• Beat

Gravid vecka 40+4. Någon mer?

Finns säkert en miljon liknande trådar men börjar bli bra otålig och tänkte bara kolla efter tips eller andra historier som kan få mig på andra tankar. Hur länge gick ni över? På tisdag ska jag till min BM och boka tid för igångsättning om inget hänt innan dess. Jag har svårt att tro att min lille kille kommer komma ut innan dock. Känner ingenting som kan tyda på att förlossningen ska dra igång och jag håller på att bli tokig. Inga direkta förvärkar, ingen slempropp, han är inte fixerad eller nått.. Har bara ont i bäckenet och att det strålar neråt ibland bara men ändå.. Börjar tro att jag kommer vara gravid i all evighet! :( vill ju bara få hålla i min lilla prins :) Jag håller på att bli tokig.. 5 dagar över tiden and still counting..

• Svar på tråden Gravid vecka 40+4. Någon mer?
  • Thinkerness
    Ema86 skrev 2014-05-10 07:59:49 följande:
    Tack, hon är hur go som helst! Hejja hejja! När hade du datum? 

Hade BF den 1/5. Värkarna höll på hela natten men avtog imorse. Nu kommer de lite sporadiskt men då jag har gått på samtal pga just en långdragen tidigare förlossning så får vi komma in i eftermiddag. Har blivit lovad att om det bara är liiite liiite moget så ska jag valmöjligheten att "gasa på" förloppet, som BM på förlossningen sa nyss... Håll en tumme för oss nu! :)
  • Ema86
    Thinkerness skrev 2014-05-10 11:53:57 följande:

Hade BF den 1/5. Värkarna höll på hela natten men avtog imorse. Nu kommer de lite sporadiskt men då jag har gått på samtal pga just en långdragen tidigare förlossning så får vi komma in i eftermiddag. Har blivit lovad att om det bara är liiite liiite moget så ska jag valmöjligheten att "gasa på" förloppet, som BM på förlossningen sa nyss... Håll en tumme för oss nu! :)
    Hejja Hejja! :)
    Kämpa på så går det bra :D
  • Thinkerness

Igår kväll kom vår lillprins efter en ganska jobbig förlossning. Det kändes så otroligt skönt när de föreslog att de skulle ta vattnet på en gång. Sen rullade det på, men krystvärkarna blev långdragna så denna gång känner jag mig betydligt mer mörbultad än förra gången...!

• Ema86
    Thinkerness skrev 2014-05-11 07:57:39 följande:
    Igår kväll kom vår lillprins efter en ganska jobbig förlossning. Det kändes så otroligt skönt när de föreslog att de skulle ta vattnet på en gång. Sen rullade det på, men krystvärkarna blev långdragna så denna gång känner jag mig betydligt mer mörbultad än förra gången...!
    Grattis :)
  • Beat

Ja nu äntligen har vi fått våran efterlängtade prins! 16 dagar efter BF men helt klart värd all väntan :) En liten guldklimp på 4454g och 52 cm lång :) Trodde inte man kunde känna sån kärlek till en människa

• Vixen

Hej! Här har ni en oerhört frustrerad tjej! Bf + 12 idag och inga tecken!!! Känner mig ledsen och orolig för barnet. Det värsta är att inte veta när det kommer igång och hur det kommer att gå. Vill helst inte bli igångsatt. Mitt förra barn kom 3 dagar innan bf så jag var ju säker på att denna skulle komma tidigt! Någon annan i tråden som fortfarande väntar och längtar?

• Beat
    Vixen skrev 2014-05-12 10:38:53 följande:
    Hej! Här har ni en oerhört frustrerad tjej! Bf + 12 idag och inga tecken!!! Känner mig ledsen och orolig för barnet. Det värsta är att inte veta när det kommer igång och hur det kommer att gå. Vill helst inte bli igångsatt. Mitt förra barn kom 3 dagar innan bf så jag var ju säker på att denna skulle komma tidigt! Någon annan i tråden som fortfarande väntar och längtar?

Hur går det vixen? Kommit någon bebis än? :)
  • Gadda

Jag är 40+3. Men det känns bra, kan känna hur kroppen förbereder sig och jag förbereder hemmet. Flyttade in för en månad sedan.. Hoppas inte hon blir tyngre dock. Förra gången uppskattades hon väga 3100g, fast jag har läst att uppskattningarna inte brukar stämma...

• Gadda
    Bitbitten skrev 2014-05-09 12:59:49 följande:

Hur går det, Beat? Har det blivit nån bebis än?

Det blev ingen igångsättning för mig trots allt. Igår förmiddag satte värkarna igång och kl 19 samma kväll föddes vår son. Vi fick en helt otroligt fin förlossning och jag är så stolt och tacksam. Lättad också att det kom igång spontant, även om det var lite i sista stund. Plötsligt händer det liksom.

undrar hur vanligt det är att gå över tiden egentligen?
  • Gadda
    Bitbitten skrev 2014-05-09 12:59:49 följande:

Hur går det, Beat? Har det blivit nån bebis än?

Det blev ingen igångsättning för mig trots allt. Igår förmiddag satte värkarna igång och kl 19 samma kväll föddes vår son. Vi fick en helt otroligt fin förlossning och jag är så stolt och tacksam. Lättad också att det kom igång spontant, även om det var lite i sista stund. Plötsligt händer det liksom.

undrar hur vanligt det är att gå över tiden egentligen?
Svar på tråden Gravid vecka 40+4. Någon mer?