight glittrig kortare klänning men ingen skillnad.

Jag går oftast ut med en eller två tjejkompisar och blir lite lagomt full. Den ena tjejkompisen är äldre än jag (35) och liten och blond, den andra är längre än jag och två år yngre än mig, utländskt utseende. Båda har lite hudproblem och jag tror inte att de anses jättemycket snyggare än mig eller något. De får alltid massor av killar efter sig även fast de inte ens försöker (ena tjejen har kille och andra är gift). Jag får ingen.

Jag brukar titta lite lagomt på killar, snegla och le lite försiktigt om jag får ögonkontakt, tittar inte för länge heller, tittar bort lite, tittar tillbaka typ... men det hjälper inte. Har även gått fram ibland när vi bytt lite blickar och sagt att jag tycker att han verkar gullig. Han ler och tackar, och går iväg. En gång bad jag om en kram och fick det, men sedan gick han.

Killar pratar enbart med mig om de är kompisar till de som stöter på mina kompisar, och då för att de måste typ. Näe, jag fattar inte vad som är fel. Hjälp? Jag vill också ha uppmärksamhet... Blir avundsjuk på alla tjejkompisar som säger att de måste knuffa bort killar på krogen... och sedan går de ut med mig och de bara "Meh vad konstigt, ingen verkar ju gilla dig? Vad skönt..." Nej jag tycker inte att det är skönt. Blir bara ledsen

• Svar på tråden Vad gör jag för fel på krogen? :-/
  • Anonym (Får krogragg)

Tycker du ska sluta anstränga dig, haha lätt för mig att säga men jag får oftast mer krogragg än vad jag vill ha och har aldrig ansträngt mig för någon annan än mig själv ett enda dugg.

HAVE FUN!

• cirkusmusen
    Anonym (nattuggla) skrev 2014-04-05 16:38:09 följande:
    Hinner inte läsa alla svar just nu för är på väg till middag med kompisar och sedan utgång men jag tänkte prova att vara mer 'the girl next door' som ni föreslog i början av tråden som ett experiment ikväll. Har tagit blåjeans, ljusblå lite urringad topp med halvärmar som matchar min ögonfärg, lite finare mockaskor med bredare klack, tunt silveshalsband. Bara mascara, ljusrosa nagellack och mörkrosa läppstift. Ingen eyeliner eller glitter någonstans ;) Verkar det tillräckligt girl next door?
    Svårt att veta hur det ser ut på.

Hoppas de gick bra för dig i alla fall. Glöm inte att uppdatera oss!
  • Ovidius

På den tiden jag gick ut tänkte jag: Alla dessa tjejer har gjort sig fina med kläder, smink, parfym och håruppsättningar och jag vet inte allt som damer hittar på för att förföra oss män.
    Allt det besväret bara för min skull:  "God's gift to women".
    Hade jag bara den inställningen gick allt som en dans. Det gällde alltså att trycka in självförakt och blyghet långt inne i det undermedvetna där det inte syns eller besvärar.

• HäckHäxan
    Anonym (party) skrev 2014-04-03 23:52:57 följande:
    Byt attityd, snacka med alla och ha roligt och skit helt i vad de tycker, bedöm om de är värda ditt sällskap istället.

Jag har personligen aldrig fått så många hits som när jag hade på mig en T-shirt med "Shut our mouth stupid bastard" och min kille fick samma resultat med en tröja med "EAT FUCK KILL" en gång när han bara ville vara ifred och dricka öl... Drömmer

Folk är fan konstiga.
    Hahaha samma här, har en med en grön stor lysande hand som gör fuck you. En annan som fått uppmärksamhet är en med streckgubbar på, där man kan ana att de möjligen har en trekant, så står det med liten text, me, you and your friend?

Jag är en sån där trist person som lätt kan gå ut i jeans, nån T-shirt, gummiskor och helt osminkad. Allt beror på humör, men jag brukar generellt inte klä upp mig och har inget behov av att alltid sminka mig. Klär typ upp mig på fest som när folk fyller jämt, gifter sig och sånt där dock, då kan till och med jag som hatar klänning offra mig och bära klänning offentligt.
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    Utropstecknet skrev 2014-04-04 15:16:53 följande:
    Du kanske ser bra ut med men har en trist personlighet eller utstrålning? Det är sällan de snyggaste som får mest uppmärksamhet utan de som har förtrollande utstrålning och härlig personlighet.
    Tror du har en poäång där, för jag brukar märkligt nog få uppmärksamhet de få gånger jag går ut, rätt vardagligt klädd, är inte så intresserad av att odla kontakt heller, är ute med vänner för jag vill umgås med dom, kan dansa stoja och ha mig. Men jag är inte snygg, har ingen perfekt ideal kropp eller ens nära det. Men däremot sägs det att jag har en personlighet som strålar liksom. Så jag tror att det är vad folk ser, min personlighet och det faktum att jag typ bara är mig själv och inte gör mig till på något sätt. Jag ogillar köttmarknaden, fyllesex och allt sånt där. 

Så mitt sätt att försöka slippa undan den har ju varit att faktiskt inte alls klä upp mig osv. Rakade till och med av håret en gång för att få vara ifred eftersom nästan alla män hävdade att kvinnor skall ha långt hår, men det hjälpe inte direkt.
    Canis meus id comedit
  • HäckHäxan
    MikNis skrev 2014-04-06 12:26:49 följande:
    Ge killen ditt telefonnummer och en kondom...  
    Kan fan funka alltså
    Canis meus id comedit
  • MTL

Har inte läst kommentarer, men på den tiden jag var ute och rände på krogen var jag aldrig ute för att ragga. Såg jag någon jag ville ha tog jag honom, oavsett om det var på Ica eller på krogen. Är inte världens snyggaste, men är rätt trevlig och alltid mig själv. Det, lite självdistans och mycket humor kommer man långt med ;)

• gilmore

Jag är kort, halvtjock, inte särskilt snygg och har heller inte särskilt snygga kläder. Jag umgås med mina kompisar och skrattar och har kul, bryr mig inte om att försöka ragga. Mitt mål är inte att få uppmärksamhet.
    Ändå får jag det och förstår inte varför men det är väl så att det märks att jag inte är desperat och inte bryr mig särskilt mycket.

Svar på tråden Vad gör jag för fel på krogen? :-/