Min mamma tycker inte om dig!
Behöver råd. Bonusen på 4 år har börjat säga till mig (bonusmamma) att "min mamma tycker inte om dig". Tycker det är både ledsamt och tröttsamt att behöva höra.
Varför och hur ska jag hantera detta?
Behöver råd. Bonusen på 4 år har börjat säga till mig (bonusmamma) att "min mamma tycker inte om dig". Tycker det är både ledsamt och tröttsamt att behöva höra.
Varför och hur ska jag hantera detta?
MM håller med de två senaste ovanstående, tar nog detta rådet och försöker fokusera på vår egna relation istället. Förhoppningsvis avtar det. Tack <3
I din trådstart ber du om råd, eftersom ditt bonusbarn börjat säga att "mamma tycker inte om dig. Men när man sedan läser vidare i dina inlägg så verkar ju det vara ert minsta problem.
" Har fått höra från säkra källor den senaste tiden att både jag och pappan blir illa talade om framför barnet." Sedan byggs det på med mer information om denna mamma och hennes dåliga beteende, och så blir det "det goda mot det onda", som är så vanligt i de här trådarna. I rest my case.
Bemöt barnet på en anspråkslös nivå. Jag jobbar själv på Socialtjänsten (dock ej FR), FR uppgift är att hjälpa till med samarbetssamtal mellan mamman och pappan. De är även remissinstans för Tingsrätten för att utreda vårdnadsfrågeställningar. Att ge goda råd med barnets bästa i fokus.
Varför är ni aktuella på FR?
Vad handlar mamman och pappans konflikt om?