Vad gäller i den situation då detta brev har mottagits?
Avser en fordran för mobilräkning
Avser en fordran för mobilräkning
Det låter som om din kompis är som dom flesta av oss andra, dvs. hamnar inte i trassel med alla och envar utan har koll på sina avtal och ekonomi...
Det var någon som i nån av alla dina trådar frågade hur du ser på att den enda gemensamma nämnaren i allt ditt trassel är du själv, svarade du på det nån gång?
Jag skulle kunna ge ännu fler exempel men jag har inte fått något medhåll alls i något ärende så det känns rätt meningslöst att förklara ytterligare.
Sist jag var och vände 3 år hos KFM hade jag skaffat en extrabil med dragkrok eftersom min vanliga saknade det. Det bar sig inte bättre än att jag ställde den på en parkering där det stod "P". Inget mera. Tydligen fanns det lokala föreskrifter i denna stad (ny stad) som betydde att man fick stå där 24 tim.
Jag hittade sedan bilen efter ett par veckor när jag behövde den nästa gång med rutan full av böter, 4 st. Jag betalade in dem med nästa månads räkningar och åkte på semester.
När jag kom hem var jag hos KFM då det visade sig funnits 6 böter totalt, vilket jag inte uppmärksammat. Så jag fick två KFM ärenden som låg och hindrade mig från att flytta i 3 år. En slags UC/KFM-husarrest
Det kan mycket väl vara så att jag är väl nitisk och borde backa mer och slippa vissa ärenden och gå miste om pengar och ändå ha det bättre totalt sett. Det är svårt för mig att veta när jag ska backa och det är ju inte det heller att jag inte behöver pengarna.
Det kan också vara att jag tycker det är en big deal varje gång jag blir lurad eller någon försöker lura mig. Jag ser det lite som ett bedrägeriförsök. Jag lurar aldrig någon och har aldrig gjort och har svårt att bara låta vadsomhelst bero.
Men att det bara är jag som har problem stämmer ju inte. Bara en sån sak som att det tydligen på Willys och Coop just nu står honung till försäljning som innehåller en betydande del sockervatten. De har alltså tagit honung och spätt ut den med socker och vatten som de nu säljer. (Testfakta: 2014-06-05)
"På Livsmedelsverket ser man mycket allvarligt på den här typen matfusk.
– Man lurar sina kunder."
Märket anger att parkering är tillåten.
Används märket vid en särskilt anordnad parkeringsplats gäller anvisningen hela parkeringsplatsen.
Används märket av en markägare enligt lagen (1984:318) om kontrollavgift vid olovlig parkering anger märket att parkering är tillåten, under vardagar utom vardag före sön och helgdag, högst 24 timmar i följd
Tack för infon förresten. Lag (1984:318) om kontrollavgift vid olovlig parkering Nu ser jag att det står:
"Högst fem kontrollavgifter får tas ut för samma olovliga parkering."
Och jag fick 6 st lappar. Synd jag inte pratade med dig tidigare när det begav sig.