• Anonym (Orolig inför fl!!)

    barnvakt vid fl?

    Vi har min mamma som enda barnvakt då det är dags för fl. Troligen kommer bebis lite tidigare som sina syskon. När jag gjort 37+0 så reser min mamma bort en vecka... Jag har sån panik nu att bebis behagar komma just den veckan hon inte är hemma. Fine, kommer den på kontorstid är det väl lugnt då hinner förhoppningsvis sambon hem efter bebis kommit. Men hur sjutton beter man sig om det blir på natten/helgen när hon e borta? Bara o gilla läget o föda ensam?? :(
    Nån som vart med om samma scenario, hur löste ni det?

  • Svar på tråden barnvakt vid fl?
  • Masken84

    Förstår din oro. Jag hade turen att vattnet gick 7 och morfar kom 7.20 och lämnade sonen på dagis kl 8 inne på förlossningen sen föddes lilla syster 14.46 och kl 21 var vi hemma igen 13 timmar var jag borta från hemmet :)

  • a no nym

    Vi ringde en granne som kom vid midnatt. Helt obekant för dottern men bekant för oss. Sex timmar senare var mannen hemma igen (o bebis ute) , lagom tills barn nr 1 skulle väckas för att gå till dagis.

  • Anonym (Trådstartaren...)

    Ja, ev ska jag kolla med barnets dagisfröken som bor nära om hon kan tänka sig ställa upp om det krisar. Är ju mellan v 37-38 vi inte har nån.

  • Anonym (Trådstartaren...)

    Jag hoppas ju innerligt att vi hinner lämna vårt barn på dagis o sen åka in o så är bebis ute på några timmar... Dessvärre har mina 2 tidigare fl tagit tid...

Svar på tråden barnvakt vid fl?