• Tyra89

Ett tidigt missfall i april 2014

Jag fick missfall i slutet på april när jag var i vecka 6-7. Det var min första graviditet så det kändes sjukt jobbigt. Det var som en mensblödning ungefär och tog 8 dagar. Första dagen gick jag och väntade på att det skulle sluta blöda, men sen på kvällen när jag kom hem från jobbet fick jag jätteont i magen. Jag var jätteledsen och i chock... Men jag visste ju inte säkert om det faktiskt var missfall eller bara en "normal" blödning. Sen var jag hemma från jobbet i 3 dagar, under dessa dagar blödde jag mer och det började komma mer och mer klumpar. Det kom ut två större klumpar men resten var småklumpar, blod och slem. Eftersom att det aldrig gjorde jätteont och kroppen skötte det själv så besökte jag aldrig någon barnmorska eller gynekolog.

Från dag 1 så började jag läsa en massa trådar här på FL och googlade jättemycket om missfall. Jag tyckte det hjälpte mig att få kontroll över situationen och framför allt ingav det hopp att läsa om alla som blivit gravida igen efter sina missfall. Det blev lättare att börja tänka framåt då och jag känner verkligen nu som så många andra gjort att jag vill bli gravid igen!! Helst igår liksom!

Jag känner mig sjukt orolig över att det ska sluta med missfall igen..... Jag var inte orolig första gången, jag visste att risken fanns men jag tänkte ändå att jag skulle lyckas ta mig hela vägen.

Jag blev gravid på första försöket och det känns som att missfallet var relativt snällt mot kroppen. Jag hade inte mycket ont, inte mer än vid mens, och blödningen slutade efter 8 dagar. Så jag och min kille tänker börja försöka nu direkt efter.

Vi kör inte med ägglossningstest och så utan vi ligger lite på måfå, jag ska dock försöka få det till att bli varannan dag hehe...

Jag ville bara dela av mig med detta och hoppas att det kan vara till hjälp eller tröst för någon annan som tror sig vara eller hamnar i samma situation!

• Svar på tråden Ett tidigt missfall i april 2014
  • EmmasaraL
    mrshellstrom skrev 2014-08-14 21:58:15 följande:

Äntligen har man slutat blöda! Wooohoooo!

Bara att gå på det igen alltså. :)

Någon som vet när man bör börja testa med äl-test efter missfall?

Har inte haft regelbunden mens sen dec-12 då jag blev gravid med sonen månaden efter.

Vad skönt att läsa! Lycka till nu....!
  • Er03

Hej :) Längesen jag skrev här nu men tänkte bara berätta att jag plussade häromdagen :) Kan inte bli gladare!! :) dock så tänker jag mycket på missfall! Hur vanligt/ovanligt är det egentligen att få missfall 2 ggr på raken?

• EmmasaraL

Vad roligt att läsa!! Grattis!!!!

Tja, missfall är nog mer slumpen... så svårt att säga om det är trolig eller ej. Vissa får fem missfall och sedan får de ett friskt barn, andra får bara mf 1 gång... ser olika ut.

Har en vän som har fått mf för tredje gången på rad. Så ta inte ut något i förskott, men försök ändå njut. Det behöver ju inte bli mf!

Lycka till!

• Fiiaaa
    Er03 skrev 2014-08-26 12:07:14 följande:

Hej :) Längesen jag skrev här nu men tänkte bara berätta att jag plussade häromdagen :) Kan inte bli gladare!! :) dock så tänker jag mycket på missfall! Hur vanligt/ovanligt är det egentligen att få missfall 2 ggr på raken?

Härligt, stort grattis!! Förstår att du oroar dig för missfall igen, det skulle jag säkert också göra om jag blev gravid igen. Jag fick dock mens idag... snart 4 mån efter missfallet nu. Känns lite tungt just nu, men det hjälper ju inte att deppa ihop. Borde väl funka för mig igen till slut också
  • Er03
    EmmasaraL skrev 2014-08-26 19:16:44 följande:

Vad roligt att läsa!! Grattis!!!!

Tja, missfall är nog mer slumpen... så svårt att säga om det är trolig eller ej. Vissa får fem missfall och sedan får de ett friskt barn, andra får bara mf 1 gång... ser olika ut.

Har en vän som har fått mf för tredje gången på rad. Så ta inte ut något i förskott, men försök ändå njut. Det behöver ju inte bli mf!

Lycka till!

Tack!

Ja det har du ju rätt i! Så jäkla jobbigt att tänka på det :/ Men ska försöka släppa det för det lär ju inte hjälpa! :)
  • Er03
    Fiiaaa skrev 2014-08-26 20:53:08 följande:
    Härligt, stort grattis!! Förstår att du oroar dig för missfall igen, det skulle jag säkert också göra om jag blev gravid igen. Jag fick dock mens idag... snart 4 mån efter missfallet nu. Känns lite tungt just nu, men det hjälper ju inte att deppa ihop. Borde väl funka för mig igen till slut också
    Tack!! :) Ja det är nog vanligt!

Ja det är tufft när man verkligen vill och det inte tar sig!

När jag blev gravid med min son käkade jag Apiforce och in på andra månaden tog det sig! När jag blev gravid i mars åt jag inte A och fick missfall. Nu plussade jag efter att ha käkat A igen efter 2:a månaden :) testa om du inte gjort det!

Hoppas det tar sig snart! Lycka till! :)
  • mrshellstrom
    Er03 skrev 2014-08-26 12:07:14 följande:

Stort grattis! :)

Jag har fått ett ma och nu i augusti ett tidigt missfall, men det beror nog mest på slumpen.

Så försök att inte oroa dig allt för mycket. :)

Hur åt du apiforce förresten? :) från mens till äl?
  • Fiiaaa
    Er03 skrev 2014-08-26 22:34:34 följande:

Tack!! :) Ja det är nog vanligt!

Ja det är tufft när man verkligen vill och det inte tar sig!

När jag blev gravid med min son käkade jag Apiforce och in på andra månaden tog det sig! När jag blev gravid i mars åt jag inte A och fick missfall. Nu plussade jag efter att ha käkat A igen efter 2:a månaden :) testa om du inte gjort det!

Hoppas det tar sig snart! Lycka till! :)

Tack för tipset! Helt klart värt att testa :)
  • Er03
    mrshellstrom skrev 2014-08-26 23:36:35 följande:
    Stort grattis! :)

Jag har fått ett ma och nu i augusti ett tidigt missfall, men det beror nog mest på slumpen.

Så försök att inte oroa dig allt för mycket. :)

Hur åt du apiforce förresten? :) från mens till äl?
    Tack :)

Nej vad tråkigt :( beklagar!!

Jag åt från första mensdag fram till äl. :) Testa!!
  • Er03
    Fiiaaa skrev 2014-08-26 23:44:57 följande:
    Tack för tipset! Helt klart värt att testa :)
    Ja det verkar funka för många i alla fall :) Lycka till!! :)
  • EmmasaraL
    Er03 skrev 2014-08-26 22:28:22 följande:
    Tack!

Ja det har du ju rätt i! Så jäkla jobbigt att tänka på det :/ Men ska försöka släppa det för det lär ju inte hjälpa! :)
    Visst är de jobbigt. Tänker inte på det dagligen men så fort jag får lite mer flytningar måste jag springa in på toa och kolla så det inte är nått annat. Även om man inte kan göra nått åt det så är man lite hispig över att det kan ske.
  • mrshellstrom

Dag 20, starka streck på ältesterna men inte tillräckligt ännu.

Tog ett sånt digital dubbel tjohej från cb idag innan jag såg att man ska ha morgonurin. ;) den visade bara en tom ring såklart.

Nu märkte jag dock; läs ej om du är känslig; att jag fick en tjock, vitgul flytning på pappret som gick att dra ut hur långt som helst. Även lite småhugg i magen. Äl på gång kanske? :)

Vill så gärna hoppas att det lyckas efter ett ma i maj och mf nu i augusti.

Vad tror ni om bilden? :)

• Fiiaaa

Har köpt apiforce idag, så nu blir det till att knapra piller  nån vecka :) Har dock bestämt mig för att släppa både äl-tester och tempning den här månaden. Nu vet jag ju att äl är igång igen, och jag känner att jag i nuläget mest blir stressad. Jag har ju så pass regelbunden mens så jag vet ungefär när äl borde vara ändå. Jag tror att jag kanske kan släppa fokus lite bättre om jag inte tokanalyserar min kropp. Och jag tror att jag behöver flytta fokus lite ett tag. Är jag inte gravid innan slutet på året så får jag köra igång med äl-tester och tempning igen för då  har vi kanske missat äl=) vad tror ni? 

• Er03
    Fiiaaa skrev 2014-08-27 22:09:25 följande:

Har köpt apiforce idag, så nu blir det till att knapra piller  nån vecka :) Har dock bestämt mig för att släppa både äl-tester och tempning den här månaden. Nu vet jag ju att äl är igång igen, och jag känner att jag i nuläget mest blir stressad. Jag har ju så pass regelbunden mens så jag vet ungefär när äl borde vara ändå. Jag tror att jag kanske kan släppa fokus lite bättre om jag inte tokanalyserar min kropp. Och jag tror att jag behöver flytta fokus lite ett tag. Är jag inte gravid innan slutet på året så får jag köra igång med äl-tester och tempning igen för då  har vi kanske missat äl=) vad tror ni? 

Vad bra! Nej jag körde inte heller med äl tester och vi hade bara sex 2 ggr den veckan så att det tog sig är lite otroligt enligt mig :) Men stressen gör nog sin del också. Var knappt intresserad att försöka få till det denna månaden.

Men det positiva med Apiforce är att du känner av din äl mer! Och sen kan man nästan räkna med att äl blir några dagar tidigare än innan :)
  • EmmasaraL

Hur går det för alla? Ni som plussat, ni som kämpar på?

V 16+3 idag. Nojjig över att bebis inte ska leva, men stor sannolikhet att allt är bra. Verkar typiskt för oss som upplevt mf/ma att nojja en hel del trots tidigare UL...

• elless
    EmmasaraL skrev 2014-11-08 13:21:02 följande:

Hur går det för alla? Ni som plussat, ni som kämpar på?

V 16+3 idag. Nojjig över att bebis inte ska leva, men stor sannolikhet att allt är bra. Verkar typiskt för oss som upplevt mf/ma att nojja en hel del trots tidigare UL...

Vi har kommit till 26+5 och allt har gått bra denna gång! Hade en blödning v. 12-13 och blev givetvis helnojig och åkte in till gyn där jag fick sitta en hel dag innan jag blev undersökt och inget fel hittades, men fick rekommendation att sluta med promenader pga tidig foglossning och magvärk i samband med det. Har varit inne på förlossningen en gång också då jag fick sån magvärk en lördag till för några veckor att jag började bli rädd att det satt igång för tidigt. Tror det är väldigt vanligt att de som fått mf blir mer rädda att förlora ett barn igen, jämfört med de som inte upplevt det.
    MF v. 5+2 (20140506) I BF 20150208
  • Fiiaaa

Å vad härligt att ni kommit så långt tjejer, måste kännas underbart <3 själv har jag precis gått in i v 12, så en vecka kvar tills man kan sänka axlarna lite... Iaf skönt att nu snart kommit tre veckor längre än förra gången :)

• elless
    Fiiaaa skrev 2014-11-08 19:59:17 följande:

Å vad härligt att ni kommit så långt tjejer, måste kännas underbart <3 själv har jag precis gått in i v 12, så en vecka kvar tills man kan sänka axlarna lite... Iaf skönt att nu snart kommit tre veckor längre än förra gången :)

Lycka till :) 
    MF v. 5+2 (20140506) I BF 20150208
  • mrshellstrom

Här plussade vi och nu är vi i v12+2. :)

Så himla härligt och vi har sett vårt pyre 3gånger redan. Lycka! <3

• Fiiaaa
    mrshellstrom skrev 2014-11-08 22:47:30 följande:

Här plussade vi och nu är vi i v12+2. :)

Så himla härligt och vi har sett vårt pyre 3gånger redan. Lycka! <3

Vad kul! Och många vi är som plussat efter den här tråden och de flesta har kommit förbi den mest kritiska perioden :) härligt att läsa!
Svar på tråden Ett tidigt missfall i april 2014