• miki

Ni med barnförsäkring som anmält skada?

Ni som anmält skada via eran barnförsäkring, hur långtid tog det innan ni fick besked och eventuell utbetalning?

Har skandia och väntar som en tok!! :)

• Svar på tråden Ni med barnförsäkring som anmält skada?
  • cissi82

Jag hr anmält skada genom min gravidförsäkring i samband med olycka som medförde akutsnitt. Detta hände på måndagen, ringde folksam på torsdagen torsdagen efter satt pengarna på mitt konto.

• lövet2

Jag har TryggHansa. Det har tagit några dagar när jag först anmält skadan, eftersom de väntat in papper från läkaren. Men när väl skadan konstaterats (t ex sonens benbrott), så har jag ringt när det dykt upp merkostnader, och då har handläggaren fört över pengar medan vi talat i telefonen.

• Duckan

Då hennes två skador gällt ärr har vi anmält skadan, återupptagit kontakten ett år senare med bifogad bild. Sen har det tagit ett bra tag innan beslutet om ersättning har kommit. Trygg Hansa. Utlägg för sjukhusvistelse har kommit fortare.

• Mizzlundell

Jag har folksam men vi har bara kontaktat för vanprydande ärr i ansiktet och det ska vänta två år innan man kan räkna det som bestående.

• miki

Ah okej, va snabbt!.. Ingen som sökt för psykisk ohälsa?.. Det kanske är längre väntetid på sånna ärenden?

Svar på tråden Ni med barnförsäkring som anmält skada?