Brumma skrev 2014-06-26 12:16:31 följande:
Jo. Fast jag håller fast vid att jag tror att OM exet varit dåligt för barnen, och inte "bara" gjort TS illa i separationen, så hade det nämnts i trådstarten. Det är en helt annan situation om han misshandlar eller tar droger tex än den situation TS skriver om i trådstarten. Nämligen bara att hennes ex, som varit som en pappa åt barnen (iallafall ser han barnen som sina) vill ha umgänge.
Hon frågade om han har laglig rätt till det. Hade det funnits ngt som kunde tänkas påverka denna lagliga rätt borde inte det ha nämnts? För det hade ju ändrat saken, eller hur?
Jao...jo... Jag vet inte, jag tycker att tanken på att någon som inte är släkt med barnen ska kunna kräva att ha barnen på umgänge känns lite fel. Ponera att ts träffar en ny man som barnen
också knyter an till, ska denne man då kunna kräva att ha barnen var tredje helg? Osv. Det blir kladdigt.
Jag tycker att det bästa hade varit om alla vuxna i barns liv hade betett sig som just vuxna och sett till barnens bästa utan att dra in myndigheter. Men, så ser ju inte verkligheten ut, tyvärr.