• Qarina

Kattvakt i Stockholm

Tips på bra kattvakter i Stockholm mottages tacksamt! El om man skulle annonsera i området, hur mycket ska man erbjuda som betalning om nån kommer hem varje dag i en vecka o matar, kollar lådan o gullar lite me 2 katter? :)

• Svar på tråden Kattvakt i Stockholm
  • nemo1

Enligt lag ska katterna ha tillsyn minst två gånger om dagen så då gäller det att hitta en pålitlig kattvakt som verkligen orkar åka två ggr om dagen. Kattpensionat annars.

• viseversa

Min mamma var kattvakt åt grannens katt men då fick den bo hemma hos mamma en vecka. Hon skulle nog inte åka hem till någon annan dagligen och gulla. Då ska det vara för en väldigt nära vän isåfall.

• nemo1

Personligen skulle jag inte släppa in en vilt främmande människa i mitt hem.

• Madmoiselle

Vart i Stockholm bor du? Bor du nära mig kan jag ställa upp. Inboxa om du vill. Annars är det bara att fråga grannarna.

• Qarina
    nemo1 skrev 2014-06-13 22:46:15 följande:
    Personligen skulle jag inte släppa in en vilt främmande människa i mitt hem.

Jag känner lite som du men samtidigt vill man ju åka på semester :o Har du katt själv o hur gör du i så fall? Katthem? För katternas skull så känns d ju bäst om de kan vara kvar hemma tycker jag :)
  • Rocket Mania
    Qarina skrev 2014-06-14 14:00:56 följande:

Jag känner lite som du men samtidigt vill man ju åka på semester :o Har du katt själv o hur gör du i så fall? Katthem? För katternas skull så känns d ju bäst om de kan vara kvar hemma tycker jag :)
    Vi brukar låna ut vår katt när vi åker på semester. Eller så lånar vi ut hela lägenheten till kompisar som ser till kattskrället som tack.
  • nemo1
    Qarina skrev 2014-06-14 14:00:56 följande:

Åker aldrig på semester då jag hjälper hemlösa katter. Och under semestertider är trycket som högst då det hittas kattungar i varenda buske.
    Katthem??? Katthemmen är till för hemlösa katter och med över 30.000 hemlösa katter bara i Sthlm så kan du gissa om du kan lämna dina katter där för att du ska på semester.

Detta är något man måste tänka på när man skaffar katt, man blir låst i ca 15-20 år. Man måste ha en backup vid såna tillfällen  när man köper katten. Och är det inte lite sent att börja fundera på kattvakt nu i mitten på juni?

Pensionat är ett alternativ men det måste man boka långt i förväg. Finns ingen bra lösning för katterna så får ni vara hemma, svårare än så är det inte. 
    Det är detta som är fenomenet sommarkatter också. Folk köper små söta kattungar för att sedan sälja, avliva eller kasta ut när nästa semester kommer för det hade de inte tänkt på.
  • viseversa

Nemo1 varför så aggressiv? Ts har väl inte sagt att hon ska lämna sin katt vind för våg och åka på semester. Det är ju därför hon vill ha kattvakt. Skulle hon vara en människa som sket i sin katt hade hon bara dragit iväg på semester utan att se till så den hade det bra innan. Och SJÄLVKLART måste man även som kattägare kunna åka på semester ibland på 13-20år. Vad är det för konstig kommentar att man måste sluta leva för att man skaffat katt? Har man en bra KATTVAKT kan man åka på semester utan det minsta dåligt samvete. Men du kanske bara var ute efter att kasta lite extra skit? Man börjat ju undra.

• nemo1
    viseversa skrev 2014-06-14 20:20:00 följande:
    Nemo1 varför så aggressiv? Ts har väl inte sagt att hon ska lämna sin katt vind för våg och åka på semester. Det är ju därför hon vill ha kattvakt. Skulle hon vara en människa som sket i sin katt hade hon bara dragit iväg på semester utan att se till så den hade det bra innan. Och SJÄLVKLART måste man även som kattägare kunna åka på semester ibland på 13-20år. Vad är det för konstig kommentar att man måste sluta leva för att man skaffat katt? Har man en bra KATTVAKT kan man åka på semester utan det minsta dåligt samvete. Men du kanske bara var ute efter att kasta lite extra skit? Man börjat ju undra.
    Jag tror inte heller att ts tänker lämna katten ensam. Det jag reagerar på är att man i mitten på juni kommer på att oj, vi har semester i år igen. Och jag menar inte heller att man ska strunta i semester i tjugo år, din tolkning av mitt svar, utan att det är saker man kollar upp så att man har kattvakt innan man köper katt.
  • viseversa

Jo för oss var det så. Vi kom på helt plötsligt att vi ska åka utomlands i sommar. Nu har vi ingen katt men man kan visst komma på helt plötsligt att man vill resa iväg på sin semester. Inte speciellt ovanligt är det nog inte heller..

• nemo1
    viseversa skrev 2014-06-14 20:48:23 följande:
    Jo för oss var det så. Vi kom på helt plötsligt att vi ska åka utomlands i sommar. Nu har vi ingen katt men man kan visst komma på helt plötsligt att man vill resa iväg på sin semester. Inte speciellt ovanligt är det nog inte heller..
    Vad är det för jämförelse när ni inte ens har katt?? Nu är det tyvärr så att man inte kan komma på helt plötsligt att man ska åka utomlands när man har djur och ingen som kan hjälpa till. Så enkelt är det.
  • viseversa

Oj min mamma hade katt till för ett halvår sen och HON Kunde få för sig stråla iväg på en spontanresa helt plötsligt. Men hon såg ALLTID till att någon passade katten såklart. Inte det minsta konstigt. Varför vill du få det att verka SÅÅ OMÖJLIGT att åka på en spontanresa när man har djur?

• viseversa

Har man ingen kattvakt ska man såklart inte åka. Dock har/hade min mamma massa olika människor som gärna passade hennes fina underbara katt när hon var borta. Ts kanske inte ens beställt en resa? Kanske därför hon skriver här för att fixa kattvakt innan hon beställer en resa?

• nemo1
    viseversa skrev 2014-06-14 21:49:22 följande:
    Har man ingen kattvakt ska man såklart inte åka. Dock har/hade min mamma massa olika människor som gärna passade hennes fina underbara katt när hon var borta. Ts kanske inte ens beställt en resa? Kanske därför hon skriver här för att fixa kattvakt innan hon beställer en resa?
    Du skriver om så irrelevanta saker. 
    Ts har uppenbarligen ingen kattvakt då hon tom skriver på fl. Din mamma hade massor med kattvakter så ja hon kunde spontanåka!
  • Qarina

Nä, jag har inte beställt nån resa än. Måste ordna för katterna först. Har haft den äldsta i 17 år och mina resor är lätträknade under den perioden. Ville komma iväg till solen innan en operation i höst. Kan meddela depp-nemo att alla katter jag har är omhändertagna från människor som skulle avlivat dom annars. Nu löste det sig så att min syster kunde ha dem på landet, deras paradis :) Så NU kan jag boka resan :)

Svar på tråden Kattvakt i Stockholm