Kattvakt i Stockholm
Tips på bra kattvakter i Stockholm mottages tacksamt! El om man skulle annonsera i området, hur mycket ska man erbjuda som betalning om nån kommer hem varje dag i en vecka o matar, kollar lådan o gullar lite me 2 katter? :)
Tips på bra kattvakter i Stockholm mottages tacksamt! El om man skulle annonsera i området, hur mycket ska man erbjuda som betalning om nån kommer hem varje dag i en vecka o matar, kollar lådan o gullar lite me 2 katter? :)
Enligt lag ska katterna ha tillsyn minst två gånger om dagen så då gäller det att hitta en pålitlig kattvakt som verkligen orkar åka två ggr om dagen. Kattpensionat annars.
Min mamma var kattvakt åt grannens katt men då fick den bo hemma hos mamma en vecka. Hon skulle nog inte åka hem till någon annan dagligen och gulla. Då ska det vara för en väldigt nära vän isåfall.
Ja el nära granne :)
Personligen skulle jag inte släppa in en vilt främmande människa i mitt hem.
Vart i Stockholm bor du? Bor du nära mig kan jag ställa upp. Inboxa om du vill. Annars är det bara att fråga grannarna.
Nemo1 varför så aggressiv? Ts har väl inte sagt att hon ska lämna sin katt vind för våg och åka på semester. Det är ju därför hon vill ha kattvakt. Skulle hon vara en människa som sket i sin katt hade hon bara dragit iväg på semester utan att se till så den hade det bra innan. Och SJÄLVKLART måste man även som kattägare kunna åka på semester ibland på 13-20år. Vad är det för konstig kommentar att man måste sluta leva för att man skaffat katt? Har man en bra KATTVAKT kan man åka på semester utan det minsta dåligt samvete. Men du kanske bara var ute efter att kasta lite extra skit? Man börjat ju undra.
Ett tips : www.citykattvakten.se
Jo för oss var det så. Vi kom på helt plötsligt att vi ska åka utomlands i sommar. Nu har vi ingen katt men man kan visst komma på helt plötsligt att man vill resa iväg på sin semester. Inte speciellt ovanligt är det nog inte heller..
Oj min mamma hade katt till för ett halvår sen och HON Kunde få för sig stråla iväg på en spontanresa helt plötsligt. Men hon såg ALLTID till att någon passade katten såklart. Inte det minsta konstigt. Varför vill du få det att verka SÅÅ OMÖJLIGT att åka på en spontanresa när man har djur?
Har man ingen kattvakt ska man såklart inte åka. Dock har/hade min mamma massa olika människor som gärna passade hennes fina underbara katt när hon var borta. Ts kanske inte ens beställt en resa? Kanske därför hon skriver här för att fixa kattvakt innan hon beställer en resa?
Nä, jag har inte beställt nån resa än. Måste ordna för katterna först. Har haft den äldsta i 17 år och mina resor är lätträknade under den perioden. Ville komma iväg till solen innan en operation i höst. Kan meddela depp-nemo att alla katter jag har är omhändertagna från människor som skulle avlivat dom annars. Nu löste det sig så att min syster kunde ha dem på landet, deras paradis :) Så NU kan jag boka resan :)
Vad i underbart att det fixat sig ts. Ha så skönt på fin semester. : )