Behöver bolla med folk som inte känner mig...
Hej på er... länge sen jag var här... men nu behöver jag er hjälp att få nya infallsvinklar då jag känner att jag fastnat i att jag är ledsen...
Min man har fått jobb, på ett kryssningsfartyg efter att ha varit arbetslös 3 månader.
Det är SUPER. Det ger pengar till familjen. Han har jobb. Det är en trygghet. JAG VET ALLT DETTA!
Men det betyder att han kommer vara borta 2 veckor och hemma 2 veckor.
I hemmet finns 4 barn i varierande ålder, 4 hundar ( jag är hundidiot), jag jobbar i vanliga fall också, vi är kockar båda två...
Men i februari var jag med om en olycka så jag har en knäskada som gör att jag är heltidssjukskriven, gör sjukgymnastik 4 gånger om dagen à en timme alltså 4 timmar om dagen (hemma), jag har rullstol då jag ska gå långt för knät håller inte.
Vi är gifta och för mig är att vara gifta att stå vid varandras sida hela tiden, att backa upp varandra och finnas där för varanda genom gott och ont.
Jag har känt ända sedan start att jag inte gillar att vi ska vara ifrån varandra så länge. Det handlar inte bara om mig utan om barnen också.
Jag är hemma ensam med allt vad det innebär och med min skada.
Allt hushållsarbete tar hundra år, tack och lov är barnen HELT UNDERBARA och vana att hjälpa till och dom hjälper mig med allt.
Jag har sökt hjälp genom hemtjänsten men det enda jag kunde få hjälp med var tvätt och handling och då måste jag handla i vår lokala butik (som har 3 gånger så höga priser som där jag vanligen handlar)
Ja jag vet att jag gnäller...
Men jag känner mig så jävla ledsen, bitter och ensam, trots barnen och hundarna och jag saknar min man...
Han jobbar och sover just nu, dom behöver inte diska, inte tvätta ingenting förutom jobbet.
Han har inte en enda gång frågat mig hur det går med allt hemma. Jag frågade honom om det varför han inte frågar då är svaret jag får att ja jag vet ju redan att du har det svårt så varför ska jag fråga någonting jag redan vet... FÖR ATT DU BRYR DIG KANSKE...
Sen fick jag en annan kommentar... Han sover mellan 23 -07 varje natt och jobbar mellan 8-15 sen sover han igen på rasten mellan 15-18 och sen jobbar han 18 - 22 igen... och han säger... Det ska bli så skönt att få komma hem och sova ut och få sovmorgon... Jag bara va säger du???????Du sover på båten 11 timmar per dygn och du planerar att komma hem och ta sovmorgon...
Jag är ledsen bitter och trött och känner att han tagit den enkla vägen för att det är jobbigt med familj och ungar och hundar och allt vad vi har...
Jag har skitmycket att göra, kan inte klaga på att jag inte har sysselsättning MEN JAG SAKNAR HONOM att ha honom nära...
Jag vill att han ska ta ett jobb på hemorten och inte vara borta flera veckor i streck...
Hjälp mig sortera ut mitt huvud...
Kan tillägga att jag sa att men jag kan ta ett jobb också borta då du är hemma, men se det gick inte... för det var ju inget bra...
men vad är skillnaden liksom?????????????