• Sanova

Gravid efter spolning?

Hej på er.. :D gjorde en spolning nu förra månaden.. Väntar spänt på mensen nu om 2 dagar men kan inte låta bli att känna att jag verkligen vill göra ett grav-test hela tiden så har hållit på sedan förra veckan i tisdags men fortfarande negativt. Jag har läst att det är många som plussat mellan 6-12dagar efter en spolning. Kan de verkligen vara möjligt? Jag gick på och gjorde äl-test och det visade sig att jag var max fertil i endast en dag. Har haft molande värk sedan en vecka tillbaka men brukar inte ha "mensvärk" förrän dagen innan mensen bryter ut. Och än har det inte kommit någon mens. Har alltid sjukt ömmande bröst ca 14-10dagar innan mens och har inte ens ont i brösten nu. (mensen skall ju komma om 2 dagar) Änså länge har mina tester bara visat negativt. Men jag vill ändå tro att det är något skumt på gång. Och sen är jag väldigt nyfiken på hur många det verkligen är som plussat efter en spolning. :) Jätte tacksam för svar! Kram kram
  • Svar på tråden Gravid efter spolning?
  • tovemaja
    Poison82 skrev 2014-06-25 20:31:16 följande:

Jag håller tummarna för dig. Jag gick 2 dagar över bim för jag vågade inte testa och bli besviken igen .

Tyckte också att det gjorde sjukt ont, grät rätt mycket
    hade du symptom innan BIM?
  • Poison82
    tovemaja skrev 2014-06-25 20:54:04 följande:
    hade du symptom innan BIM?

Jag hade symptom alla månader. Men färre denna gången konstigt nog. Ett tecken jag hade var dock ett enormt luktsinne. Och då menar jag verkligen enormt, hade kunnat jobba som knark hund
  • Majagräddnos78

Min.spolning gjorde inte ont, endast obehagligt. Jag gnolade nån fånig sång för att inte bli för rädd, trodde det skulle göra skitont! Lite pinsamt... Bliv gravid på andra äl, nu v 21 B-) Lycka till!

• Ssa

Hej!

Min man och jag har försökt att ble gravid i 15mån. Började fertilitets utredning och alla prov än så länge visar att allt är bra . Gjorde spolning den 17/06 (CD11) och allt såg bra ut. Gjorde ont och var obehaglig! Har haft värk som mens värk sedan en dag efter äl (CD18) Äl 1 dag sen än normal. Har aldrig haft värk innan mens ... Har spolning f***** upp något ??

Lycka till alla

Ps. Känner inte igen alla förkortningar. Kan de på engelska. BIM????

• Poison82
    Ssa skrev 2014-06-28 13:34:10 följande:
    Hej!

Min man och jag har försökt att ble gravid i 15mån. Började fertilitets utredning och alla prov än så länge visar att allt är bra . Gjorde spolning den 17/06 (CD11) och allt såg bra ut. Gjorde ont och var obehaglig! Har haft värk som mens värk sedan en dag efter äl (CD18) Äl 1 dag sen än normal. Har aldrig haft värk innan mens ... Har spolning f***** upp något ??

Lycka till alla

Ps. Känner inte igen alla förkortningar. Kan de på engelska. BIM????

Det är en av biverkningarna man kan få efter en spolning. Hoppas ni lyckas!

BIM är förkortningen på "beräknad ikke mens"
  • Ssa

Det är en av biverkningarna man kan få efter en spolning. Hoppas ni lyckas!

BIM är förkortningen på "beräknad ikke mens"

[/quote]

Tack Poison82! :)

• Poison82
    tovemaja skrev 2014-06-29 11:26:53 följande:
    BIM idag. Ännu ingen mens men dagen är ju vääääldigt lång! Håll era tummar för att spolningen gjorde susen och att jag äntligen, äntligen är gravid!

Håller tummarna hårt för dig. När ska du testa?
  • tovemaja
    Poison82 skrev 2014-06-29 11:40:52 följande:

Håller tummarna hårt för dig. När ska du testa?
    tack för tumhållning! Jag har ibland (sällan) lutealfas på 14 dagar så avvaktar morgondagen också om mensen nu mot förmodan håller sig borta... hoppas hoppas!
  • tovemaja

å herregud!! Jag är gravid! Kan inte tro det! Försök 12 och första efter spolning. Den gjorde djävulskt ont på mig så jag tror stenhårt på att någon blockerande skit spolades bort. är ofattbart lycklig!

• Poison82
    tovemaja skrev 2014-06-30 10:00:22 följande:
    å herregud!! Jag är gravid! Kan inte tro det! Försök 12 och första efter spolning. Den gjorde djävulskt ont på mig så jag tror stenhårt på att någon blockerande skit spolades bort. är ofattbart lycklig!

Åh grattis!!!

Minns när jag plussade efter 2 års försök, jag skaka i hela kroppen och bara grät. Där kan mycket väl varit något litet skit som blockerat. Stort lycka till nu! Kram
  • Jessicca

De som gör ont är när de blåser upp en ballong i livmodern. Har inget med om de sitter " skit " i vägen. Grattis :)

• tovemaja
    Jessicca skrev 2014-06-30 20:02:26 följande:

De som gör ont är när de blåser upp en ballong i livmodern. Har inget med om de sitter " skit " i vägen. Grattis :)

nej, det gjorde inte ont när de blåste upp "ballongen". Det gjorde ont i vågor när de spolade med vätskan.

Tack för grattis, ofantligt glad!
  • Poison82
    tovemaja skrev 2014-06-30 20:06:58 följande:
    nej, det gjorde inte ont när de blåste upp "ballongen". Det gjorde ont i vågor när de spolade med vätskan.

Tack för grattis, ofantligt glad!

Samma här, det var vätskan som gjorde ont inte ballongen. Men alltid kul med folk som vet allt ^^
Svar på tråden Gravid efter spolning?