• Forumvärd

    Är du mammas eller pappas flicka eller pojke

    Är du mamma eller pappas flicka?

    Vilken förälder har du bäst kontakt med och vilken förälder var det du gick till om du hade problem eller behövde något?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du mammas eller pappas flicka eller pojke
  • Kofot

    Jag är pappas flicka. Det har jag alltid varit. Morsan var strängare och sa ofta nej till roliga saker men farsan sa ja.
    Så var det något jag ville göra så frågade jag alltid farsan först.

  • sthlmsgirl94

    Mammas flicka, nu är jag 20 men tror fortfarande mamma ser mig som hennes flicka. Har alltid kunnat prata med min mamma om allt och hon har alltid ställt upp för mig. Pappa har också alltid ställt upp med inte på samma sätt som min mamma

  • Anonym (Maskros)

    Ingens är nog tyvärr närmast sanningen. Pappa försvann tidigt och mamma har mest varit upptagen av sig själv även om hon nog inte skulle inse det. Jag fick tidigt lära mig att lita till mig själv.

  • Yngla
    Anonym (Maskros) skrev 2014-06-02 14:00:31 följande:
    Ingens är nog tyvärr närmast sanningen. Pappa försvann tidigt och mamma har mest varit upptagen av sig själv även om hon nog inte skulle inse det. Jag fick tidigt lära mig att lita till mig själv.
    Du tog orden ur min mun.
  • Aniiee

    Ingens. Jag fick lov att vara mamma åt mina föräldrar......


    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • 3231

    Jag var verkligen pappas flicka som liten, men i tonåren skildes mina föräldrar och sen dess har min relation till pappa bestått av svek efter svek, varvat med brutna löften. En ny familj var viktigare. Har aldrig haft en riktigt nära relation med mamma, tror vi är för lika i för mycket. Och sen är hon väldigt kontrollerande.

  • viseversa

    Mammas helt klart. Jag och mamma är typ bästisar och träffas MASSOR. Jag och pappa har itne alls samma nära relation även fast det tack och lov blivit betydligt bättre det senaste året=)

  • fluu

    Inget av det. Däremot var jag mammig som barn. Nu kommer jag bättre överens med mamma,men skulle inte kalla mig "mammas flicka".


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Ingens.)

    Annat: Ingens, skulle jag vilja säga. Jag tycker om min mamma snäppet bättre än min pappa dock. Tycker inte om min pappa alls.

  • Author7

    Är pappas flicka . Det känns som om vi kan prata om det mesta och han ger alltid råd eller stöd. Han är rätt rolig också och lätt att komma överens med. Så var det när jag var liten också. Mamma var något sträng ibland tyckte. Nu är hon inte alls sträng längre men och vi har bra kontakt men det känns liksom annorlunda med pappa. Det känns som om han alltid förstår mig bättre. 

  • Progressiv

    Undra varför frågan varan riktar sig till tjejer/kvinnor. Men oavsett så skulle jag nog se mig som varken eller.

Svar på tråden Är du mammas eller pappas flicka eller pojke