• K GUSTAVSSON

3 Pitbulls attackerar ett litet barn i villaområde. VARNING

Varning till känsliga. detta e ett våldshändelse utfört av 3 kamphundar mot en liten flicka.
    det är inga våld i bild utan direkt ljudupptagning från larmcentralen.

Nu har det ännu en gång hänt. det som vi alla fasar för.
    ett litet barn går i en villa kvarter, 3 Pitbulls även kallat Amstaff i svensk folkmun attackerar henne.
    mannen som bor i närmsta hus rusar fram med ett slagträ och slår på kamphundarna men de vägrar släppa.
    de ska tydligen bita henne i ansiktet.
    ni får se klippet nedan som visar ljudinspelningen från polisens utryckning.
    inget blod eller så men av videon kan man själv inse hur illa det är.
    har inga källor på ifall flickan överlevde. 
    men detta får mig till o starta denna tråd.

har vi inte fått nog av dessa hundar som avlats för o döda, kamphundar ska inte kunna vistas bland allmänheten.
    det som ja inte blev överraskad av och som e fakta e att när väl dessa tickande bomber anfaller så går det inte att stoppa deras blodtörst med slagträ. man som ensam vuxen har inte en chans o freda sig om det är mer än en mördarhund. bitlusten e starkare än smärtan.

tänk er in ifall det vore ert barn som råkade ut för detta. va e det för samhälle vi lever i som vi inte kan vara trygga i. att man inte längre av egen styrka kan freda sitt barn. 
    ni som tkr så mkt om dessa såkallade hundar. varför kan ni inte inse att de avlats för o döda o har fortfarande i sig det.
    vi kan ta en tax som i 20 år inte avlats för o spåra vilt. men likt väl är den ändå bättre på o spåra vilt än en annan hund. exakt så e det med dessa gladiator hundar.

nu tkr ja vi ska för ett förbud mot kamphundar, och om de inte genomförs ska ett register föras över ägarna, samt att det sker ett övergrepp ska ägaren stå till svars som om den själv utfört våldsdådet.
    skyll inte på hunden, de e ägaren de e fel på säger ni då, men kan man säga de samma om skjutvapen, skyll inte på pistolen, det e innehavaren det e fel på..

nä nu får det vara nog. nu gör vi kamphundsmotståndare vår röst hörda för att förbjuda dessa pitbulls.

• Svar på tråden 3 Pitbulls attackerar ett litet barn i villaområde. VARNING
  • sture bergvall
    realisten skrev 2014-06-15 02:09:19 följande:
    Folk kanske tycker jag har en konstig syn men om grannens schäfer attackerar och biter något så är det givetvis fruktansvärt och de blir en jävla rabalder och hunden ska bort och avlivas och hit och dit.

Men när någon blir våldtagen eller ett barn råkar illa ut av en vuxen människa blir det inte alls denna rabalder. Jag är så jävla less på detta daltande om människovärde hit och dit plocka bort sjuka svin till människor också för i mina ögon har dom ingen rätt till något männskligt värde.

när kamphundsfanatikerna tappar argument,
    seriöst, ifall någon våldtar ett barn så blir de inte rubriker?? i vilken del av landet isåfall?
    sen handlar inte kamphundsmotståndet om hund hat,
    det e hat mot en viss typ av hund djur , en med maximalt stora käkar proportionsenligt till kroppen samt med en kamplust endast funnen hos rovdjur.

vi hatar inte alla hundar, och man kan inte jämföra ett djur med ett människoliv.
    lägg ner nu o inse att vi e flera bakom kenneth.
  • Aniiee
    sture bergvall skrev 2014-06-15 02:53:58 följande:

seriöst, ifall någon våldtar ett barn så blir de inte rubriker?? i vilken del av landet isåfall?
    det e hat mot en viss typ av hund djur , en med maximalt stora käkar proportionsenligt till kroppen samt med en kamplust endast funnen hos rovdjur.

vi hatar inte alla hundar, och man kan inte jämföra ett djur med ett människoliv.
    Klart ni är fler bakom kenneth. Det är fler som är bakom de som påstår att förintelsen aldrig ägt rum heller....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • sture bergvall
    Aniiee skrev 2014-06-15 03:15:28 följande:
    Klart ni är fler bakom kenneth. Det är fler som är bakom de som påstår att förintelsen aldrig ägt rum heller....

jag såg inte månlandningen personligen så ja tror inte på det. men att förneka förintelsen e bara osmakligt.
    känner du ingen dålig samvete att du gör narr av 6 miljoner judar som gav sitt liv för att vi ska få det bättre.
    usch fy på dig.
  • Aniiee
    sture bergvall skrev 2014-06-15 03:23:37 följande:

jag såg inte månlandningen personligen så ja tror inte på det. men att förneka förintelsen e bara osmakligt.
    känner du ingen dålig samvete att du gör narr av 6 miljoner judar som gav sitt liv för att vi ska få det bättre.
    usch fy på dig.
    Hahahaha, dags att gå och lägga dig! Du läser som en jäkla kratta!
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • sture bergvall
    Aniiee skrev 2014-06-15 03:26:18 följande:
    Hahahaha, dags att gå och lägga dig! Du läser som en jäkla kratta!

har du gjort själa bot eller va de kallas för att ångra dina japanska familjehistoria under andra världskriget?
  • Aniiee
    sture bergvall skrev 2014-06-15 03:29:34 följande:

har du gjort själa bot eller va de kallas för att ångra dina japanska familjehistoria under andra världskriget?
    =) 

1: Jag är inte japan
    2: Jag är judinna
    3: Jag har ingen släktig som stödde det som hände under andra världskriget
    4: Vad har det med kamphundar att göra?
  • iknasi

Börjar bli trött på dessa hundtrådar att vissa raser är kamphundar, för att dom var det för ca 100års sedan. Du kan lära vilken hund som helst att bli kamphund, felet sitter hos ägaren och inte hos hunden.

Samt dom hundraserna som är mest aggressiva & biter är golden, Collie & tax.

Har själv en eng bulldog, världens mysigaste familjehund.

Okunskap väcker fördomar...

• realisten
    sture bergvall skrev 2014-06-15 02:53:58 följande:

Vi tappar aldrig argumenten. Vi överöser sånna som dig med argument som får stöd av fakta. Men ni är så envisa och trångsynta så ni kan inte ta till er av den fakta som är verklighet utan väljer istället att fortsätta bli lurade av kvällstidningar för att hålla på eran sak därför är det meningslöst. Därför väljer jag att dra jänförelser som den mest enfaldiga kan förstå för eran skull.
  • realisten
    sture bergvall skrev 2014-06-15 03:23:37 följande:

usch fy på dig.

Hon gjorde inte narr av någon! lär dig läsa lite bättre!
  • MMMR
    Folk kanske tycker jag har en konstig syn men om grannens schäfer attackerar och biter något så är det givetvis fruktansvärt och de blir en jävla rabalder och hunden ska bort och avlivas och hit och dit.

Men när någon blir våldtagen eller ett barn råkar illa ut av en vuxen människa blir det inte alls denna rabalder. Jag är så jävla less på detta daltande om människovärde hit och dit plocka bort sjuka svin till människor också för i mina ögon har dom ingen rätt till något männskligt värde.

Precis så.
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • sanliii

Utrota hela skiten! "Det är inte hundens fel, det är ägarens fel" Kanske till viss del men dessa hundar (och alla olika raser) är födda med speciella beteendemönster som INTE går att ta bort helt!!

• sanliii
    iknasi skrev 2014-06-15 09:48:26 följande:
    Okunskap väcker fördomar...
    Lite så är det, men fördomar (likaså skämt) brukar innehålla sanning också
  • auster

Vad man ska göra med människor som begår grova brott är en helt annan fråga. Tråden handlar om är vad man gör med de hundar där en liten del någon gång blir direkt livsfarliga. Det är en helt onödig risk eftersom det går att välja hundar som inte har framavlad grotesk fysik. 7000 söker vård varje år efter hundattacker varav flera hundra barn. Förr eller senare kommer en sådan hund ha ihjäl ett barn inför en förvånad ägare.

• realisten
    auster skrev 2014-06-15 18:44:06 följande:
    Vad man ska göra med människor som begår grova brott är en helt annan fråga. Tråden handlar om är vad man gör med de hundar där en liten del någon gång blir direkt livsfarliga. Det är en helt onödig risk eftersom det går att välja hundar som inte har framavlad grotesk fysik. 7000 söker vård varje år efter hundattacker varav flera hundra barn. Förr eller senare kommer en sådan hund ha ihjäl ett barn inför en förvånad ägare.

Skiter faktiskt fullständigt i ämnet just nu tråden är startad i syfte att slå på hundraser och någon drog ett exempel till människor jag gärna byggde vidare på.

Ja du hävdar fortfarande dina 7000. En statistik jag faktiskt inte tror på överhuvudtaget. Men låt oss säga att det är 7000. Då är min fråga till dig i hur många av dom 7000 fallen har du med egna ögon fått se den bakomliggande orsaken till bettet? I hur måbga av dom 7000 Fallen känner du till vilken hundras som är skyldig till bettet?
  • tattines

Det är en ras avlad för att slåss mot andra hundar, att de attackerar ett barn är INTE rastypiskt. Skaffa kunskap innan ni funderar på att förbjuda något. Sen undrar jag om det är pitbull eller amstaff, då du nämner båda. Är dessutom nästan övertygad om att det är blandraser. Blir så jävla less på denna okunskap.

Svar på tråden 3 Pitbulls attackerar ett litet barn i villaområde. VARNING